Kumpi parempi koiranpennulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leiaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leiaah

Vieras
Yön nukkuminen eteisessä, yleensä nukkuu samoissa tiloissa meidän kanssa vai yön nukkuminen ulkona? Meille tulee vieraita ja poikkeuksellisesti osa pitää majoittaa myös olohuoneeseen kolmeksi yöksi. Koiraa ei oikein voi sitten pitää yöllä meidän kanssamme, joten kumpi vaihtoehto olisi parempi koiran kannalta? Vieraat tulee sunnuntaina, joten muutama päivä aikaa totuttaa koiraa kumpaankin tilanteeseen. Vieraiden lähdön jälkeen palaamme takaisin entiseen...

Yön nukkuminen eteisessä, yleensä nukkuu samoissa tiloissa meidän kanssa vai yön nukkuminen ulkona? Meille tulee vieraita ja poikkeuksellisesti osa pitää majoittaa myös olohuoneeseen kolmeksi yöksi. Koiraa ei oikein voi sitten pitää yöllä meidän kanssamme, joten kumpi vaihtoehto olisi parempi koiran kannalta? Vieraat tulee sunnuntaina, joten muutama päivä aikaa totuttaa koiraa kumpaankin tilanteeseen. Vieraiden lähdön jälkeen palaamme takaisin entiseen...

Ensinnäkin, miksi koira ei voi olla teidän kanssanne makuuhuoneessa jos olkkarissa on vieraita?
Ja ehdottomasti eteinen jos noista kahdesta tulee valita? Ei sisäkoira ulkokoiraksi sovi... edes kolmeksi päiväksi!

Koira ei voi nukkua kanssamme, koska "makuuhuoneemme" on alkovi olohuoneessa, avoin tila siis, sänky eristetty kaapilla. Koira ei ole pelkästään sisäkoira, on mm. ulkona häkissä päivisin työpäivän ajan. Eteinen on aika pieni, mutta ehkä koiran ehtii tottuttaa nukkumaan erillään, ettei hauku sitten koko yötä. Pennulla ikää reilu 5 kk.

Jos se on tuohon 5 kuukauden ikään asti saanut nukkua makuuhuoneessa niin voi olla aika shokki joutua yhtäkkiä suljetun oven taakse yksin :( Tuskin siinä pari päivää totutteluaikaa riittää. Miksi ei voi nukkua teidän sängyn vieressä ? Haittaako se vieraita jos pentu vaeltelee yöllä huoneessa ? Tuonikäinen taitaa kuitenkin olla jo sisäsiisti, vai ? Itse varmaan tuossa tilanteessa majoittaisin vaikka vieraat ennemmin sinne pihalle kuin pennun :)

[QUOTE="vieras";26860934]Jos se on tuohon 5 kuukauden ikään asti saanut nukkua makuuhuoneessa niin voi olla aika shokki joutua yhtäkkiä suljetun oven taakse yksin :( Tuskin siinä pari päivää totutteluaikaa riittää. Miksi ei voi nukkua teidän sängyn vieressä ? Haittaako se vieraita jos pentu vaeltelee yöllä huoneessa ? Tuonikäinen taitaa kuitenkin olla jo sisäsiisti, vai ? Itse varmaan tuossa tilanteessa majoittaisin vaikka vieraat ennemmin sinne pihalle kuin pennun :)[/QUOTE]

Kun tuo pentu on levoton yöllä. Käy näykkimässä varpaita, nuolemassa kasvoja yms. Ja kaikki ei tästä tykkää.
Mutta olen tässä alkanut harkita sitä häkkiä, siellä kuitenkin viihtyy ja menee sinne ihan mielellään. Nyt saan kuitenkin vihat päälleni... Ja kun järkkään omat heräämiseni/nukkumaan menoni oikein, niin koira joutuu olemaan ulkona monta tuntia vähemmän kuin tavallisena työpäivänä.

ei ainakaan ulos eikä mihinkään häkkiin!! Eteiseen sitten jos on IHAN pakko. Varautukaa kuitenkin siihen, että kukaan ei nuku kun pentu itkee oven takana. Näin siinä voi käydä.

Miksi ei mihinkään häkkiin? Onko häkki sitten paljon pahempi kuin se (miksi sitä nyt
sanotaan) se hihna joka liukuu siinä "narussa"?

Tämä ketju näytti minulle sen, etten ole mikään oikea koirienystävä, kun en tuota eroa ymmärrä.
Ja nyt kun olen tätä enemmän pohtinut, en ymmärrä sitäkään, miksi se eteinen on parempi vaihtoehto? Koira on eristettynä laumastaan sielläkin, sillä erotuksella, että on ns. outo paikka ja itkee takuuvarmasti. Häkki on tuttu paikka, jonne menee mielellään ja jossa on mielellään. Jossa ei itke. Jos oikein hyvin saan aikataulut sumplittua ja itse tingin yöunistani, niin koiran ei tarvitse olla ulkona kuin viitisen tuntia.
Työpäivinä on siellä kuitenkin sen kahdeksisen tuntia.

Ja koiran on tosiaan tarkoitus olla myös ulkokoira, sisällä on sitten aina kun on mahdollista.

Yhteistyössä