Kumpi on kihlasormus ja kumpi vihkisormus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
1581s34.jpg

21dlq9g.jpg

Pitäisi ostaa kihlasormukset ja mietin vaan että kumman mallinen olisi se kihla ja kumpi sitten tuleva vihkisormus?

Kuvat eivät ole tulevia sormuksia, ainoastaan sitä tyyliä mitä haen... tarkoitus olisi että löytäisin jotkin yhteensopivat, ja kantaisin sitten sekä kihlaa että vihkisormusta myös naimisiinmenon jälkeen...

Suomessa on yleensä kihlasormus vähän vaatimattomampi (esim. täysin sileä) ja vihkisormus taas koristeellisempi. Monissa muissa maissa se on toisinpäin. Mun mielipiteeni on, että oman maun mukaan. Sitä moni kyllä katsoo, että se tuleva vihkisormus sitten sopisi sen kihlasormuksen kanssa jotenkin yhteen. Siksi esim. sileä sormus on aika turvallinen, siihen kun sopii millainen sormus tahansa.

Riippuu siitä mistä tykkää. Suomessa kihla on ollut vaatimattomampi mutta muualla kihla on taas se hienompi. Voit myös miettiä tahdotko jompaan kumpaan ehdottomasti kaiverruksen. Tuohon ylempään ei nimittäin välttämättä saa.

Itse ajattelin että tuo eka olisi se kihlasormus, johon ei tulisi mitään kaiverruksia. Ja kakkoskuvan tyylinen sormus olisi se vihkisormus, johon sitten tulisi kaiverrukset.

Halusin vaan tietää onko jotain "sääntöä" olemassa, kun itse en halua sellaista perinteistä sileää kihlaa... :)

Eka on mun mielestä kihla ja toka vihki. Kannattaa muuten miettiä tuon allianssin teetättämistä niin että jättää muutaman kiven pois. Aika monelta oon kuullu että vaikka timatti on kuin kestävä niin allianssien ongelma on ollu se että kivet on hajonnu sieltä kämmenen puolelta.

Eka on mun mielestä kihla ja toka vihki. Kannattaa muuten miettiä tuon allianssin teetättämistä niin että jättää muutaman kiven pois. Aika monelta oon kuullu että vaikka timatti on kuin kestävä niin allianssien ongelma on ollu se että kivet on hajonnu sieltä kämmenen puolelta.

Hmm kiitos pointista. Haluaisin kyllä tuollaisen jossa kivet kiertää koko sormuksen, olen kuullut että se kuvastaa "ikuisesti kestävää rakkautta".. Mutta täytyy miettiä ja kysellä...

Yhteistyössä