Kumpi on isä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha olo harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha olo harmaa

Vieras
Tiedän, aivan absurdi kysymys...mutta, jos olen raskaana, niin kumpi on isä??
Se, jonka kanssa olin 22.1. (ei ehkäisyä)
Vai se jonka kanssa olin 28.1. (jonkinlainen ehkäisy)

Onko mahdollista, että tuon ensimmäisen siittiöt ois elänyt ovulaatioon saakka, joka oli n. 2.2.?

En kaipaa moraalista saarnaa

Riippuu siitäkin, mitä tarkoittaa tuo "jonkinlainen ehkäisy". Jos keskeytetty yhdyntä on ollut "ehkäisy", niin kumpi tahansa voi olla isä, tod, näk tuo jälkimmäinen. Itse en usko, että siittiöt eläisivät kuitenkaan noin 10pv, mikäli ovulaatio on tapahtunut tuolloin 2.2.

Ja vielä eräältä sivulta kopioitua:

"Munasolun elinikä on 12-24 tuntia. Siittiöt elävät ja hedelmöittävät noin 72 tuntia eli 3 vuorokautta, niiden maksimielinikä on 5 vuorokautta."

Joten voit siitä pohtia...

Kuinka varma sä olet siitä et ovis oli 2.2? Sanotaan et siittiöt elää n. 7 vrk. Keskimäärin kuitenkin hedelmöittymiskykyisinä n. 3-5 päivää. Eli tuskin eka on isä, mutta toisaalta jos sillä on supersiittiöt ja ovis onkin ollut muutaman päivän aikaisemmin, niin sitten sekin vois ihan hyvin olla.

En voi ollakaan 100%varma siitä oviksen ajasta, muuta kuin ovulaatiolaskurin mukaan ja mulla on aika säännölliset kuukautiset.
Jos oon raskaana, haluisin vaan, että tuo eka olis isä ja sitähän ei sitten voi testata mitenkään ennenkuin lapsi on syntynyt :(
Sillä vissiin muuten on supersiittiöitä...

[QUOTE="mää";25662803]No mikä oli ehkäisy tämän toisen kanssa? Että miten paljon se poissulkee sitä vaihtoehtoo, että tää toinen olis isä?[/QUOTE]

No se oli vaan keskeytetty yhdyntä, mutta kuulemma oli toosi varovainen. Joo, joo, kaipa se sitten ois isä.
Mutta haluan sen toisen :( tää on ihan kamalaa

[QUOTE="a p";25662815]No se oli vaan keskeytetty yhdyntä, mutta kuulemma oli toosi varovainen. Joo, joo, kaipa se sitten ois isä.
Mutta haluan sen toisen :( tää on ihan kamalaa[/QUOTE]

Mulla on 3 lasta, joista kaksi on saanut alkunsa keskeytetystä yhdynnästä. Ja siis molemmilla kerroilla nakki napsahti siitä YHDESTÄ keskeytetystä kerrasta. Jälkimmäisellä kerralla se tosin unohdettiin (vai miten sen nyt sanoisi) keskeyttää, mutta ensimmäisellä kerralla se oikeasti keskeytettiin. Muttei näemmä sitten riittävän ajoissa :D

Ja luultavasti se toka on isä, mutta varmaksi ei voi kukaan sanoa.

[QUOTE="a p";25662815]No se oli vaan keskeytetty yhdyntä, mutta kuulemma oli toosi varovainen. Joo, joo, kaipa se sitten ois isä.

Niin no sillä menetelmällä tämä jälkimmäinen todellakin on todennäköisemmin isä. Mutta toisaalta, ethän sä nyt vielä edes tiedä, oletko raskaana... Toivo, että et ole.

Tämä kertookin aloittajan koulutustason...

Alkuperäinen kirjoittaja näin;25662822:
No yleensähän näissä käy just niin et se kenen ei pitäis olla on se isä....luonnonlaki..

Luonnonlaki? Kyllä mä kutsuisin enemmänkin vastuuttomuudeksi! Jos harrastaa seksiä yhden jos toisenkin kanssa ilman ehkäisyä, ei pitäisi sitten kyllä järkyttyä, jos raskaaksi tulee väärälle miehelle. Siinä on luonnonlait kaukana, enemmänkin tyhmyyttä sellainen.

[QUOTE="mää";25662832]Niin no sillä menetelmällä tämä jälkimmäinen todellakin on todennäköisemmin isä. Mutta toisaalta, ethän sä nyt vielä edes tiedä, oletko raskaana... Toivo, että et ole.[/QUOTE]

Toivon todellakin et en oo ja jos oon, niin luultavimmin päädyn aborttiin tässä tapauksessa...

mulla on myös erittäin säännölliset kuukautiset. Silti tulin raskaaksi ns. varmana päivänä eli ekana päivänä kuukautisten jälkeen. Ihan omalle miehelleni kuitenkin ja onnellinen vahinko, mutta että mahollista on tuokin että ensimmäinen kandidaatti on ap:n lapsen isä. Ikävä kuvio.

[QUOTE="juup";25662872]mulla on myös erittäin säännölliset kuukautiset. Silti tulin raskaaksi ns. varmana päivänä eli ekana päivänä kuukautisten jälkeen. Ihan omalle miehelleni kuitenkin ja onnellinen vahinko, mutta että mahollista on tuokin että ensimmäinen kandidaatti on ap:n lapsen isä. Ikävä kuvio.[/QUOTE]

Ai...en vaan ymmärrä miten se voi olla mahdollista, jonkinlainen hormonihäiriö?
Juu ja moraalinvartijoille tiedoksi: mulla ei ole lääketieteen korkeakoulutusta

[QUOTE="a p";25662864]No mulla on yliopistotason korkeakoulutus, mutta mee sä pois täältä moralisoimasta[/QUOTE]

käry kävi. ei nääs ole ihan oikein sanoa yliopistotason korkeakoulutus :D Se on joko sinulla on joko yliopistotason tai korkeakoulukoulutus. Molemmilla tarkoitetaan samaa mutta yhteen lauseeseen niitä ei voi tunkea noin.

[QUOTE="xxxxx";25662937]käry kävi. ei nääs ole ihan oikein sanoa yliopistotason korkeakoulutus :D Se on joko yliopistotason tai korkeakoulukoulutus. Molemmilla tarkoitetaan samaa mutta yhteen lauseeseen niitä ei voi tunkea noin.[/QUOTE] ..

[QUOTE="xxxxx";25662937]käry kävi. ei nääs ole ihan oikein sanoa yliopistotason korkeakoulutus :D Se on joko sinulla on joko yliopistotason tai korkeakoulukoulutus. Molemmilla tarkoitetaan samaa mutta yhteen lauseeseen niitä ei voi tunkea noin.[/QUOTE]

No tapahtu lapsus, mutta kun en jaksanut tohon vastaukseen nyt keskittyä. Usko tai älä mutta mulla on, ihan sama. Mulla on itseasiassa kaksi tutkintoa. Miksi ihmeessä ei korkeakoulutetuille voisi käydä näin??

no luultavasti tuo jälkimmäinen on lapsen tuleva isä. ei se keskeytetty yhdyntä ole mikään ehkäisykeino, ihan yhtälailla siinä voi raskautua.

onko tämä kenen olisit halunnut olevan lapsen isä niin miehesi ja olet häntä pettänyt vai onko molemmat jotain 1 illan juttuja?

[QUOTE="a p";25662793]En voi ollakaan 100%varma siitä oviksen ajasta, muuta kuin ovulaatiolaskurin mukaan ja mulla on aika säännölliset kuukautiset.
Jos oon raskaana, haluisin vaan, että tuo eka olis isä ja sitähän ei sitten voi testata mitenkään ennenkuin lapsi on syntynyt :(
Sillä vissiin muuten on supersiittiöitä...[/QUOTE]

Luulisin, että se eka on isä.

no luultavasti tuo jälkimmäinen on lapsen tuleva isä. ei se keskeytetty yhdyntä ole mikään ehkäisykeino, ihan yhtälailla siinä voi raskautua.

onko tämä kenen olisit halunnut olevan lapsen isä niin miehesi ja olet häntä pettänyt vai onko molemmat jotain 1 illan juttuja?

No ekan olen tuntenut kauemmin, mutta meillä ei ole ollut mitään vakavaa. Rakastan häntä varmaan ikuisesti... Jälkimmäisen kanssa seurustelin pari kuukautta, mutta mies ei sitten halunnutkaan vakavampaa