Kun aikuinen sanoo lasta räkänokaksi ym?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Phoebsi

Aktiivinen jäsen
12.06.2008
28 881
2
38
En tiedä muista, mutta joskus tulee ahdistunut olo kun lukee täältä että pojat on kamalia räkänokkia ja hankalia ja agressiivisia ym. Ja joku sanoo ettei koskaan halauisi poikaa itselleen. Minulla on pieni ihana poika ja tuntuu pahalta että joku aikuinen inhoasi häntä vain siksi että hän on poika.

En minä pidä tyttöjä inhottavina enkä osaa yleistää että tytöt olisivat jotain ja pojat jotain muuta. Mikä saa aikuisen ihmisen inhoamaan niin?

Ja siis, minäkään en ole mikään lapsirakas ja on lapsia joista en pidä. Mutta se johtuu heidän vanhemmistaan (huonoja kasvattamaan) ja lasten luonteista, ei siitä että on poika tai tyttö.

Minullakin kalskahtaa ja pahasti korvan tuo lause, jotta pojat on räkänokkia yms..varsinkin aikuisten ihmisten (äitien?) kirjoittamana..hyi. Eiköhän siihen räkänokkaisuuteen vaikuta muukin kuin sukupuoli.. vai eikö tytöillä koskaan valu räkä? :D

Ne jotka sanovat noin, ovat sellaisia joilla ei itsellään ole poikalapsia. Samoin kuin ne, jotka haukkuvat tyttölapsia kitiseviksi pikkupissiksiksi, niin niillä ei itsellään ole tyttöjä. Mulla on kumpiakin ja pidän yhtälailla sekä tytöistä että pojista :D

Yhteistyössä