Miksi aina sanotaan, että pettämisen voi antaa anteeksi jos suhteen hoitaa kuntoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Ihmettelen"

Vieras
vaikkapa ammattiauttajalla, tai henkisen väkivallan, mutta sitten samat ihmiset ovat ehdottomasti eroamassa heti jos mies läppäisisikin heitä.
Ystävän mies on useasti häntä pettänyt ja kerta toisensa jälkeen kaveri kuvittelee suhteen korjautuvan, vaikka selvästi näkee ettei miestä pahemin edes kiinnosta korjata asioita, hyvä kun edes puhuvat koko asiasta ja kaevri itkee.

Joka kerta kun olen varovasti sanonut, että lähde pois, arvostelee ystäväni minua kun jäin suhteeseen jossa mies löi minua noin 10v sitten. Hänen ehdottomasta halustaan ja suuresta katumuksesta halusi lähteä ammattiauttajalle ja se ongelma jäi siihen. Olemme koko tämän 10v olleet hyvin onnellisesti naimisissa eikä ihan rehellisesti sanottuna tule mieleen ainuttakaan ongelmaa, joka varjostaisi liittoamme.

Minusta olisi paljon pahempaa kokea pettäminen, joka on paljon harkitumpaa. En eläisi suhteessa jossa petettäisi, käytettäisi henkistä tai fyysistä väkivaltaa, mutta uskon että kaikista noista pääsee eroon jos molemmat aivan ehdottomasti tekevän kovasti työtä sen eteen. Varsinkin tätä tekijää on kiinnostettava 100000% parantua ongelmasta.

Tuntuu olevan jotenkin hyväksyttävämpää pettää ja alistaa henkisesti puolisoaan, kuin sen kerran menettää hermot ja lyödä, vaikka mitä tekisi sen jälkeen. Minusta kaikki ovat todella vakavia asioita joita ei kenenkään pitäisi kestää.

Fyysistä koskemattomuuta pidetään yleisesti tärkeämpänä kuin henkistä koskemattomuutta. Ja tämän takia myös fyysisen koskemattomuuden rikkojan katsotaan menneen pidemmälle ja olevan ehkä vaarallisempi, sillä hän on pystynyt rikkomaan sen viimeisen rajan, jota ei kenekään koskaan pitäisi rikkoa.

[QUOTE="vieras";28194189]Fyysistä koskemattomuuta pidetään yleisesti tärkeämpänä kuin henkistä koskemattomuutta. Ja tämän takia myös fyysisen koskemattomuuden rikkojan katsotaan menneen pidemmälle ja olevan ehkä vaarallisempi, sillä hän on pystynyt rikkomaan sen viimeisen rajan, jota ei kenekään koskaan pitäisi rikkoa.[/QUOTE]

Paljon enempi tuhoa tekee suhteelle henkisen koskemattomuuden rikkominen, siitä muuten on vaikeampi päästä eroonkin.
Häiritsisi paljon enemmän se, että mies olisi pettänyt 10v sitten, kuin läppäissyt 10v sitten. Vaikka molempia olisi hoidettu ammattiauttajalla. Pettämiseen tarvitaan hariktsemista ja siinä tehdään paljon enempi pahaa toiselle välittämättä hänestä pätkääkään.

henkilökohtaisesti minun olisi helpompi antaa anteeksi yksi yksittäinen fyysinen satuttaminen kuin se että mies pettäisi!

siihen ylilyöntiin voi johtaa se että sutheessa on monta ongelmaa jotia ei osata ratkaista, mies on voinut kokea turhautumista ja pahaaoloa,ja sitten tulee se viimneinen tikki..akka nalkuttaa jostain tunnin ptukeen,mies huitasee kerran ja katuu.. lähtee hakemaan apua tunteiden käsittelyyn. lopputulos voi olla hyväkin suhde,eikä väkivaltaa.

mutta jos mies pettäisi minua olisi se suhteen loppu,koska en koskaan enään voisi luottaa mihinkään mitä mies sanoo! tai lupaa.

minusta asia on siis juuri päinvastoin.

Paljon enempi tuhoa tekee suhteelle henkisen koskemattomuuden rikkominen, siitä muuten on vaikeampi päästä eroonkin.
Häiritsisi paljon enemmän se, että mies olisi pettänyt 10v sitten, kuin läppäissyt 10v sitten. Vaikka molempia olisi hoidettu ammattiauttajalla. Pettämiseen tarvitaan hariktsemista ja siinä tehdään paljon enempi pahaa toiselle välittämättä hänestä pätkääkään.

Ei siihen pettämisenkään kovin paljon harkitsemista tarvita. Ei se ole välttämättä mikään suunniteltu juttu vaian yhden illan hairahdus ja hetken mielijohde.

Mielestäni molemmat ovat myös henkistä väkivaltaa ja rikkovat luottamuksen. Kuitenkin näen fyysisen väkivallan pahempana, jo lastenkin kannalta.

Mutta nämä nyt ovat niin tapauskohtaisia asioita. Syyt, seuraukset, jatkotoimenpiteet, onko virheistä haluttu oppia, tehty töitä sen eteen, onko opittu, onko virheitä toistettu..

Mielestäni ei voi verrata toisiinsa. Mutta kyllä minä toistuvan pettämisen näkisin kuitenkin enemmän syynä eroon kuin kerran 10v. sitten kerran tapahtuneen fyysisen väkivallan -> jälkimmäisessä tapauksessa on selvästi tehty töitä asian eteen, virheestä on opittu, asiaa on käsitelty, jne. Ensimmäisessä tapauksessa taas ei. Sen tiedän omakohtaisesti, että pettämisestä selviäminen vaatii mielettömän paljon töitä ja täyttä avoimuutta suhteen molemmilta osapuolilta.

Yhteistyössä