Kumpi on oikeassa? (joo, ja minuakin v****aa ja huolettaa ihan h**tisti)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äitix4:
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
nooh mitä se haittaa jos isä vähän purkaa kiukkua iteään pienempään? vähän repii tukasta ja heittelee? ei siitä ole haittaa jos lapsi odottaa et milloin isä hermostuu mistäki aiheesta.

Joo äitiki saa olla antamatta turvaa.Lapsi ei tarvi tukea eikä kotia missä saa olla ilman väkivaltaa.

siis ihan tosi!
muutat ja kerrot kaikille tutuille miehen käytöksestä ja sossulle jonka kautta järjestätte tapaamiset. Suojele nyt lastasi. älä anna hänen kasvaa pelossa.raukka pieni.miehellä ei mitään oikeutta kajota lapseen.ei mitään.

eiköhän noiden isien käytökselle löydy malli ihan heidän lapsuuden kodistaan:( ja sitten kun ei löydy tarpeeksi aivokapasiteettia siihen että osaisi itse olla fiksumpi :kieh: toteavat vaan et eipä se hänelle itselleenkään haittaa tehny (juu ei vissiin...)

Ap:lle voimia ja toivottavasti uusi asunto löytyy pian! :hug:

siskoni lapset vasta kaikki kolme itkivät iltaa istuessamme miksi äiti ei lähtenyt henkistäväkivaltaa jakelevan isän tyköä
\e olivat katkeria isän julmuudesta ja aiheuttamasta pelosta.
päivittäin tapahtuneista huudoista ja alistamisista.koskaan ei tiennyt mikä herralle passaa.Lapset rukoilivat äitiä lähteen.
kukin muutti pois niin pian kuin mahdollista.lapsuudesta ei onnellisia hetkiä vaan ollut kerrottavana tai muisteltavana näillä aikuisilla ihmisillä .

Mä nyt lähinnä tarkotin näitä idiootteja jotka ovat väkivaltaisia lapsia kohtaan ja väittävät sen olevan normaalia, koska heidätkin on näin kasvatettu ja väittävät vielä lisäksi ettei siitä heille mitään haittaa ollu :headwall:

Mä en pidä tuollaista käytöstä lapsia kohtaan mitenkään normaalina. Itse oon saanu isän kädestä lapsena ja itse en voisi ikinä kuvitellakaan lyöväni lasta enkä suostuisi hetkeäkään katsomaan että joku muu käyttäisi väkivaltaa lapsia kohtaan.

Musta ap on fiksu kun päätti lähteä. Luulis että jos olet huollissasi lastesi turvallisuudesta, niin ainakin alkuun valvotut tapaamiset isän kanssa olisivat mahdollisia? ja kuten joku jo sanoi, niin parempi ilman isää kuin väkivaltainen isä.

Alkuperäinen kirjoittaja ellu:
no olipas outoja kommentteja! Älä nyt todellakaan eroa aviomiehestäsi tämmöisen otoksen perusteella, mitä kaksplussalla pyörii linjoilla tähän aikaan yöstä.

Ensinnäkin, teillä tuo 3v on esikoinen, eli sen jälkeen on myös kakkonen. Vauva-aika ja taaperovaihe on kaikilla hermoja raastavaa ja rankkaa. Erittäin monet elävät vain arkea pyörittääkseen tuon pikkuvauva-taaperovaiheen yli.

Meillä on lapset 3,5v ja 1,5v ja vasta nyt 1-2kk ajan ollut vähän paremmin aikaa toisillemme kun lapset on alkaneet nukkua paremmin ja mun hormonitasapaino on tasaisempi. Eli seksuaaliset halut on taas heränneet takaisin jne. Parisuhde muuttui kummasti noiden halujen palaamisen jälkeen.

Se että miehelläsi menee hermot noin helposti, on varmasti monen asian summa. Sitäkin stressaa parisuhteen huono tila ja se kiukuttelee lapsille liian helposti. Ei tuo lapsen tukasta kiinni pitäminen nyt mitään kunnon väkivaltaa ole, tai kädestä pitäminen. (suurin osa tuntemistani vanhemmista tekee noin! ) Joten ei pelkoa että tulisi mitään kovempia otteita. Kyllä sä olisit jo nähnyt niitä jos mies olisi oikeasti väkivaltaisen tyyppinen. Tiesitkös että monet jatkavat kotoa opittuja tapoja lasten kasvatuksessa vaikka eivät periaatteessa haluaisi käyttää minkäänlaista väkävaltaa. Kuinka miehesi kotona on kasvatettu? Siihenkin voi hakea apua vaikka perheasiain neeuvottelukeskuksesta, perheneuvolasta jne.

on todella lapsellista puolustaa AIKUISTA miestä, joka alistaa pientä lasta. Muistan itsekin joskus pelänneeni isääni, vaikka ei koskaan edes tukistanut. Mutta se palko on tosi kamala tunne ja tässä tilanteessa ihan aiheesta. Jos nämä asiat on kiinni jostain seksuaalisesta halusta ja turhaumasta, niin ei mene tosiaan hyvin. Parisuhteella ja puolisoiden välisellä seksielämällä ei ole mitään tekemistä näiden asioiden kanssa. On munkin mes joskus "ilman" mutta ei se silti koskaan lapseen näitä turhaumiaan kohdista. Vanhemman tulee olla se aikuinen!!! Mä en ap:n tulanteessa voisi elää tuommoisen ihmisen kanssa. Lapseni olen hankkinut ja niitä minä puolustan. Se on äitinä mun tehtävä.

Alkuperäinen kirjoittaja vihaksi pistää:
no olipas outoja kommentteja! Älä nyt todellakaan eroa aviomiehestäsi tämmöisen otoksen perusteella, mitä kaksplussalla pyörii linjoilla tähän aikaan yöstä.

Ensinnäkin, teillä tuo 3v on esikoinen, eli sen jälkeen on myös kakkonen. Vauva-aika ja taaperovaihe on kaikilla hermoja raastavaa ja rankkaa. Erittäin monet elävät vain arkea pyörittääkseen tuon pikkuvauva-taaperovaiheen yli.

Meillä on lapset 3,5v ja 1,5v ja vasta nyt 1-2kk ajan ollut vähän paremmin aikaa toisillemme kun lapset on alkaneet nukkua paremmin ja mun hormonitasapaino on tasaisempi. Eli seksuaaliset halut on taas heränneet takaisin jne. Parisuhde muuttui kummasti noiden halujen palaamisen jälkeen.

Se että miehelläsi menee hermot noin helposti, on varmasti monen asian summa. Sitäkin stressaa parisuhteen huono tila ja se kiukuttelee lapsille liian helposti. Ei tuo lapsen tukasta kiinni pitäminen nyt mitään kunnon väkivaltaa ole, tai kädestä pitäminen. (suurin osa tuntemistani vanhemmista tekee noin! ) Joten ei pelkoa että tulisi mitään kovempia otteita. Kyllä sä olisit jo nähnyt niitä jos mies olisi oikeasti väkivaltaisen tyyppinen. Tiesitkös että monet jatkavat kotoa opittuja tapoja lasten kasvatuksessa vaikka eivät periaatteessa haluaisi käyttää minkäänlaista väkävaltaa. Kuinka miehesi kotona on kasvatettu? Siihenkin voi hakea apua vaikka perheasiain neeuvottelukeskuksesta, perheneuvolasta jne.

Mistä hitosta näitä yliempaattisia ymmärtäjiä sikiää? Miten kehtaat vähätellä aikuisen miehen lapseen kohdistamaa fyysistä ja psyykkistä väkivaltaa???!!!

Itse olet alistunut ehkäpä, mutta toivottavasti ap ei alistu vaan on hyvä äiti ja vie lapset pois kotoa missä heitä vähätellään, haukutaan ja satutetaan! Olipas mies ap:täkin huitaissut jo.

Minä ihmettelen samaa. Ihmisen täytyy olla jotenkin kieroutunut tai masokistinen, jos kuvittelee tuollaisen elämän oleman normaalia. En todellakaan ymmärrä, kuinka joku äiti voi tahallaan altistaa lapset näin traumaattiselle kohtelulle. Äidin tehtävänä on suojella lapsiaan, vaikkakin sitten omalta isältä, jos tämä kohtelee heitä (tai äitiä) huonosti.

nooh mitä se haittaa jos isä vähän purkaa kiukkua iteään pienempään? vähän repii tukasta ja heittelee? ei siitä ole haittaa jos lapsi odottaa et milloin isä hermostuu mistäki aiheesta.

Joo äitiki saa olla antamatta turvaa.Lapsi ei tarvi tukea eikä kotia missä saa olla ilman väkivaltaa.

siis ihan tosi!
muutat ja kerrot kaikille tutuille miehen käytöksestä ja sossulle jonka kautta järjestätte tapaamiset. Suojele nyt lastasi. älä anna hänen kasvaa pelossa.raukka pieni.miehellä ei mitään oikeutta kajota lapseen.ei mitään.

eiköhän noiden isien käytökselle löydy malli ihan heidän lapsuuden kodistaan:( ja sitten kun ei löydy tarpeeksi aivokapasiteettia siihen että osaisi itse olla fiksumpi :kieh: toteavat vaan et eipä se hänelle itselleenkään haittaa tehny (juu ei vissiin...)

Ap:lle voimia ja toivottavasti uusi asunto löytyy pian! :hug:

siskoni lapset vasta kaikki kolme itkivät iltaa istuessamme miksi äiti ei lähtenyt henkistäväkivaltaa jakelevan isän tyköä
\e olivat katkeria isän julmuudesta ja aiheuttamasta pelosta.
päivittäin tapahtuneista huudoista ja alistamisista.koskaan ei tiennyt mikä herralle passaa.Lapset rukoilivat äitiä lähteen.
kukin muutti pois niin pian kuin mahdollista.lapsuudesta ei onnellisia hetkiä vaan ollut kerrottavana tai muisteltavana näillä aikuisilla ihmisillä .

Mä nyt lähinnä tarkotin näitä idiootteja jotka ovat väkivaltaisia lapsia kohtaan ja väittävät sen olevan normaalia, koska heidätkin on näin kasvatettu ja väittävät vielä lisäksi ettei siitä heille mitään haittaa ollu :headwall:

Mä en pidä tuollaista käytöstä lapsia kohtaan mitenkään normaalina. Itse oon saanu isän kädestä lapsena ja itse en voisi ikinä kuvitellakaan lyöväni lasta enkä suostuisi hetkeäkään katsomaan että joku muu käyttäisi väkivaltaa lapsia kohtaan.

Musta ap on fiksu kun päätti lähteä. Luulis että jos olet huollissasi lastesi turvallisuudesta, niin ainakin alkuun valvotut tapaamiset isän kanssa olisivat mahdollisia? ja kuten joku jo sanoi, niin parempi ilman isää kuin väkivaltainen isä.

juu ymmärsin. siis kotoa malli tulee usein.

tarkoitin että on kamalaa onneton lapsuus aikuisenaki muistella.

juu ymmärsin. siis kotoa malli tulee usein.

tarkoitin että on kamalaa onneton lapsuus aikuisenaki muistella.

No niin on :( ja sellaisia lapsia on valitettavan paljon, joilla ei ole juurikaan niitä onnellisia hetkiä muisteltavaksi.

Kyllä meidän lapsilla silti on onnellisia hetkiä. Mutta nyt tälle äidille riitti. Aiemminkin olen eroa miettinyt ihan parisuhteellis/parisuhteettomuus syistä, mutta nyt en enää "lasten takia" roiku tuossa miehessä. Päin vastoin.

Oma jaksaminen vain huolettaa... mietin sitä puoli yötä... Mutta pakko kai vain jaksaa.... Tähän asti mies on huolehtinut osaltaan lapsista ja varsinkin kotitöistä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko parempi, että lapsilla ei ole isää ollenkaan? :(

...

Ja miten uskallan päästää lapsia mihinkään tapaamisiin, jos mies on tällainen?

...

Miten jaksan yksinhuoltajana

...

Muutama selvennys. Eli Eihän isä lapsilta mihinkään katoa. Heillä on edelleen se sama vanha isä, mikä ennenkin. Toisekseen. Et saa muuttaa lasten kanssa mihinkään ilman isän lupaa. Toki jos isä antaa luvan, niin sitten.

Ja sitten. Sinä et sitä päätä, näkeekö isä lapsiaan ja jos näkee, niin uskallatko lapsia sinne päästää. Te sovitte lasten, isän ja lastenvalvojan kanssa tapaamiset, sinä et sitä päätä kuinka usein isä lapsiaan näkee. Ja jos lastenvalvoja katsoo aiheelliseksi, niin hän voi ehdottaa valvottuja tapaamisia.

Ja vielä? Oletteko aviossa? Onko lapset yhteishuollossa? Ei sinusta siinä tapauksessa yksinhuoltaja tule, vaan yhteishuotajuus pysyy edelleen...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo, en epäröi muuttoa hetkeäkään. Mutta varmistin vain täältä palstalta, että tosiaan jollain muulla kuin mulla viiraa päässä.

Tää on muuten aika hyvä pointti... Usein kun joutuu kokemaan/näkemään väkivaltaa tai uhkaavaa käytöstä niin sitä jotenkin ajattelee itse olevansa sekaisin/väärässä tai jotain... Onneksi sä ymmärrät itsekin että vika on nyt miehessä. Vie kuule itsesi ja lapsesi turvaan, elämään vaikka sitten ilman isää mieluummin kuin annat heidän elää pelossa. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä meidän lapsilla silti on onnellisia hetkiä. Mutta nyt tälle äidille riitti. Aiemminkin olen eroa miettinyt ihan parisuhteellis/parisuhteettomuus syistä, mutta nyt en enää "lasten takia" roiku tuossa miehessä. Päin vastoin.

Oma jaksaminen vain huolettaa... mietin sitä puoli yötä... Mutta pakko kai vain jaksaa.... Tähän asti mies on huolehtinut osaltaan lapsista ja varsinkin kotitöistä!

Usko mua, jaksat paremmin kun on yksi huolenaihe vähemmän, niin sulla kuin lapsilla. Alku on rankkaa ja vaatii totuttelua, mutta pärjäät ihan varmasti :)

Lähde, lähde, lähde!!!! Sinä pärjäät ja apua hae mistä tahansa! Älä pilaa lapsesi elämää jäämällä miehen luokse. Minun lapsuus oli samanlainen, kuin lapsesi. Minuun jäi syvät arvet, jotka tuskin koskaan parantuvat. Äitini ei uskaltanut lähteä. oli liian heikko. Vihaan isääni. Olen hänelle katkera jokaisesta lyönnistä ja pahoista sanoista. Katkera olen myös äidilleni, sillä hän hyväksyi isäni teot jäämällä. Anna lapsellesi mahdollisuus onneliseen elämään!l

En nyt lue koko ketjua mutta takerrun nyt tähän kun lapsesi sanoi että muutatte pois ja sinä lupasit hänelle että näin tapahtuu.

Ehkä näin kannattaa tehdä. Kyllä pahaa tekee että lasten pitää isäänsä pelätä :'(

Olet oikeassa! Mies yrittää vaan manipuloida sua!!! Kyllä arki tulee sujumaan, paremmin kuin uskotkaan kun väkivallan pelko ei ole läsnä...ei kannata murehtia tulevasta, keskity vain siihen, että pääsette lasten kanssa pois miehen vaikutuspiiristä ja uuteen elämään...voihan olla, että mieskin joutuu kohtaamaan itsensä ja omat tekonsa.
Paljon voimia teille! :hug:

Puhu asiasta vaikkapa neuvolassa...asiansa osaava terveydenhoitaja varmaankin osaa hankkia lastenhoitoapua tms.

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
En nyt lue koko ketjua mutta takerrun nyt tähän kun lapsesi sanoi että muutatte pois ja sinä lupasit hänelle että näin tapahtuu.

Ehkä näin kannattaa tehdä. Kyllä pahaa tekee että lasten pitää isäänsä pelätä :'(

Kyllä mäkin siinä vaiheessa jos tulisi sellainen tilanne että lapsi sanoisi että äiti voidaanko muutta isän luota pois niin muuttaisin...
Se kertoo jo aika paljon siitä lapsenkin jaksamisesta :'(
Miksi lapsen pitäisi kasvaa pelossa ja isän kovassa kurituksessa?
AP nykypäivänä saa paljon apua ja teillä kun tilanne tuollainen niin varmasti
lähtö on suht koht helppo! Vaikeinta on varmasti se itse päätös että nyt
me lähdetään!!!!

Voimia paljon sinulle & lapsille :hug: :hug:

Voimia ap:lle. Viisaan päätöksen olet tehnyt. Hyvä, että on olemassa äitejä, jotka suojelevat lapsiaan. Valitettavan moni vain jankuttaa sitä levyä, että 'lasten takia' ei voi suhteesta lähteä, vaikka heidän takia juuri pitäisikin lähteä.

Vähintäänkin asumusero, eli että mies tietää että olet tosissaan. Moni tekee tuollaisia hermostuksissaan, mutta selvästikään miehesi ei kadu eikä tiedä tekevänsä väärin... Itsekin menetin joskus tuon ikäisen kanssa malttini (no tarvittiin vähän enemmän kuin papereiden levittämistä), mutta pyysin kyllä lapselta jälkeen anteeksi ja tein selväksi, että tein väärin.

Paskin kommentti ever.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:

Paskin kommentti ever.

Peesi! ja kyllä se on väkivaltaa jos tukasta otta kiinni ja on lapsenkin mielestä, kun lapsi kerran haluaa muuttaa pois isän luota :kieh:

Yhteistyössä