Kumppani ei halua muuttaa yhteen, minä haluaisin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
+20 vuotiaita ollaan...
2v seurusteltu. Itse haluaisin jo yhteisen arjen ja elämän.
Esteenä ei rakkaus kummankaan puolelta vaan lähinnä hyvin erilaiset vuorokausirytmit ja se, että itse asun vuokralla, miehellä oma asunto, joka on liian pieni. En voi muuttaa sinne lemmikkini kanssa.
Kumppani sanoi että haluaa muuttaa sitten kun "molemmat valmiita"
Mutta kuinka kauan jaksan odottaa... Kuinka kauan VOIN odottaa? Tämä hajottaa päivä päivältä enemmän. Saan ahdistuskohtauksia ja itken paljon, myös olen uhkaillut kumppania erolla tunnekuohuissani... Miten tätä kestää

+20 vuotiaita ollaan...
2v seurusteltu. Itse haluaisin jo yhteisen arjen ja elämän.
Esteenä ei rakkaus kummankaan puolelta vaan lähinnä hyvin erilaiset vuorokausirytmit ja se, että itse asun vuokralla, miehellä oma asunto, joka on liian pieni. En voi muuttaa sinne lemmikkini kanssa.
Kumppani sanoi että haluaa muuttaa sitten kun "molemmat valmiita"
Mutta kuinka kauan jaksan odottaa... Kuinka kauan VOIN odottaa? Tämä hajottaa päivä päivältä enemmän. Saan ahdistuskohtauksia ja itken paljon, myös olen uhkaillut kumppania erolla tunnekuohuissani... Miten tätä kestää
Ehkä miehen mielestä asia on juuri niin kuin hän sanoo. Hän voi esim epäröidä miten yhteinen arki sujuisi, tai oman tilan ja ajan väheneminen. Miten teillä kummallakin sujuu kodinhoito nyt? Ei aina mielestäni kannata kiirehtiä vaan nauttia tästä hetkestä, koska yhteen muutettuanne paluuta vanhaan tuskin on.

Mikä kiire teillä on? Tai lähinnä sinulla?

Ethän ole liiaksi kiinni miehessä, jotenkin läheisriippuvainen kerran et nyt siedä näemmä ollenkaan ajatusta erossa olemisesta ja sinua ahdistaa jopa kohtauksiksi asti...

Kuulostaa siltä, että yhteenmuutto kariuttaisi teidän suhteenne lopullisesti. En minäkään suostuisi muuttamaan liian ahtaaseen asuntoon kumppanini & hänen lemmikkiensä kanssa ja jos toinen on vielä noin herkästi itkevä ja ahdistuva, niin katastrofihan se olisi.

Asuttiin kaksiossa ekat 6vuotta, 58neliöö, 2aikuista, 2 lasta, kani, rottia, tupa täynnä lapsen kavereit välillä. Hyvin mahduttiin.

Onpa kauheeta jos joku itkee herkemmin kuin sinä , ei kun oikeesti, mitä se haittaa?

Kuulostaa siltä, että yhteenmuutto kariuttaisi teidän suhteenne lopullisesti. En minäkään suostuisi muuttamaan liian ahtaaseen asuntoon kumppanini & hänen lemmikkiensä kanssa ja jos toinen on vielä noin herkästi itkevä ja ahdistuva, niin katastrofihan se olisi.

Anteeksi vaan.. Mutta sinä ainakaan et ole tarpeeksi kypsä edes vakituiseen parisuhteeseen.
Ei tuollaiset itku potku raivarit ja erolla uhkailu kuulu kenenkään Aikuisen elämään.

Kasva aikuiseksi....

Jos miehesi sanoo, että "kun molemmat valmiita", niin se tarkoittaa suomeksi sitä että hän ei ole valmis yhteenmuuttoon. Ja jos oikeasti rakastat, niin kunnioitat toisen tarvetta omaan tilaan. Kaksi vuotta ei ole vielä kovin pitkä aika ja toisaalta, eiköhän tuossa finanssipuolikin paina. Perusasiat kuntoon ensin.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Ja lisään vielä sen, että rakkauteen ei kuulu yhteenmuuttoon painostaminen ja kiristäminen erolla uhkailun avulla. Rakkaus on vapaata tahtoa, ei vaatimista. Ymmärrän miestä täysin, en minäkään muuttaisi yhteen ihmisen kanssa joka ei tarpeitani kunnioita edes tuossa vaiheessa. Jos sinulle yhteenmuutto on tärkeämpää kuin juuri se mies sellaisena kuin on, niin etsi joku toinen jonka kanssa leikkiä kotia.

• Tykkää
Reactions: Elena777