Kumpi pahempi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Adrianna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Adrianna

Vieras
Kumpi pahempaa-pettää itseään vai pettää toista? Itseään voi pettää niin, että uskottelee että ajat muuttuvat, suhde paranee ja ei kannata uutta etsiä kun aina kaikessa suhteissa koittaa arki ja ongelmansa..mutta kun ei ole tyytyväinen tilanteeseensa ja pelkää että jotain voi tapahtua, on altis muille miehille vaikkei suoranaisesti niitä haekaan. Ja jos ei koskaan kokeile toista enää vaan on lopun elämäänsä saman kanssa nuoresta alkaen voi myöhemmin katua.

Pettää toista-konkreettisesti kamarin kautta..niin tätähän tapahtuu..Olisin hiljaa jos olisin pettänyt kumppaniani, mutta ehkäpä juuri se voi pelastaa suhteen, sillä jotain puuttuu takuulla jos niin tekee..En kertoisi koska tiedän että mieheni rakastaa täysillä ja jos minä olen tuuliajolla ja kriisissä en halua miestäni pois vaan koettaa itseni saada kuntoon..ei pettäminen ole oikeutettua, mutta ehkä se joskus on jopa hyödyksi?

Haluan mielipiteitä asiasta? Olen itse rajoilla monellakin tapaa tämän asian kanssa..hyvä mies, hyvä suhde, mutta koen vaillinnaisuutta niin monessa siltikin..ehkä se toisi minulle jotain jos pettäisin ..ihmisen kanssa joka olisi oikeasti hyvä tyyppi..

Niin aika vaikea kysymys? Sellainen juuri jota itse olen miettinyt aika paljonkin..
Olen seurustellut jo aika kauan ja jotain kaipaa tähän tasaiseen suhteeseen..kipinää ja että huomaisi olevansa vielä haluttu ja että sisältä heräisi taas se villi ja himokas intohimo jota joskus oli,,että vielä saisi tuntea muutakin kuin yhtä ja samaa..

Niin..itsekästä niin varmaan monet heti väittävät, mutta myöskin kovin inhimillistä. Ihminen on tunteva, seksuaalinen ja monellakin tapaa tarpeidensakin kahlitsema.

Minä tein sen-petin miestäni, aivan vasta, ja se tapahtui ihmisen kanssa joka oli aivan ihana, mahtava ja kohteli minua älyttömän hyvin..tämä ihminen oikeasti oli upea sydämestään ja kosketti sieluani suuresti..Miksi tein niin? Juuri siksi että halusin tylsään arkeen jotain uutta elämää, koke itseni eläväksi taas, saada itseäni taas kasvatettua vahvemmaksi ja kypsemmäksi, tuntea olevani haluttu ja Nainen, jotain kaipasin jota en osaa edes selittää.

Tietenkin kaikki tuo voi olla väärin, mutta toisaalta oikein. Tein sydämeni mukaan, ja tämä kokemus pelasti mielestäni suhteeni karikolta, sillä haluan nykyisen mieheni pitää. En todellakaan voinut estää tätä tapahtumaa-olen heikko ja olin heikko asian edessä. Olen aina ollut kamalan seksuaalinen ja tiedän että tapahtuma on kumppaniani kohtaan väärin, mutta minulle se oli hyväksi. En halua kertoa tästä, vaikka on surullinen olo kumppanini puolesta. Toivon että oma paha oloni, huono omatuntoni häviää ajan kanssa..

Sinkkuna en halua elää ja kikkailla vapautuneesti, sillä haluan perheen ja turvaakin ja pysyvyyttä.

Todella vaikeita asioita joiden kanssa joutuu painimaan..lyhyt on ihmisen elämä ja mistä koskaan kukaan tietää että tekee juuri oikein tai juuri väärin valintansa rakkauden suhteen, seksin suhteen, pettämisen suhteen jne..kaikessa on valinnan edessä ja aina kompastukiviä matkassa. On vaan ajateltava miksi teki niin ja miksi valitsi kuin valitsi ja otettava opiksi.Itselle on aina pakko olla rehellinen..vain silloin voi päästä elämässä tielle joka ehkä olisi juuri sinunlainen.

Paha kysymys. Miehinen ajatusmalli pettämisestä on varmasti eri taivaasta kuin naisen vastaava. Siksi en siihen osaa vastatakaan naisen näkökulmasta. Mutta pettäminen tapahtumana on turhimmista turhin, siinä sukupuolielimet ovat toisiinsa yhteydessä ja miehellä aktin loputtua hän voi ajatella, että kokemus oli tuokin. Siis miehelle se on puhdas suoritus. Jos se on vähänkin vastaavaa naiselle, niin kannattaa ratkoa elämänsä ongelmat ensin muualla, nimittäin luottamuksen rikkominen tuo ongelmat aivan eri valossa esiin ja ovat huomattavasti vaikeampia ratkaista ilman eroa.

Toivottavasti seksuaalisesti korostunut aikamme toisi myös järjen mukaan ongelmatilanteisiin.

""mutta ehkä se joskus on jopa hyödyksi?""
Tyypillinen itsekästäkin itsekkäämmän ihmisen lausunto. Kenelle pettäminen on hyödyksi? Kysypä mieheltäsi onko. Tuskin. SINÄ olet ainoa joka ajattelee sen olevan hyödyllistä ja sillä oikeutat tekosi, mikä on äärettömän itsekästä.

Ei pettäminen mitään auta tai ratkaise. Ei se saa sinua mitään selvemmin näkemään,ainoastaan ehkä katumuksessa palaamaan takaisin vanhaan tai sitten pakenemaan tuon uuden syliin niin kuin alunperin halusit muttei rohkeus riittänyt tippua tyhjän päälle yksin.

Itseä ei tarvitse pettää. Jos tiedät suhteen olevan väärä, lähde. Ei tarvitse toistakaan siinä pettää. Petos on vain tapa löytää uusi ennen vanhan jättämistä. Turha on selittää että ""niin vain kävi"". Se ei ole mahdollista, teot ovat aina tietoisia valintoja ja ennen kuin hyppää sänkyyn jonkun muun kanssa niin on varmasti aikaa jättää vanha. Tai jos petät niin anna toiselle edes sama mahdollisuus ja sovi rehellisesti että kumpikin saa käydä vieraissa.

""Tietenkin kaikki tuo voi olla väärin, mutta toisaalta oikein. Tein sydämeni mukaan, ja tämä kokemus pelasti mielestäni suhteeni karikolta, sillä haluan nykyisen mieheni pitää. ""
Kerro miehellesi totuus ja kysy teitkö oikein. Tuskinpa suhdetta pelastit. On inhimillistä haluta vaihtelua, mulkkua toteuttaa halunsa toisen selän takana. Jos haluat pitää miehesi niin tuo tuskin oli oikea tapa, mieti mitä mies sanoo kun saa tietää. Ja mitä teet kun tuon kokemuksen hehku katoaa mielestäsi ja arki astuu taas kuvaan. Sillä lupaan ja vannon että niin käy. Toteutatko ikuisesti itseäsi muiden sängyissä? Haet aina uudelleen nostetta itsetunnollesi? Sääliksi käy miestä joka on noin säälittävän lumpun naisekseen saanut.

Tässä menee mielestäni ihmissuhteiden ""suola""

jos homma menee niin että, kumpikin osapuoli tietää pettämisestä, niin luulen että, suhde vain paranee

perustelut: kumppani tietää näin kokemuksen kautta mitä saa ja mitä menettää

Oletpas sinä kypsymättömän oloinen. En millään viitsisi ensinnäkään haukkua toista tai tuomita tekemisistä tai tekemättä jättämisistä. Eikö keskustelutaitoasi joku ole jo huomauttanut?

Väärässä olet myöskin siinä,että olisin lumppu..todellakaan kevytkenkäinen en ole, päinvastoin aina liiankin periaatteellinen. Siksi olenkin miettinyt miksi tapahtunut oli yleensä mahdollista. Toki osa tekee petturuutta säännöllisesti,mutta minä olin jonkun muun johdateltavissa kuin pelkän himon..ei kaikelle ole aina selitystä eikä puolustusta sen enempää.

Elämä ei ole niin yksioikoista ja reilua kuin haluaisi..ja tulet sen huomaamaan sillä käytöksesi ei tiedä hyvää.

""Eikö keskustelutaitoasi joku ole jo huomauttanut?""
Ei tietääkseni. Mikäli et ole huomannut niin täällä ei ole vakionickejä eli kuka tahansa voi kirjoittaa millä tahansa nimellä.

""Väärässä olet myöskin siinä,että olisin lumppu..todellakaan kevytkenkäinen en ole, päinvastoin aina liiankin periaatteellinen. ""
Toden totta. Liiasta periaatteellisuudesta kertoo nimenomaan puolison pettäminen ja se että vielä jälkikäteen nimittää tekonsa hyväksi. Kyllä kyllä. Mitä periaatteellisuutesi meinaa siitä että valehtelet miehellesi tapahtuneesta? Melkoiset periaatteet, ei voi muuta sanoa.

""Elämä ei ole niin yksioikoista ja reilua kuin haluaisi..ja tulet sen huomaamaan sillä käytöksesi ei tiedä hyvää.""
Voi kuule, tiedän varsin hyvin ettei elämä ole yksioikoista. Sen sijaan asia en vielä koskaan ole joutunut tilanteeseen jossa minulla olisi ollut jokin sisäinen pakko tehdä jotain mitä en halua, mikä loukkaa rakkaintani tai esim valehdella. Olet oikeassa, kaikelle ei ole selitystä eikä puolustusta, tekosi on yksi näistä. Olitpa minkä tahansa vietävänä, olit sitä omasta halustasi. Aikuista ihmistä kun ei halu, himo tai rakkauskaan vie jos siihen ei itse suostu. Ja mitä käytökseeni tulee... Voi tietysti olla ettei nykypäivänä uskollisuus ja sen arvostaminen hyvää tiedä. Veikkaan kuitenkin että sinun kulkemasi tie on huomattavasti omaani karikkoisempi. Toivottavasti muistat kertoa miehellesi totuuden. Silloinkin kun lähdet toisen ja kolmennen kerran nostattamaan itsetuntoasi jonkun muun miehen kanssa.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä... Se mitä teet on itsetuntosi nostattamista. Sillä ei ole mitään tekemistä nykyisen miehesi kanssa. Oma huono itsetuntosi aiheuttaa sen ettet kestä arjen astumista kuvaan etkä sitä ettei mies himoitse sinua kuten alussa. ""Ihminen on tunteva, seksuaalinen ja monellakin tapaa tarpeidensakin kahlitsema."" Niinpä niin, ikävä kyllä tämä on vain surkea tekosyy. Ihmisellä pitäisi nimittäin olla myös moraali joka erottaa hänet eläimestä.

Samalla syvällä kokemuksen rintaäänellä voin kertoa että ikuisesti elämäsi loppuun asti tulee tilanteita jolloin kaipaat kipinää, sähkö ja intohimoa. Jos aiot joka kerta hypätä vieraaseen sänkyyn niin suosittelen vakisuhteiden lopettamista kokonaan. Suhteessa eläessä et voi kaikkea saada ja tuo jännittävä intohimo on yksi joka katoaa. Mutta sen voin 100% varmasti luvata että yhden kerran pettämisellä et tuota ongelmaa poista vaan ainoastaan sillä että korjaat oman itsetuntosi ja ymmärrät olevasi naisena haluttu vaikkei miehesi sinua koko ajan palvo.

""Todella vaikeita asioita joiden kanssa joutuu painimaan..lyhyt on ihmisen elämä ja mistä koskaan kukaan tietää että tekee juuri oikein tai juuri väärin valintansa rakkauden suhteen, seksin suhteen, pettämisen suhteen jne..kaikessa on valinnan edessä ja aina kompastukiviä matkassa. On vaan ajateltava miksi teki niin ja miksi valitsi kuin valitsi ja otettava opiksi.Itselle on aina pakko olla rehellinen..vain silloin voi päästä elämässä tielle joka ehkä olisi juuri sinunlainen.""
Huomaatko itse miten kliseistä tekstiä kirjoitit? Taidat olla todella nuori? Tässä juuri on parisuhteiden kestävyyden resepti. Aina tulee eteen kompastuskiviä mutta osa ei niihin kompastu koska osaa ne kiertää. Jos elää parisuhteessa on hyväksyttävä se että et voi enää olla muiden kanssa etkä kompastella. Kun sitoudut parisuhteeseen ja avioliittoon, eivät muut ole enää mikäään vaihtoehto. Sitoudut siis samalla pois muista vaihtoehdoista. On turha edes miettiä mitä saat tai menetät, koska sitoutumalla toiseen ihmiseen teet jo päätöksen luopua muista. Tietysti aina löytyy ihmisiä jotka eivät tätä ole oivaltaneet ja joiden ihmissuhteet tulevat ja menevät kun jotain jännittävämpää löytyy.

Toivottavasti edes tunnet teostasi huonoa omaatuntoa etkä oikeasti kuvittele että se on jotain mihin sinulla on oikeus. Oikeutesi voit nimittäin tarkistaa mieheltäsi. Parisuhteessa eläessä sinun on otettava toinen koko ajan huomioon. Parisuhde nimittäin ei toimi niin että kaikki minkä saat tehtyä toiselta salaa on oikeutettua.

Ainakin minun pään on tämä porukka saanut käännettyä-pettäminen ei siis kannata, vaikka mikä oisi. Pitää vaan sitoutua ja yrittää omasta suhteestaan tehdä mahdollisimman hyvä ja mikäänhän ei ole täydellistä koskaan!

Tänä päivänä vaan uskollisuus vaikuttaa olevan aika harvinaista..ja veikkaan että aika isoissa prosenteissa on pettämisen määrät. Toivon että oma tahtoni riittää pysymään erossa sen lisääntymisestä.

Kovaa tekstiä täällä osa kirjoittelee..mutta jokaisela oikeus mielipiteeseen..ei muuta kuin lykkyä kaikille parisuhteissa.

Suvi, hyväksyisitkö omat syysi myös jos miehesi pettäisi sinua ja kertoisi syyksi asiat joilla perustelet omaa tekemistäsi. Vai onko teidän(kin) suhteessanne puolisoilla eri säännöt?

Tyypillistä pettäjän alkusoitantoa.
Oikeasti, suhdetta ei pettämällä pelasteta.
Kumppanuus on sitä, että puolisolle voi kertoa kaikki. Se vapauttaa. Myöhemmin sullla alkaa omatunto soimata, ja alat sitä kompensoimaan suhteessa.
Eikä oma mies enää miltään tunnu jos on käynyt salaa ottamassa kyrpää muualta. Vaikka mitä tekisit, et saa sitä tekemättömäksi. Et voi pyyhkiä muistiasi, ja katsot ukkoasi kuin typerystä salaisuuksinesi.
Teillä on varmaan jo lähtöjään aikamoinen luottamuspula, eli avoimuus ei kuulu talonne tapoihin.
Mene pettämään, nai oikein kunnolla, mutta muista että siinä samalla pidät miestäsi pellenä oikein ulkopuolisen kanssa yhteistyössä. Eniten sulle nauraa se rakastajamies, vaikka pillu kelpaakin.
koti on yhteinen rintama, ei sitä pelasteta sillä, että tehdään asioita toisen seläntakana. Jää tai lähde, mutta älä ole pelkuri raukka. Tee valinta.

Minusta on pahempaa pettää toista, koska silloin tulee loukanneeksi myös toista. Sinua rakastava miehesi ei ole omiin epävarmuuksisi syypää. Pettämällä häntä loukkaisit syytöntä. Miten sellaisesta voisi olla hyötyä kenellekään? Voisitko edes itse elää sen asian kanssa?

Pelkäät lähinnä katuvasi sitä, että tulet eläneesi saman ihmisen kanssa lopun elämääsi, etkä enää saa kokea mitään uutta ja jännittävää. Kannattaisiko pelätä sitäkin, että pettäessäsi voisit tuhota hyvän parisuhteen. Valitsee sitä mitä hyvänsä, niin aina on olemassa riski, että myöhemmin kaduttaa. Sen kanssa pitää oppia elämään. Parisuhteessa on kuitenkin sitoutunut myös toisen ihmisen hyvinvointiin, ei ainoastaan omaansa, siksi et voi ajatella yksinomaan omaa hyötyäsi.

Mitä jos et miettisi pettämistä lainkaan, et itsesi taikka toisen, vaan pyrkisitkin olemaan rehellinen. Kumpi on sinulle tärkeämpää, tämä mies vai oma vapaudenkaipuu? Etkö todella keksi muuta tietä ulos kriisistäsi kuin pettäminen? Entä oletko varma, ettet tulisi joutuneeksi vaan entistä syvempään kriisiin? Miten pettäminen olisi hyödyksi sinun parisuhteellesi? Jotta parisuhteesi siitä hyötyisi, sen täytyisi hyödyttää myös miestäsi, ei ainoastaan sinua.

Täydellistä suhdetta ei ole olemassakaan. Ei ole olemassa ylipäätään täydellistä elämää. Koetko vaillinaisuutta siksi, ettei elämäsi olekaan aina täydellisen ihanaa, vai koetko olevasi persoonana vaillinainen? Miten sinun persoonaasi eheyttäisi toiselle ihmiselle valehtelu? Tai miten se parantaisi elämääsi?

Ole rehellinen itsellesi, ja mieti näitä asioita. Sitten, kun päätöksesi teet, teet sen ainakin harkitusti ja kykenet sen myös muillekin perustelemaan.

Ei Suvi vastaa enää. Suvi on huomannut että hänen tekemänsä säännöt pätivätkin ainoastaan häneen eivätkä suinkaan suhteeseen ylipäätään. Ei hänen miehellään samoja oikeuksia ole. Se tässä nykyajan itsekkäässä menossa hauskinta onkin että nuo säännöt eivät koskaan ylety puolisoon. Puolison on oltava uskollinen vaikkei itse olisikaan.

Ei uskollisuus niin harvinaista ole. Kovinta ääntä itsestään vain sattuvat pitämään ne jotka pettävät. Uskolliset miehet ja naiset ovat pääsääntöisesti kotona perheen parissa ja ne jotka pettävät ramppaavat baareissa jne. Siitä johtuu että esim baarissa 90% ihmisistä näyttää pettävän.

Ja aina kannattaa muistaa ettei huonoon suhteeseen kannata jäädä ja väkisin sitoutua. Aina voi lähteä, mutta koskaan ei kannata lähteä vieraan sängyn kautta. Jos joku ei tunnu hyvältä niin ei tunnu, mutta pettäminen ei ole vielä koskaan ratkaissut yhdenkään suhteen ongelmia.

Puhut todella viisaita..ei voi kuin nyökätä että kyllä..puhut asioista syvemmältä kantilta..annoit mulle paljon miettimistä..Kiitos todellakin sinulle että autoit ja jaksoit kertoa ajatuksesi. Selvästikkin olet fiksu ja elämästä realistisesti ajatteleva