kun ei kelpaa vaimoksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nuttura"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nuttura"

Vieras
Miten hyväksyä ettei tule kihloja/häitä ilman että katkeroidun?

En voi sille mitään mutta kyllä mä ajattelen että minussa on jotain vikaa kun en kelpaa aviovaimoksi tai ettei mies rakasta tarpeeksi tms.

Pahinta olis se jos mies sitten vuosien päästä yhtäkkiä muuttaiskin mielensä ja haluaisi naimisiin.. Minä tuskin enää sitten suostuisin.

Sitoutumispelko? Jos miehellesi avioliitto ei edusta mitään, jolloin katsoo asian olevan turha?
Tuskin sinussa kuitenkaan mitää vikaa ole, kun olet kuitenkin kelvannut miehesi lapsen äidiksi.

[QUOTE="eee";23788335]Miten mies perustelee sen, ettei halua naimisiin?[/QUOTE]

Keksimällä kaikenlaisia outoja tekosyitä miksei voitais mennä naimisiin. Ensin oli ei olla asuttu tarpeeks kauan yhdessä, sitten oli se ettei sen sukulaiset ole kaikki ehtineet tutustua muhun ym pöljää ja nyt meillä ei muka ole varaa mennä naimsiin. Aika hassua kun ei ole varaa mennä naimisiin mutta miehellä on kyllä varaa ostaa uus auto ja isommasta asunnostakin kokoajan puhuu.

[QUOTE="vieras";23788516]Menkää maistraatissa naimisiin. Silloin ei voi enää olla rahasta kiinni. Se on myös lapsen etu, että vanhemmat ovat naimisissa.[/QUOTE]

Joo, ehdota ap tätä miehelle. Tästä mies ei voi mihinkään järkevään syyhyn vedoten kieltäytyä.

[QUOTE="a.p";23788528]kyllä se on vaan jotain minussa etten vaimoksi kelpaa. ehdotin maistraattia ym mutta ei sanonut mitään on vaan hiljaa.[/QUOTE]

Tai sitten on vika miehessä...

Meillä sama juttu, tosin yhteisiä vuosia takana "vaan" viisi. Mua ei enää jaksa asia niin paljon häiritä, jotenkin tuntuu, että kyllä me sinne naimisiinkin asti jonain päivänä vielä päästään:) Mies kuitenkin osoittaa rakkauttaan ihan tosielämän teoilla. Aika isoilla ja epäitsekkäillä sellaisilla. Joista moni puoliso voi vain haikeasti unelmoida; samoin kuin minä aina joskus unelmoin siitä avioliitosta sille päälle sattuessani:) Mies muuten kutsuu minua ulkopuolisille aina vaimoksi, joka on aika hassua. Kun kuitenkin juuri hän on se meistä, joka välttelee sitä papin aamenta:D

Mitä helvetin väliä sillä on jos parisuhde muuten on kunnossa? Painostamisella ja jankuttamisella tulet varmasti ajan myötä huuhtomaan hyvänkin suhteen pöntöstä alas koska kukaan mies ei moista jaksa, useimmat vain tosin antavat ennen pitkää periksi ja menevät naimisiin pääsääntöisesti vain kotirauhan turvaamiseksi ja/tai toisen miellyttämiseksi. Toivottavasti miehelläsi on munaa pysyä mielipiteessään. Jos parisuhteesi onnellisuus on siitä kiinni että naimisiin on pakko päästä niin etsi itsellesi uusi mies, joku helpommin höynäytettävä.

ehkä mä en niin kiireesti avioliiton perään haikailis jos mies osoittais paljonkin enemmän että todellakin raskastaa ja haluaa olla kanssani. Mun mielestä se ei osoita sitä mitenkään, tai ei ainakaan tarpeeksi selkeästi. Mä en edes osaa sanoa yhtääkään asiaa mistä vois päätellä että mies rakastais mua... :/

[QUOTE="vieras";23790214]Mitä helvetin väliä sillä on jos parisuhde muuten on kunnossa? Painostamisella ja jankuttamisella tulet varmasti ajan myötä huuhtomaan hyvänkin suhteen pöntöstä alas koska kukaan mies ei moista jaksa, useimmat vain tosin antavat ennen pitkää periksi ja menevät naimisiin pääsääntöisesti vain kotirauhan turvaamiseksi ja/tai toisen miellyttämiseksi. Toivottavasti miehelläsi on munaa pysyä mielipiteessään. Jos parisuhteesi onnellisuus on siitä kiinni että naimisiin on pakko päästä niin etsi itsellesi uusi mies, joku helpommin höynäytettävä.[/QUOTE]

en ole painostanut. olen ottanut asian puheeksi 3 kertaa 6-vuoden aikana. Jos mies ei naimisiin halua eiköhän sitten vois sanoa sen ihan suoraan? Olis molemmilla paljon helpompaa sitten.

[QUOTE="a.p";23790216]ehkä mä en niin kiireesti avioliiton perään haikailis jos mies osoittais paljonkin enemmän että todellakin raskastaa ja haluaa olla kanssani. Mun mielestä se ei osoita sitä mitenkään, tai ei ainakaan tarpeeksi selkeästi. Mä en edes osaa sanoa yhtääkään asiaa mistä vois päätellä että mies rakastais mua... :/[/QUOTE]
Ja sitten sä haluat tämän miehen kanssa naimisiin. Miksi?

[QUOTE="vieras";23788516]Menkää maistraatissa naimisiin. Silloin ei voi enää olla rahasta kiinni. Se on myös lapsen etu, että vanhemmat ovat naimisissa.[/QUOTE]

Milä perusteella avioliitto on lapsen etu?

Tämä höpötys sitoutumispelosta ym. tarkoittaa sitä, ettei miehesi rakasta sinua niin paljon, että olisit hänelle "se oikea". Kun pikea nainen kävelee vastaan, "sitoutumispelkoinenkin" mies tahtoo naimisiin. Believe me. Jätä tuollainen mies, tuhlaat vain aikaasi, jos oikeasti tahdot naimisiin.

Milä perusteella avioliitto on lapsen etu?
Jos aviopuoliso kuolee, leski saa leskeneläkettä. Perheen elintason lasku ei ole niin huima kuin jos se leskeneläke jää puuttumaan. Leskeneläke voi taata sen, että perheellä on varaa jäädä asumaan nykyiseen kotiinsa, lasten kaveripiiri tai koulu/päiväkoti ei vaihdu muuton vuoksi. Isän tai äidin kuolema on lapsille sen verran suuri shokki, ettei mun mielestä siihen tarvita enää muita suuria elämänmuutoksia.

Kirkossa voi myös mennä naimisiin pienimuotoisesti, ihan kahdestaan. Tarvittaessa todistajatkin löytyvät kirkon henkilökunnasta. Ei ole pakko pitää karua ja nopeaa "toimistovihkimistä" maistraatissa. Tämä siis uskoville tiedoksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja tässä sinulle;23790305:
Tämä höpötys sitoutumispelosta ym. tarkoittaa sitä, ettei miehesi rakasta sinua niin paljon, että olisit hänelle "se oikea". Kun pikea nainen kävelee vastaan, "sitoutumispelkoinenkin" mies tahtoo naimisiin. Believe me. Jätä tuollainen mies, tuhlaat vain aikaasi, jos oikeasti tahdot naimisiin.

jotenkin näin minäkin ajattelen asian olevan. :/

Miksi näitä itkuja on jatkuvasti naisilla? Eikö ensin kannattaisi ottaa selvää onko mies valmis sitoutumaan tosissaan, eikä vain puheissaan, ja sitten vasta hankkia lapsia?

[QUOTE="siiri";23793136]Miksi näitä itkuja on jatkuvasti naisilla? Eikö ensin kannattaisi ottaa selvää onko mies valmis sitoutumaan tosissaan, eikä vain puheissaan, ja sitten vasta hankkia lapsia?[/QUOTE]

Peesi!

Kun meillä mies alkoi puhua vauvajuttuja, niin sanoin ihan suoraan, että minä haluan sitten olla naimisissa, jos lisääntymään aletaan. Mies oli aluksi vastahakoinen, mutta sitten kun keskusteltiin asiat halki, niin kävi ilmi, että sillä oli vaan hääkammo, ja kun mulla ei ollut mitään prinsessahäävaatimuksia, niin marssittiin maistraattiin eräänä torstaiaamupäivänä ja hoidettiin homma pois päiväjärjestyksestä.

Veikkaan, että monella on syynä se, että halutaan ne prinsessahäät ja sitten tulee vauvakuume ja kun ei ole heti varaa prinsessahäihin, niin siirretään niitä myöhemmäksi ja sitten huomataankin, että kun rahaa alkaa kertyä, niin mies ei olekaan innoissaan sijoittamassa niitä rahoja prinsessahäihin...