Kumpi lihottaa enemmän; 500g irtokarkkeja vai perussipsipussi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja namu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
100 grammassa sipsejä on hieman enempi kaloreita kun 100 grammassa karkkeja.
-100 grammaa karkkia n. 400 kaloria
-100 grammaa sipsejä n. 500 kaloria

Sipsipussi 250grammaa? 1250 kaloria
Karkkipussi 500 grammaa 2000 kaloria

Karkkipussissa siis lähes tuplasti enempi..,;)

Sipseissä on sellanen 550kcal/100g. Monissa hedelmä-ja salmiakkimakesissa n. 350kcal/100g. Suklaassa sitten taas n.500kcal/100g. Suola kerää nestettä ja turvottaa helpommin. Että ehkä ne karkit parempi.

Nyt mä katoin vasta määriä...Tokihan 500g namuja sisältää enempi, kun 200-300g sipsejä. Mutta et kai sä tosiaan 500g namuja kerralla syö???Kova mäkin olen karkkia syömään, mutta sellanen (valmis) 400g karkkipussi on jo vähän liikaa.

Itse olen normaalipainoinen, mutta tuollainen 400g valmiskarkkipussi menee ihan helposti. Yleensä haen makuunista ja sieltä ne överit vasta syntyvätkin..t.sokeriaddikti

Vaikea sanoa kumpi lihottaa enempi juuri sinun kohdallasi. Kalorit kertovat vain energiamäärän (eli paljonko tuottavat lämpöä kun poltetaan), muttei sitä, miten sinun metaboliasi osaa ravinto-aineet hyödyntää. Veikkaan, että sokeripitoisempi karkki nostaa insuliineja, johtuen sokerihomeostaasin ylläpidosta ja koska insuliinin määrä verenkierrossa nousee, tallennetaan ylimääräenergiaa helpommin rasvasoluun kuin tärkkelystä ja rasvaa sisältävien perunalastujen suhteen. Perunalastuissa on hieman rasvaa, karkeissa on taas gelatiinia, jota valmistetaan yleensä sian nahasta tai sian tai naudan luista, suolista ja jänteistä pitkään keittämällä.

Yhteistyössä