rehellisyys sattuu

  • Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
Exis
Peli mies on pelimies.onnex tää mun astu kuvioihin vasta kolmekymppisenä,kymmenen vuotta aiemmin olisin varmaan vetäny narun kaulaan=sen verran läheisriippuvaisex huono äitisuhde lapsuudes teki.kauheeta epäillä kumppania joka tienristeykses vieläkin,mut mitäs teet..annoin itse mahdollisuuden.niin jää vain kylmä todellisuus.hän petti,vaikka kuulemma rakasti mua enemmän kuin elämää..(hauskaa,että kaiken tän jälkeen tyyppi on vielä elos..)pelimies ja puheet parasta,se karvas totuus elää nyt ja aina suhteessamme,ja tiedän että käyttää tilaisuutta aina hyväkseen,oman tunnon tuskat tulee VAIN JOS JÄÄ KII!toivon sydämestäni että miehesi ei kuulu ryhmään!
 
Exis
Peli mies on pelimies.onnex tää mun astu kuvioihin vasta kolmekymppisenä,kymmenen vuotta aiemmin olisin varmaan vetäny narun kaulaan=sen verran läheisriippuvaisex huono äitisuhde lapsuudes teki.kauheeta epäillä kumppania joka tienristeykses vieläkin,mut mitäs teet..annoin itse mahdollisuuden.niin jää vain kylmä todellisuus.hän petti,vaikka kuulemma rakasti mua enemmän kuin elämää..(hauskaa,että kaiken tän jälkeen tyyppi on vielä elos..)pelimies ja puheet parasta,se karvas totuus elää nyt ja aina suhteessamme,ja tiedän että käyttää tilaisuutta aina hyväkseen,oman tunnon tuskat tulee VAIN JOS JÄÄ KII!toivon sydämestäni että miehesi ei kuulu ryhmään!
 
pk
Huomaatko muuten ""surullinen"", että noteeraat tässä keskustelussa vain ne mielipiteet, jotka ovat kannaltasi positiivisia. Niihin kommentoit ja kiittelet vastaajia, vastakkaiset, omien toiveittesi vastaiset ohitat.

Olette tapailleet vasta niin lyhyen ajan, että se ei ainakaan miehen mielestä välttämättä edes merkitse mitään seurustelua. Jos sinusta tuntuu, ettei hän välitä, luota omiin vaistoihisi.

Voimia joka tapauksessa sinulle ja toivotaan parasta.
 
Ms
Ei kaikki aina ole edes rehellisyyttä, kertomiset ex:istä ovat joskut myös tapa imarrella kun toinen uskoo. Katso nyt kuitenkin ja tutki onko tarkoitus vain vaihtaa leikkikaveria taas hetkiseksi.
 
pk
Meikämaijalle.

Miksi mielestäsi alkuperäisen kysyjän kannalta negatiiviset mielipiteet ovat spekulointeja mielikuvituksesta, mutta vastakkaiset mielipiteet ovat oikeita ja tosia?

Sanoit aiemmassa mielipiteessäsi, että suhde perustuu luottamukselle ja toisen kunnioittamiselle. Näin on, mutta onnistuakseen siinä tarvitaan myös todellista rakkautta. Sitä tästä suhteesta mielestäni puuttuu.
 
Jenni
Kuulemma syyt pariskunnan yhdessäoloon ei useinkaan ole perusteltavissa järkisyillä vaan se on usein ehkä tiedostamatontakin juttua. Jos liikaa lähtee analysoimaan ja tenttaamaan, että miksi sä tykkäät musta ja miksi me ollaan yhdessä, niin voi olla, että ihminen antaa ihan tyhmältä kuulostavia syitä, joista poikii riitoja.

Olen itse ollut rakastunut mieheen, joka kertoi mulle avoimesti aiemmista rakkauksistaan. Ne sattuivat muhun todella. Tosin arvostin hurjasti miehen avoimmutta (hän kertoi kyllä muitakin asioita, esim. lapsuuden traumoja), enkä sitten lähtenyt suodattamaan niitä asioita ja vaatimaan, että mistä asioista hän saa kertoa ja mistä ei. Ainakaan tuolla miehellä ei ollut sellaista herkkyyttä lukea tilanteita tai mua, että missä asioissa sitten olisi pitänyt noudattaa sensuuria ja olla kertomatta asioita.

Meidän kohdalla oli se tilanne, että olin miehelle päättyneen suhteen korvike, jolla hän täytti yksinjäämisestä aiheutuneen tuskan. Olin seksikorvike, hän taas minulle rakkautta. Suhde päättyi, kun minä päätin lopettaa minulle tuskaa ja surua aiheuttaneen suhteen. Tuon päätöksen jälkeenkin mies haikaili vielä exäänsä.

AP:n tapauksessa en väitä, etteikö mies voisi rakastua. Minusta on arvokasta sekin, että lähestyy asiaa ystävyyden ja kumppanuuden kautta ja katsoa, mihin se johtaa. Tärkeintä lienee se, ettei hoputa ja suinpäin syöksy uuteen suhteeseen, koska mustasukkaisuudenkin kannalta AP:lle on hyvä huomata, että mies osaa päästää naisesta irti.

Ei sitä kannata vähätellä, että miehellä on aiempia rakkauksia. Joskus pelkkä rakkaus ei riitä yhteiselämän toimimisen kannalta ja joskus rakkautta on vain pariskunnan toisella puoliskolla. Toisaalta uskon, että ihmisikään mahtuu useampiakin rakastumisia tarvittaessa. Joskus myös saattaa rakastaa jotakin ihannetta ja haavekuvaa, kun aika kultaa muistot ja unohtaa ne negatiiviset ja ärsyttävät piirteet.

AP: anna ajan kulua, tutustukaa toisiinne ja katso, mitä siitä seuraa. Ei kai tilanteessanne ole mihinkään kiire, joten ota päivä kerrallaan.
 
besserwi
""surullinen""

Rehellisyys on mielenkiintoinen asia. Moni vaatii sitä parisuhteessaan, sillä tasolla, että toisen pitäisi kertoa kaikki, kysymättä. Sitten kuitenkin kun toinen sen tekee, onkin itse aivan pihalla, eikä tiedä mitä ajatella.
Muistan kuinka itse nuorena miehenä olin niin rakastunut, että halusin kertoa kaikki mieleni liikkeet toiselle. Hän ei kuitenkaan ymmärtänyt, vaan alkoi suhtautua varautuneesti minuun ja tunteisiini.
Luullakseni aika harva intohimoisen suhteen osapuoli on niin ehjä, kokonainen ja oman arvonsa tunteva, että pystyy kuuntelemaan toisen spontaania, avointa rehellisyyttä kokematta epävarmuutta asemastaan suhteessa. Itse en enää kannata sen luonteista rehellisyyttä. Kulmakivenä pidän sellaista, että toisen kysyessä ei saa valehdella.
En tiedä, onko suhteessanne kyse rakastuneen miehen rakkauteen liittyvästä avomielisyyden puuskasta vai mistä, mutta koeta olla johdonmukainen suhtautumisessasi siihen mitä hän sanoo, ja koeta tiedostaa se, mikä suhtaumisessasi kertoo omasta epävarmuudestasi, eikä siitä, mitä hän sanoo.
Esimerkiksi kun kirjoitat: ""Puhuu minulle rakkaudesta toiseen naiseen. Vakuuttaa suhteen olevan ohi, sillä nainen ei halunnut jatkaa. Minulle jää epäselvyys, onko hän edelleen henkisesti kiinni tässä naisessa."" Valitset, että uskot hänen kertomastaan sen osan, missä hän sanoo olleensa rakastunut johohkuhun. Samaan hengenvetoon et kuitenkaan usko, että hän ei ole tähän enää rakastunut. Tässä on looginen ristiriita, uskot, että hän puhuu totta väittäessään ollut rakastunut, mutta et usko hänen puhuvan totta kun hän jatkaa, että ei enää ole rakastunut. Ainoat syyt tähän mitä minun mieleeni tulee liittyvät Sinuun, joko:
- et halua jatkaa suhdetta enää eteenpäin, vaan etsit (teko)syytä lopettaa se, tai
- et usko, että hän voisi olla Sinuun rakastunut
Olen sitä mieltä, että mikäli parisuhde tuntuu liian hyvältä, sen voi aina pilata lukuisilla eri tavoin.

-.-
 
X
Eihän alkuperäinen ole missään vaiheessa kirjoittanut miehen sanoneen, ettei ole enää rakastunut edelliseen naiseen. Hän kirjoitti, että suhde on ohi naisen haluttua niin ja nämä ovat kaksi aivan eri asiaa. Mies voi silti olla vielä rakastunut naiseen.

Lisäksi, jos mies ei ole koskaan ennen tätä naista ollut rakastunut, kuinka hän nyt rakastuisi tosissaan kahteen naiseen peräkkäin. Ei ole todennäköistä.
 
besserwi
""X""

Tuo on sitä naisrealismia, miehet - keskimäärin - eivät ajattele näin monimutkaisesti.
Miehet ovat romantikkoja, mikäli mies, joka on ollut naiseen rakastunut sanoo, että suhde on ohi, ja tarkoittaa sitä myös, ei hän ole enää tähän rakastunut.
Rakkaus ei tunne todennäköisyyslaskentaa, ei ainakaan miehillä. Ihan hyvin saattaa rakastumisputki aueta ja alkaa palaa, kun se kerran on auennut.
Lopuksi, mieheltähän voi kysyä, kuinka asian laita on. Turha tämänkin alkuperäisen on tuskissaan riutua, sen kuin kysyy mieheltä, kuinka asia on! Kun mies näin rehellisesti hänelle purkaa tuntojaan, on luultavaa, että nainen saa rehellisen vastauksenkin.

-.-
 
mies
tällä putkiaivolla ei riitä kapasiteetti miettiä rakastaako mies ja ketä. Minulla on vain tieto, että suhde on päättynyt. Minä uskon, että miehen ajatuksen kulku on lähempänä putkea, kuin ap:n tippaleipää.
 
ap ""ei enää surullinen""
Kyllä te miehet olette ihania!

Kiva kuulla kun ajattelette noin suoraan. Tavallaan tätä samaa hänkin sanoi, kun puheli näitä asioitaan. Arveli, että ymmärrän, että päättynyt suhde on päättynyt suhde. Ja hiukan epäili miten saatan suhtautua. No tietenkin kuin nainen :) , vaikka koetin hillitä. No nyt koetan olla luottamuksen arvoinen ja analysoida asioita kuin mies... ;-) Yritän ymmärtää. Hänellä oli jokin tarve saada se asia kerrottua. Juttu jäi kesken ja oli puhetta, että sitä jatketaan. *huokaus* Toisaalta ei huvittaisi, mutta pitää asia keskustella, jotta hän saa sen tarpeen, joka hänellä on purettua. Siis puhuttua kipeän asian pois, näin arvelen.

Noin muuten suhteemme jatkuu kuten ennekin, minulla ei ole tarkoitus tehdä muutoksia. Jatkamme tutustumista toisiimme, puolin ja toisin.
 
Meikämaija
Jos ihmiset ovat tunteneet toisensa vasta 1,5 kk, niin mistä se suuri rakkaus olisi tähän jo ehtinyt? Ihastumisvaihettahan he vielä elävät. Näinhän toteaa AP:kin. Rakkaus syntyy vasta hiljalleen ihastumisvaiheen jälkeen, kun jo tunnetaan toinen ja hänen maailmansa, arvonsa, tapansa. Ap tuntee sen alkamisen jo itsessään ja toivoo tietysti, että toisessa tapahtuisi se sama. Tuo aika on epävarmuutta täynnään ja pienetkin asiat saavat suuria mittasuhteita.

Intuitioosa, omiin tuntemuksiinsa AP:n pitää luottaa. Jos tuntuu siltä, että saa vastakaikua toiselta, ei kannata kovin paljon muuta analysoida. Kaikki aikanaan ja kiirehtimällä asioita ne menevät varmasti pieleen.

Hiljalleen luottamuksesta kehittyvä rakkaus on kestävää laatua. Sille kannattaa antaa tilaisuus. Vielä tällä pariskunnalla ei ole syvien tunteiden aika, mutta ehkä tulevaisuudessa. Nyt on käsillä se aika, jolloin opetellaan tuntemaan toista erilaisten asioiden kautta ja keskustelemalla. Jos toinen rohkenee käsitellä jo itselleen arkoja aiheita, ei se ainakaan huono asia ole.
 

Yhteistyössä