Kumpi väärässä/sekopää. mä vai äitini?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ford Prefect
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ford Prefect

Aktiivinen jäsen
01.10.2006
10 143
0
36
Mentiin porukoille syömään.
Kahdella autolla(miehen piti tulla koti piha ym hommiin aikasememmin), ja ei meinattu saada esikoista mukaan, kun sillä oli ulkoleikit kesken ja oli ärtysä kun sokerit matalalla ja etin kassissta vielä siripiriä sille, joten mies jäi ylipuhumaan ja tuli perässä.
Myöhästyttiin siis kello 12 ruualta 10min.

Mun isä nous just pöydästä ja meni kattoo tv:tä (kattoo aina kun ollaan siellä tai nukkuu, ei eläkkeellä) ja mun äiti teki joulusiivoo, vaihto verhoja ja pesi ikkunaa. Oli syöny jo.

Istuttiin tytön kanssa pöytään ja sanoin mammalle, että pojat tulee perässä, ja miksi.

Niin se sano, että "Aina työ ootte myöhässä ja me syötiin jo ja sen Tukholman risteilyn voitte unohtaa".

(Oli siis luvannu esikoiselle; se tyttö, että lähteevät ja kysyin, että pääsiskö kuopuskin mukaan (muuten 100% jäis ilman, ei pääsis ikinä sen kanssa) ja mä mukaan kattoo diabeteshommat ja kattoo lapsia lisänä. Niin nyt sitte petti sen lupauksen, kun oltiin 10min myöhässä ja näköjään sen tärkeän joulusiivon tiellä...
Tyttö kävi itkee.

Mä nousin pöydästä, sanoin tytölle että "lähdetään, ei jäädä kuntelee tuollaista".

Ja mentiin ulos, pojat just siinä tulollaan, eli lähdettiin kaikki.

Hain Rossosta ruokaa koti ja EI mennä sinne, ellei rouva marttyyri ota ensin yhteyttä!
Ei edes jouluna, en jaksa niellä taas tota.

Se on aina niin, että rouvan pillin mukaan pitää hyppiä tai jäkätys alkaa., Mä saan aina niellä kaiken :vampire::ashamed::snotty:

Lapsena se kaato aina ongelmat mun niskaan, oli tappavinaan itteään ja mä 8-10v sain pitää perheen pystyssä.
Isällä on alkoholiongelma, mut eihän NE keskenään asioita hoitan vaan mä jouduin siihen välikäteen.
:kieh:

Jos musta tulee vanhana (50-60v) samanlainen, toivottavasti saan jotain lääkitystä sitä estämäään!!!

[QUOTE="suski";22599516]Eiköhän nyt ole sellainen tilanne, että kummankin mielestä toinen on väärässä.[/QUOTE]
No toi on kyllä totta. :laugh:

Mut multa palo pinna, että petti lapselle antamansa lupauksen mokoman asian takia JA jos me ollaan rouvan kuukausia kestävän joulusiivon tiellä, niin SANOIS, ettei tulla syömään ja olemaan tiellä! :ashamed:

No toi on kyllä totta. :laugh:

Mut multa palo pinna, että petti lapselle antamansa lupauksen mokoman asian takia JA jos me ollaan rouvan kuukausia kestävän joulusiivon tiellä, niin SANOIS, ettei tulla syömään ja olemaan tiellä! :ashamed:

Varmaan olisi perunut sen lupauksen jostakin toisesta syystä ennemmin tai myöhemmin. Ja onkohan lapsella loppujen lopuksi edes kivaa matkustaa tollaisen ihmisen seurassa?

Ajattele positiivisesti, sun ei tarvinnut kertoa lapselle, että risteily perutaan. Sanantuoja kun tuppaa saamaan syyt niskoilleen.

Äitisi on tyypillinen marttyyri ja tuskin tulee ikinä muuttumaan.

[QUOTE="suski";22599516]Eiköhän nyt ole sellainen tilanne, että kummankin mielestä toinen on väärässä.[/QUOTE]

Lasten kanssa 10 minuuttia myöhässä ja kosto tulee? Eikö ole aika kohtuutonta?

[QUOTE="vieras";22599578]Lasten kanssa 10 minuuttia myöhässä ja kosto tulee? Eikö ole aika kohtuutonta?[/QUOTE]

Ehkä ulkopuolisen mielestä, mutta ap:n äiti ei varmasti koe olevansa kohtuuton ;) .

[QUOTE="suski";22599577]Varmaan olisi perunut sen lupauksen jostakin toisesta syystä ennemmin tai myöhemmin. Ja onkohan lapsella loppujen lopuksi edes kivaa matkustaa tollaisen ihmisen seurassa?

Ajattele positiivisesti, sun ei tarvinnut kertoa lapselle, että risteily perutaan. Sanantuoja kun tuppaa saamaan syyt niskoilleen.

Äitisi on tyypillinen marttyyri ja tuskin tulee ikinä muuttumaan.[/QUOTE]

Jeps.
Aikasemmin totaalisen kamalan menopausaalisen härdellin aikaan noin 10v ajan oli ihan piru.
Nyt jo jotenkin inhimillisempi, mutta välillä tosiaan saa noita kohtauksia.

Aina se mulle valittaa kaikista, isästä kun se ei siivoa/remppaa tarpeeksi, niin kaataa sitte mun niskaan.
Ja meijen pitäis OSATA kysyy, että "tarvitteko apuu omenapuiden/veneen/rännien/tapetoinnin/kyytien yms yms suhteen, VAIKKEI ees tiietä, että apua kyseisten asioiden suhteen tarvis!

Mut kato, ei voi KYSYY, et tulisitteks auttaa veneen kanssa... :snotty::stick:

Joo, ota vaan etäisyyttä. Tommonen meininki sairastuttaa teidän omankin perheen, jos menette liian lähelle. Ehkä myöhemmin sitten voitte jatkaa kyläilyä.

Joo, ota vaan etäisyyttä. Tommonen meininki sairastuttaa teidän omankin perheen, jos menette liian lähelle. Ehkä myöhemmin sitten voitte jatkaa kyläilyä.
Jeps.
Voihan se olla, että on vaan ihan tyytyväinen kun meitä ei näy, ettei tarvi siivota meijen jälkiä, ettei lapset tee jälkiä huonekaluihin, ettei viedä aikaa, ettei häiritä kissaa ja silleen.

Eihän meistä oo kun haittaa :whistle:

Mutta joo, meneehän tästä ittellä päivät piloille, kun mokomaa täytyy kuunnella.
Kuopuskin tossa jo itki taas, että tahtoo mamman kanssa laivalle, soita sille.
Sanoin, että sanoo ite (kun koulussa näkeevät joka päivä), että äiti ei sille soita, kun se sanoi pahasti mulle. :|

Älytöntä touhua, anteeksi nyt vain. Mutta kieltää nyt lapselta laivamatka sen takia, että myöhästyitte sen 10min, eikä se ollut edes lapsen syy. Ja vaikka olisi ollutkin, ei hemmetissä semmoisen takia kosteta noin. Tosi kurjaa. :|

Tainnu syödä jo pikkasen aikasemmin jos vaan 10min olitte myöhäs ja he olivat jo syöneet.

Ehkä halus peruu risteilyn mut ei keksiny muuta syytä,ni piti keksimäl keksii.Kuulostaa ainaki siltä.

[QUOTE="jojo";22599729]Ihan kaikella ystävyydellä, ethän laita lasta sananviejäksi? Jooko? Jutelkoon mamman kanssa jos jutteluttaa, mutta ei viestinvälitystä. *spanielinkatse*[/QUOTE]

No ei se varmaan ees sanois, mitään tuosta sille, enkä mä sanonnu, että "sano sille sitä ja tätä" vaan, että "sano ite sille jos tahdot".

[QUOTE="jojo";22599729]Ihan kaikella ystävyydellä, ethän laita lasta sananviejäksi? Jooko? Jutelkoon mamman kanssa jos jutteluttaa, mutta ei viestinvälitystä. *spanielinkatse*[/QUOTE]

Joo, ehkä tästä olen samaa mieltä.

Mun mielestä lapselle voi sanoa, että mummon ja papan koti ei ole terve ja siksi käyttäytyvät kummallisesti. Siellähän on vähän niinkuin virtahepo olohuoneessa. Nyt kun olet jo aikuinen, sun tehtävä ei ole yrittää enää peitellä virtahepa vaan saat vapaasti kertoa, että se on olemassa.

Joo, ehkä tästä olen samaa mieltä.

Mun mielestä lapselle voi sanoa, että mummon ja papan koti ei ole terve ja siksi käyttäytyvät kummallisesti. Siellähän on vähän niinkuin virtahepo olohuoneessa. Nyt kun olet jo aikuinen, sun tehtävä ei ole yrittää enää peitellä virtahepa vaan saat vapaasti kertoa, että se on olemassa.
Jaiks, mä oon liian nössö tuollaiseen :ashamed:
Että kävisin niille selostaa isovanhempien henkistä tilaa...

Jos me vaan pidetään väliä, niin en usko, että lapset kummemmin ees kärsii, ne näkee mammaa tosiaan koulussa joka päivä.
Ja asiasta pyykkilautaan, mä oon 100% varma, että JOS me mentäis suunnitelmien mukaan jouluna sinne, mun isä olis kännissä.
Se on aina juhlapyhinä.

Ollu kivat juhlapyhät lapsuudessa juu. :rolleyes:

Jos me vaan pidetään väliä, niin en usko, että lapset kummemmin ees kärsii, ne näkee mammaa tosiaan koulussa joka päivä.
Ja asiasta pyykkilautaan, mä oon 100% varma, että JOS me mentäis suunnitelmien mukaan jouluna sinne, mun isä olis kännissä.
Se on aina juhlapyhinä.

En tarkoita, että alat selittää lapsille, vaan, että sun tehtävä ei ole peitellä sitä tilannetta enää. Lapsethan huomaa, että pappa on kännissä ja nukkuu vaan aina ja mummo on aina vihainen. Mutta sun ei tarvii sun vanhempien puolesta enää yrittää edes tehdä tilanteesta näennäisesti normaalia, kun se ei kerran ole sitä. Sun lapsilla on tosi iso onni, että se oma koti on kumminkin terve ja siihen voi peilata sitten kaikkea omituista, mitä näkee.:)

Luulen, että lapset kärsivät eniten, jos joutuisivat tilanteeseen, jossa heidän pitäisi teeskennellä, että mummolassa on kaikki hienosti ja vaikkapa joutua valehdella mummon ja papan puolesta. Sen takia etäisyys voi olla ihan hyvä juttu. Laivamatka mummon ja papan seurassa voisi ehkä olla lapsille aika raskas... Vaikka ne olikin luvanneet sen lapsille.

Se on aina juhlapyhinä.

Mun mielestäni se on jo äitinä vähän niinku sun velvollisuutes lastas kohtaan.
Kertoo hälle,ettei hän kuvittele omiaan ja syytä syytöntä,eli itseään tai sua.

Ja vähän näyttää et sä annat äitis pompottaa sua ja perhettäs.Yritä laittaa piste sille touhulle,ei tuollaista tarvii kenenkään sietää.On saanut sairaudellaan sairastettua jo suakin.

En tarkoita, että alat selittää lapsille, vaan, että sun tehtävä ei ole peitellä sitä tilannetta enää. Lapsethan huomaa, että pappa on kännissä ja nukkuu vaan aina ja mummo on aina vihainen. Mutta sun ei tarvii sun vanhempien puolesta enää yrittää edes tehdä tilanteesta näennäisesti normaalia, kun se ei kerran ole sitä. Sun lapsilla on tosi iso onni, että se oma koti on kumminkin terve ja siihen voi peilata sitten kaikkea omituista, mitä näkee.:)

Luulen, että lapset kärsivät eniten, jos joutuisivat tilanteeseen, jossa heidän pitäisi teeskennellä, että mummolassa on kaikki hienosti ja vaikkapa joutua valehdella mummon ja papan puolesta. Sen takia etäisyys voi olla ihan hyvä juttu. Laivamatka mummon ja papan seurassa voisi ehkä olla lapsille aika raskas... Vaikka ne olikin luvanneet sen lapsille.

Hienosti kirjoitettu:)
Peesailen.

No pappa ei ees reissuun jakais lähtä, sen jalat ei kestä.
Enkä mä nyt tiiä, onko tääkään perhe lapsille normaali :rolleyes:
Vaikee itteään niin kattoo, että aiheuttaako jollain toiminnalla noille jotain vastaavia henkisiä kärsimyksiä.

Esim mulla on kauheen hirvee huumorintaju, lapset suuttuu mulle aina siitä.
Tyttö kerto mulle yks päivä, et "Liisalle ei saanu mennä leikkii, se oli tehny jotain tuhmaa" Mä että "jaa, se on sitte varmaan kotiarsestissa". Tyttö, et: "ei, kyl se koulussa tänään oli".
Mä nauroin niin paljon, et tyttö veti herneet ja meni omaan huoneeseen itkee.:(:laugh:

Ja vieras, JOO olis tarkoitus mennäkkin, matkan saan puoleen hintaan, kun on toi Silver-kortti Club Oneen. :p

Mun mielestäni se on jo äitinä vähän niinku sun velvollisuutes lastas kohtaan.
Kertoo hälle,ettei hän kuvittele omiaan ja syytä syytöntä,eli itseään tai sua.

Ja vähän näyttää et sä annat äitis pompottaa sua ja perhettäs.Yritä laittaa piste sille touhulle,ei tuollaista tarvii kenenkään sietää.On saanut sairaudellaan sairastettua jo suakin.

No sitä se varman on vuosien saatossa saanutkin aikaiseksi.
Täytyy illalla istuu lasten kanssa puhumaan, nyt kuopuksen kaveri on täällä mellastamassa.

No pappa ei ees reissuun jakais lähtä, sen jalat ei kestä.
Enkä mä nyt tiiä, onko tääkään perhe lapsille normaali :rolleyes:
Vaikee itteään niin kattoo, että aiheuttaako jollain toiminnalla noille jotain vastaavia henkisiä kärsimyksiä.

Esim mulla on kauheen hirvee huumorintaju, lapset suuttuu mulle aina siitä.
Tyttö kerto mulle yks päivä, et "Liisalle ei saanu mennä leikkii, se oli tehny jotain tuhmaa" Mä että "jaa, se on sitte varmaan kotiarsestissa". Tyttö, et: "ei, kyl se koulussa tänään oli".
Mä nauroin niin paljon, et tyttö veti herneet ja meni omaan huoneeseen itkee.:(:laugh:

Ja vieras, JOO olis tarkoitus mennäkkin, matkan saan puoleen hintaan, kun on toi Silver-kortti Club Oneen. :p

No mullakin on vähän outo huumorintaju ja suututan myös lapsia välillä. Mutta pyydän sitten vaan anteeksi. Kuitenkin se on hyvin pientä siihen verrattuna, minkälaista esim sun äidillä ja isällä on.

Se on aina juhlapyhinä.

Mutta sinähän teit jo asian eteen jotakin: et jäänyt kuuntelemaan ripitystä lapsen kanssa vaan lähditte. Sehän oli jo paras osoitus lapselle, että ongelmia on olemassa, etkä sinä aio peitellä niitä, mielistellä ja muunnella lapsille sitten totuutta. Kotiin lähteminen oli juurikin se oikea veto. Sä osaat jo :)

Yhteistyössä