Mä oon järkyttynyt!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en halua olla teinin äiti...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mielestäni osoittaa kypsyyttä, jos ymmärtää olevansa yläasteiässä liian nuori seksiin =) Ja ymmärtää, ettei mitään kiirettä ole.

Tämä on sinun mielipiteesi, mutta minusta kypsyyttä on ymmärtää toisten ihmisten erilaisuus.

Mielestäni osoittaa kypsyyttä, jos ymmärtää olevansa yläasteiässä liian nuori seksiin =) Ja ymmärtää, ettei mitään kiirettä ole.

Sekin osoittaisi kypsyyttä jos tajuaisi, että joku voi oikeasti olla 14-vuotiaana valmis seksiin ja huolehtia ehkäisystäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Kyllä se 13v tietää jo mitä tekee..antaa mennä vaan parempihan se on tottua siihen munan saamiseen jo ennenkö on AIKUINEN :D

:o :o Nyt on kyllä pakko sanoa, että sairasta! |O Mikä siinä on, ettei melkein kukaan enää arvosta lapsuutta? Miksi 13v:n kuuluisi käyttäytyä kuin aikuinen?

Ei muuten riitä, että 14v kokee olevansa valmis seksiin ja osaa ottaa vastuun ehkäisystä, on oltava valmis myös niihin seurauksiin. Ja kaikki varmaan ymmärtävät, että 13-14v:n keho ei ole vielä kovinkaan valmis kantamaan/synnyttämään lasta :/ Saati, että tuossa iässä joutuisi tekemään abortin :| Jos tuntee 14v:nä olevansa valmis johonkin, se ei todista, että olisi tarpeeksi kypsä siihen. Näistä asioista voi olla niin montaa mieltä. Mielestäni osoittaa kypsyyttä, jos ymmärtää olevansa yläasteiässä liian nuori seksiin =) Ja ymmärtää, ettei mitään kiirettä ole.

Tuolla aikaisemmin tulikin jo esiin, että itseasiassa heti kun kuukautiset alkaa on nainen biologisesti sukukypsä eli kyllä se kroppa on silloin siihen valmis.

Kyllä se 13v tietää jo mitä tekee..antaa mennä vaan parempihan se on tottua siihen munan saamiseen jo ennenkö on AIKUINEN :D

:o :o Nyt on kyllä pakko sanoa, että sairasta! |O Mikä siinä on, ettei melkein kukaan enää arvosta lapsuutta? Miksi 13v:n kuuluisi käyttäytyä kuin aikuinen?

Koska mun mielestä 13v osaa jo ottaa vastuuta, vaikka ei olisikaan aikuinen...

Ei muuten riitä, että 14v kokee olevansa valmis seksiin ja osaa ottaa vastuun ehkäisystä, on oltava valmis myös niihin seurauksiin. Ja kaikki varmaan ymmärtävät, että 13-14v:n keho ei ole vielä kovinkaan valmis kantamaan/synnyttämään lasta :/ Saati, että tuossa iässä joutuisi tekemään abortin :| Jos tuntee 14v:nä olevansa valmis johonkin, se ei todista, että olisi tarpeeksi kypsä siihen. Näistä asioista voi olla niin montaa mieltä. Mielestäni osoittaa kypsyyttä, jos ymmärtää olevansa yläasteiässä liian nuori seksiin =) Ja ymmärtää, ettei mitään kiirettä ole.

Entäs ne naiset jotka tietävät etteivät ikinä halua lapsia lainkaan? Pitäisikö pidättäytyä seksistä kokonaan vain sen takia jos sattuukin nakki napsahtamaan kierukoista,pillereistä ja kondomeista huolimatta? Seksi on mulle ainakin paljon muutakin kuin keino saada lapsia,se on tärkeä osa parisuhdetta,se on välittämistä,läheisyyttä ja hellyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja mutsis on:

Miten se vastuun ottaminen tähän liittyy? Seksi ei kuulu vielä 13-14-vuotiaille, oli miten kypsä ja vastuullinen tahansa. Mitä tästä turhaan jankkaamaan, kun vain muutama on ymmärtänyt pointtini. Aikuisten ihmisten, etenkin äitien pitäisi suojella lapsuutta, kannustaa nuoria olemaan rauhassa nuoria, eikä mitään pieniä aikuisia. Moni tässä ketjussa ei tätä ymmärrä.

Mä luulen tytsi, että et ole ollut koskaan kauhean suosittu poikien keskuudessa? Vai mitä? Mitäs jos olisitkin ollut ihastunut juuri samaan aikaan poikaan joka on suhun ihastunut (...vai miten omituisesti sen nyt selititkään...) niin luulen että sulla olisi hiukan erilainen kanta asiaan...Eli luulen että tytsi verhoaa epäsuosionsa vastakkaisen sukupuolen keskuudessa tähän, että on fiksu kun ei ole ollut vielä valmis seksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuolla aikaisemmin tulikin jo esiin, että itseasiassa heti kun kuukautiset alkaa on nainen biologisesti sukukypsä eli kyllä se kroppa on silloin siihen valmis.

Minä olin "fyysisesti valmis" seksiin 11-vuotiaana. Ensimmäistä kertaa olin yhdynnässä juuri täytettyäni 15 vuotta, omasta mielestäni kypsänä, kehittyneenä, vastuuntuntoisena aikuisena.

Nyt, vuosien päästä, huomaan ettei seksi olisi ollut ajankohtaista vielä tuolloinkaan. Mitään en olisi menettänyt muutaman vuoden odottamalla. Vai olisiko siis pitänyt aloittaa jo neljä vuotta aiemmin?

Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:
Mä luulen tytsi, että et ole ollut koskaan kauhean suosittu poikien keskuudessa? Vai mitä? Mitäs jos olisitkin ollut ihastunut juuri samaan aikaan poikaan joka on suhun ihastunut (...vai miten omituisesti sen nyt selititkään...) niin luulen että sulla olisi hiukan erilainen kanta asiaan...Eli luulen että tytsi verhoaa epäsuosionsa vastakkaisen sukupuolen keskuudessa tähän, että on fiksu kun ei ole ollut vielä valmis seksiin.

Sulla on mun näppis :D

Aika jännää tää elämä. Samalla palstalla monet äidit voivottelevat kuinka alle 3 vuotias on ihan liian pieni päiväkotiin ja lapsen on saatava olla lapsi ja nauttia kotonaolosta ja äidin läheisyydestä, mutta kymmenen vuoden päästä tästä, 13-vuotiaana se samainen lapsi on yhtäkkiä valmis seksiin eikä sen ikäistä enää pidä pitää lapsena... :o

Miten se vastuun ottaminen tähän liittyy? Seksi ei kuulu vielä 13-14-vuotiaille, oli miten kypsä ja vastuullinen tahansa. Mitä tästä turhaan jankkaamaan, kun vain muutama on ymmärtänyt pointtini. Aikuisten ihmisten, etenkin äitien pitäisi suojella lapsuutta, kannustaa nuoria olemaan rauhassa nuoria, eikä mitään pieniä aikuisia. Moni tässä ketjussa ei tätä ymmärrä.

näin juuri.

Ja moni ei tässä ketjussa tajua miten kalkkiksia ovat...Oma nuoruus ollut iloton myös seksiä harrastettu vasta naimisiin menon jälkeen joten pitää omat lapset saada yhtä "hyvin kasvatettua" huh,huh...

Alkuperäinen kirjoittaja ResuMehiläinen:
Kuinka moni teistä itse olisi ollut valmis kokemaan raskauden ja abortin 13-vuotiaana?

Mä olen halunnut lasta yläasteikäisestä lähtien, että kaipa sitten olisin pitänyt lapsen.

Aborttia en olisi valmis kokemaan minkään ikäisenä, että pitääkö lopettaa seksin harrastaminen siinä pelossa, että tulisi raskaaksi? No en kyllä tekisi aborttia kuin todella pätevästä syystä ja väärä ajoitus ei ole sellainen.

Miten sä voit asettaa jonkin ikärajan jonkun toisen kypsyydelle? Jos mä vaikka päättäisin että alle 30v ei saa vielä harrastaa seksiä koska sen ikäisille tehdään kaikista eniten abortteja? Näin yleistäen ja yleensä kun kerta puhutaan...

Ja moni ei tässä ketjussa tajua miten kalkkiksia ovat...Oma nuoruus ollut iloton myös seksiä harrastettu vasta naimisiin menon jälkeen joten pitää omat lapset saada yhtä "hyvin kasvatettua" huh,huh...

Jotkut vain ovat vähän enemmän perillä ihmisen henkisestä kehityksestä.

Niin. Ja annas olla kun tällainen teini paukahtaa paksuksi, niin "aikuiset" palstalla nostaa äläkän, ettei tuon ikäisestä ole äidiksi, erokin tulee varmasti jne. jne.

En tiedä teistä, mutta minusta ristiriitaista.

Kyllä sanon että oma nuoruutesi on ollut aika iloton jos ainoa ilo on ollut seksi. Hohhoijaa.

No voi elämän kevät, mikä teoria :whistle: Katsos, kun poikien suosiolla, ulkonäöllä tai muilla sellaisilla asioilla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Kyllä mulla olisi ollut jo monta kertaa mahdollisuus harrastaa seksiä jos olisi huvittanut. Todella harva tuntemistani nuorista aloitti seksin 13-14v:nä, tunnen paljon suosittuja, kauniita tyttöjä, jotka ovat aloittaneet paljon myöhemmin. Se on enemmän sääntö kuin poikkeus, on erittäin harvinaista, että noin nuori on jo aloittanut seksielämän.

Kyllä voi olla vaikea ymmärtää että joku voi tosiaan haluta odottaa ja tutustua kunnolla ennen seksin aloittamista. Tytsiä en tunne mutta tässä asiassa on minusta fiksumpi kuin sinä ja muut samalla mielipiteellä.
Kuinka aikuinen ihminen kehtaa alentua tuollaiseen puheeseen!

Jotkut vain ovat vähän enemmän perillä ihmisen henkisestä kehityksestä.

minä olen harrastanut seksiä 14v, ja EN TODELLAKAN llut valmis, mutta kun hain sitä äheisyyttä sillä seksillä. 14v myös hankin e-pillerit. jos nyt saiain valita olisin aloittant vasta 16v

Alkuperäinen kirjoittaja tiu tau tulkku:
Aika jännää tää elämä. Samalla palstalla monet äidit voivottelevat kuinka alle 3 vuotias on ihan liian pieni päiväkotiin ja lapsen on saatava olla lapsi ja nauttia kotonaolosta ja äidin läheisyydestä, mutta kymmenen vuoden päästä tästä, 13-vuotiaana se samainen lapsi on yhtäkkiä valmis seksiin eikä sen ikäistä enää pidä pitää lapsena... :o

Juuri näin! Ja minä olen täällä se "kalkkis", kun ajattelen näin :D

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä