Kumpi sairaala Kätilöopisto vai Naistenklinikka.. ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en kummassakaan ole ollut. Mutta kuullut olen kättäristä hyviä asioita, myös huonojakin, mutat enemmän positiivisa kättäristä. Naistenklinikasta olen kuullut monesti tylyä kohtelua ja joskus ruuhkasta ja joutuu olee käytävillä...

Alkuperäinen kirjoittaja 2 kertaa siellä synnyttänyt:
Kättärillä ehdottomasti: kiva, kodinomainen, mukavat hoitsut, mukavat huoneet ei niin laitosmainen....ihanat muistot sieltä

Peesi tälle :) Kolmesti siellä synnyttänyt ja itsekin siellä syntynyt eikä äidilläkään ole valittamista :D

mä olen synnyttänyt molemmissa ja kättäri oli kyllä aika paljon miellyttävämpi paikka kaikinpuolin, lukuunottamatta sitä yhteissuihkua :x

tosin jos jotain sattuu vauvalle niin naistenklinikan vieressä on lastenklinikka :|

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
yhteissuihku?? :O

:D iso kylppäri jossa on monta suihkua vierekkäin niinkuin jossain koulun jumppasalin pukkarissa :x

normaalioloissa ei hirveästi haittaisi mutta täysin kulahtaneena, verisenä löllönä on inhottavaa mennä lypsämään maidon liikatuotannosta turvonneita paakkuisia, tulehtumassa olevia rintoja yhteissuihkuun :xmas:

No ei se synnytyksen jälkeen tunnu missään se suihku. Kiva kun on tilaa ja saa läträtä kunnolla, kaikilla paikat yhtä pommin jäljiltä. Mä viihdyin enkä ees muistanu tota yhteis-suihkua ennenkuin nyt. Ihanat synnytyshuoneet ja kaikin puolin kiva paikka...

Mutta eikö Jorvi ole vaihtoehto? Itse olin siellä kesällä ja aivan huippumuistot jäi ja paikasta tykkäsin. Perhehuoneitakin tuntu olevan aika paljon, sellaisessa mekin olimme.

Kättärillä kaksi kertaa.

Eka synnytys: Ihana kätilö synnytyksessä, mutta mua ei kuunneltu ollenkaan, olisin halunnut ponnistaa kylelläni, kielsivät. Lopulta poika otettiin imukupilla ulos. Pudendaalipuudutuksen laitto sattui aivan sikana, eikä sillä ollut mitään vaikutusta (liekö laitettu sitten päin mäntyä.
Perhehuoneessa oltiin, oma suihku/vessa oli ihan luxusta, mutta henkilökunnassa oli ainoastaan yksi oikeasti mukava hoitsu. Imetyksen kanssa painostettiin ihan hulluna. Oltiin 6 pvää sisällä.

Toka synnytys:Synnytyksessä ihanat kätilöt, mutta taas pudendaalin laitto sattui tosi paljon (enemmän kuin koko homma yhteensä), eikä se auttanut mitään. Kätilö ehdotti aquarakkuloita, mikä oli kivaa koska ne toimi ihan oikeasti :)). Kun kysyin saanko kylelläni ponnistaa, vastaus oli "tietysti, sun synnytyshän tää on!", olin ihan et "aha".
Olin toisen mimmin kanssa samassa huoneessa, yhteissuihku oli iso yäk. Montaa henkilökunnan jäsentä en kerennyt tavata, mutta yksi hoitsuista oli tosi jees. Olin sisällä 2 pvää. Heräämössä oli ihana tyyppi mua jututtamassa kun heräsin "kaavinnan" jälkeen.
Mutta, kun mut kiidätettiin leikkaussaliin, ukolle ei kukaan kertonut mitä tapahtuu. Tiesi vain että olin menettänyt paljon verta ja jäi nyrpeän kätilön kanssa pesemään lasta. Jonka jälkeen oli yksin itkevän lapsen kanssa pari tuntia, yritti pyytää tytölle maitoa rauhoitukseksi, eikä annettu :/

Jos vielä synnytän, kättärille en mene.

Naistenklinikalla oltiin. Ihana, asiantunteva kätilö itse synnytyksessä eikä osastoltakaan ole pahaa sanottavaa. Päästiin perhehuoneeseen erään toisen naisen kanssa, vaikka ei oltu pyydetty, ilmeisesti norm. puolella ruuhkaa. Ei haitannut yhtään, päinvastoin. Kämppis oli kiva ja huoneessa oli oma suihku. Menisin ehdottomasti uudelleen, muistot vain hyviä.

Jostakin mun kaveripiiriin on siunaantunut kamalan paljon huonoja kokemuksia Kättäriltä, siis todella huonoja= hoitovirheitä (josta yksi sai potilasvahinkokeskuksesta korvauksenkin, vaaratilanteita + huonoa kohtelua...

Itse olen synnyttänyt NKL:lla kertaa kaksi ja se saa synnytyksen hoidosta molemmilla kerroilla 10+ (toka päätyi hätäsektioon). Vuodeosastot on kyllä aika kiireisiä joten jos haluaa enemmän ohjausta kannattaa reilusti pyytää. Silti etenkin sektion jälkeinen hoito ensiluokkaista, pieni huone ja sain tarpeeksi kipulääkettä ja apua vauvan kanssa.

naistenklinikasta ei oo kovin hyvää sanottavaa tällä äidillä..Tosin synnytyksen hoitanut kätilö oli kyllä mukava ja hoiti työnsä hyvin.

muoks.

Makasin siis siellä osastolla useita kertoja/pitkiä jaksoja. Synnyttäneiden osasto oli parempi kokemus..

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:

:D iso kylppäri jossa on monta suihkua vierekkäin niinkuin jossain koulun jumppasalin pukkarissa :x

normaalioloissa ei hirveästi haittaisi mutta täysin kulahtaneena, verisenä löllönä on inhottavaa mennä lypsämään maidon liikatuotannosta turvonneita paakkuisia, tulehtumassa olevia rintoja yhteissuihkuun :xmas:

Olin viimeksi naistenklinikalla suihkuhuoneessa, jossa oli muistaakseni neljä suihkua, mut pistin oven lukkoon ja kävin yksin. ;) Eikä käynyt kukaan koputtelemassa ovelle, eli ruuhkaa ei ollut - onneksi. Ei tosiaan ole kiva käydä yhteissuihkussa, kun ei ehdi aseltakaan ottaa ilman verilammikkoa!

Naistenklinikkaa on haukuttu tosi paljon, kättäriä kehuttu.

No mä olen synnyttänyt molemmat lapset Naistenklinikalla. Esikoisen kohdalla päädyttiin siihen, koska ollaan miehen kanssa molemmat synnytty samassa laitoksessa ja ajatus tuntui kivalta. :) Ruuhkaa oli sinä juhannuksena ja apua sai esikoisensa saanut kyllä pyytää, mutta ei mitään varsinaista valittamista kyllä! Sain apua ja ohjeistusta kun pyysin.

Kuopuksen kanssa päädyttiin samaan paikkaan yksinkertaisesti siksi, että oli kiva mennä "tuttuun" paikkaan synnyttämään. Kuopuksen kohdalla mulle sattui hieman tumpelo kätilö, joka ei uskonut kipujani (koska supistusanturi oli väärässä kohdassa eivätkä supistukset näkyneet monitorissa) ja jäin sitten täysin ilman kivunlievitystä... :xmas: Hengissä siitäkin selvittiin! Mutta täytyy sanoa että hieman kammo jäi... :ashamed: En kyllä usko että tuo oli niinkään paikasta kiinni, vaan kävi vaan huono tuuri sen kätilön suhteen.

Osastolla oli mielestäni oikein mukavaa porukkaa molemmilla kerroilla! :D Jos tässä nyt joskus kolmannen... :whistle: niin voisin sitä Kättäriä kokeilla ihan vaikka vaihtelun vuoksi!

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:

Olin viimeksi naistenklinikalla suihkuhuoneessa, jossa oli muistaakseni neljä suihkua, mut pistin oven lukkoon ja kävin yksin. ;) Eikä käynyt kukaan koputtelemassa ovelle, eli ruuhkaa ei ollut - onneksi. Ei tosiaan ole kiva käydä yhteissuihkussa, kun ei ehdi aseltakaan ottaa ilman verilammikkoa!

Naistenklinikkaa on haukuttu tosi paljon, kättäriä kehuttu.

En ole muuten törmännyt NKL:ssä yleissuihkuun kummallakaan kerralla...

naistenklinikka.jos haluaa parasta laatua ammattitaidosta, parasta mahdollista hoitoa myös jos tulee ongelmia valinta on selvästi naistenklinikka.Jos taas kaipaa "mukavan,kodinomaista hömpötystä verhoineen ja muutoin" valinta on kättäri.

Itselleni naistenklinikka on ollut paras paikka,neljä synnytystä takana.ei riski raskauksia tms. minulla ensisijalla on hoidon taattu laatu ja ammattitaito.minua ei verhojen värit ja taustamusiikki kiinnosta.siksi olen naistenklinikan kannattaja.

Esikoista odottaessa olin Kättärille menossa, mutta sukulaisgyne sanoi ettei mua sinne päästä ja pisti mut Naikkarin asiakkaaks. Kuulemma jotain joskus sattunu ekassa ja kun mulla tavallaan oli vähän riskiraskaus, tai no oli vaan iso vauva ja mä pieni reumaatikko, niin täti käski mut lähemmäs hätäapua... :whistle:

Tykkäsin Naikkarista, ei mitään tympeetä kohtelua tms. Ihan mukava paikka. :)

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Mun kavereista moni hehkutti että menevät Kättärille synnyttämään mutta jokainen heistä kirosivat ko paikan henkilökuntineen sinne missä aurinko ei paista.

Mulla ei ole kokemusta kummastakaan.

Joo mäkin luulin olevani onnekas kun pääsin haikaranpesään kättärille. Ikinä en enää synnytä siellä. Ihan kamala kokemus ja kätilön epävarmuus oli ihan järkkyä.

Yhteistyössä