Kumpi sairaala Kätilöopisto vai Naistenklinikka.. ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Molemmissa kerran synnyttäneenä (NKL suunniteltu sektio): Naistenklinikka!!
Kätilöopiston kohtelu on todella ala-arvoista ja epäinhimillistä :(
Jouduin esimerkiksi kuopuksesta synnytykseen jälkeen kaavittavaksi (istukka ei meinannut irrota), ja kun minua oltiin nukuttamassa, hoitajat puhuivat todella törkeästi vauvani pään muodosta (imukuppisynnytys, pää minusta mitä normaalein ja kaunein vastasyntyneen pää) :(

Naikkarin valitsisin aina uudestaan! Kätilöt olivat todella asiansa osaavia, aivan huippuja ja mukavia!
Poikani synnytys oli mitä kaunein ja arvokkain kokemus, enkä todellakaan kaivannut mitään "kodinomaisia" hömpötyksiä synnytykseeni.
Minulla oli synnytyksen jälkeen yksityishuone jossa oli iso oma wc/suihku, enkä koskaan nähnyt siellä yhteissuihkuija missään.
Synnytyshuoneessakin oli oma suihku...

mä en kyllä kumassakaan niissä synnytyssaleissa huomannut mitään eroa, paitsi kättärillä oli ikkuna ja naikkarilla oli lepohuone isälle. naikkarin osastolla oli ruuhkaa esikoista synnyttäessä ja siellä olikin sit 6naista vauvoineen/ huone. apua piti todellakin pyytää ja hoitajat oli kiireisiä. en myöskään pitänyt siitä, että minulta lupaa pyytämättä tunkin joukko hoitajaopiskelijoita ihmettelemään tikattua pimppaani :$ lääkäri vaan totesi tylysti, että pitää opiskelijoiden saada nähdä. siinä sitten nuoret mimmit ja pari amisviiksistä katteli ja tunnusteli :$ :$

kättärillä oli ihana kätilö, pääsin synnytyshuoneeseen heti ja sain puudutuksetkin pian. osastolla oli 2hengen huoneet ja sain ekan yön olla siellä kaksin vauvan kanssa. hoitajilla oli aikaa ja kävivät usein kyselemässä vointia. miinusta kättärille kuitenkin siitä, että eivät oikein kukaan tuntunut olevan perillä siitä milloin pääsemme kotiutumaan.

ps. naistenklinikalla oli kyllä raskausaikana mukavampi kätilö kuin kättärillä (joka oli joka käynnillä eri ).

naikkarilla synnytin ja kovasti tykkäsin:) yksi iso syy naikkariin oli mahdollinen komplikaatio ja silloin vauva saadaan parissa minuutissa lastenklinikalle sisätunnelia pitkin...

Yhteistyössä