Kun aina sanotaan että jos lyö kerran, lyö uudelleenkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mies on lyönyt minua kerran, tasan yhden ainoan kerran yli viisi vuotta sitten. Olimme vasta tavanneet emmekä siis olleet kihloissa tmv.
Oltiin baarissa, molemmat melko reippaassa humalatilassa. Olin sanonut miehelle etten tiedä, haluanko jatkaa hänen kanssaan mutta lähdimme kuitenkin yhdessä liikenteeseen. Vokottelin illan aikana hänen tuttavaansa ja meinasin lähteä sen mukaan. :ashamed: Baarin ulkopuolella mies sitten hujautti minua niin että sain silmäni mustaksi. Putkaan lähti nukkumaan sinä yönä.

Joka tapauksessa meidän juttu jatkui ja mies sanoi että hän ei ymmärrä mikä häneen meni. Että hän ei ikinä, koskaan ole lyönyt naista eikä kuulu hänen tapoihinsa. Annoin anteeksi. Nyt olemme naimisissa eikä mies ole sormenpäälläänkään ole koskenut minuun enää tapahtuneen jälkeen vaikka on ollut tilanteita jossa on hermoja ihan takuuvarmasti koeteltu ja paljonkin.

Minulla vaan jossain takaraivossa on tuo ajatus että "jos lyö kerran, lyö uudelleenkin". Onko teillä kokemusta että kerta on jäänyt todellakin siihen kertaan?

Kyllä mä uskon et ihminen voi muuttua. Tai siis tässäkin vahinkotapauksessa, ottaa opikseen eikä lyö enää. Mun mies löi aikoinaan kerran niin että melkein sai syytteen pahoinpitelystä, mutta säikähti sitä eikä ole enää sen jälkeen koskenutkaan.

Jos ei viiteen vuoteen ole mitään sattunut niin luultavasti pystyy käsittelemään ristiriita- ja stressitilanteita muutenkin kuin lyömällä. Lähinnä tuolla kai tarkoitetaan, että ensimmäisen kerran jälkeen kun on saanut madeltua anteeksi ja on yhdessä itketty, niin kynnys seuraavalla kerralla on paljon alhaisempi.

Ja varmaan ratkaisevaa tuossakin että mies päätyi putkaan eikä niin että olisit piilotellut mustaa silmääsi kotona kyhjöttäen, vaan rikosta seurasi rangaistus eikä jäänyt vain kodin seinien sisälle.

Kiitos teille; en itsekään "pelkää" miestäni tmv. mutta kun niin usein on lukenut tuota mantraa niin on sitten omaankin takaraivoon tuo jäänyt mieleen. Mies on "tulinen" luonne siinä mielessä että jos todella hermostuu niin saattaa tavara lentää (ei siis mitään isoja huonekaluja heittele tmv. mutta jotain pientä saattaa heivata nurkkaan) mutta koskenut ei tosiaan ole tuon jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Ja varmaan ratkaisevaa tuossakin että mies päätyi putkaan eikä niin että olisit piilotellut mustaa silmääsi kotona kyhjöttäen, vaan rikosta seurasi rangaistus eikä jäänyt vain kodin seinien sisälle.

Tämä on niin totta varmasti.
Kynnys lyömiseen ei alennu, kun siitä seuraa heti oikea rangaistus.

Varmaan ap:n tapaus on kuitenkin suht vähemmistöä, eli ihminen on kännissä käyttäytynyt itselleenkin yllättävällä tavalla täysin vastoin yleisiä toimintatapojaan. Olitko hänen ensimmäisiä tyttöystäviä? Sehän voi sekoittaa täysin pienen pojan pään. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Varmaan ap:n tapaus on kuitenkin suht vähemmistöä, eli ihminen on kännissä käyttäytynyt itselleenkin yllättävällä tavalla täysin vastoin yleisiä toimintatapojaan. Olitko hänen ensimmäisiä tyttöystäviä? Sehän voi sekoittaa täysin pienen pojan pään. :heart:

En ollut ihan ensimmäisiä mutta ehkäpä yksi "varteenotettavimmista". ;) Ja kai hänellä myös se otti luonnonpäälle kun niin selkeästi tuttavaansa vokottelin. :ashamed: Ei sillä että puolustelisin tekoa mutta kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:

En ollut ihan ensimmäisiä mutta ehkäpä yksi "varteenotettavimmista". ;) Ja kai hänellä myös se otti luonnonpäälle kun niin selkeästi tuttavaansa vokottelin. :ashamed: Ei sillä että puolustelisin tekoa mutta kuitenkin.

Niin, taisit loukata aika pahasti. Kiva että juttunne jatkui! :)

Yhteistyössä