Kumpi kultalaatu tässä sormuksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesämorsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja minä kysyn noiden "kiemurasormusten" omistajilta, miten pidätte sormuksen puhtaana. Itselläni ihan tavallinen sormus, jossa pari kiveä ja kun sen sisään kurkkaa, aina se on "mömmössä".

[QUOTE="hankey";23071300]Ja minä kysyn noiden "kiemurasormusten" omistajilta, miten pidätte sormuksen puhtaana. Itselläni ihan tavallinen sormus, jossa pari kiveä ja kun sen sisään kurkkaa, aina se on "mömmössä".[/QUOTE]

Mulla on tää sormus ja ihan puhtaana on pysynyt kiemuroiden välit. Kait mä pesen käsiä sen verran ahkerasti että ei kerry likaa sormukseen.
344.jpg

[QUOTE="hankey";23071300]Ja minä kysyn noiden "kiemurasormusten" omistajilta, miten pidätte sormuksen puhtaana. Itselläni ihan tavallinen sormus, jossa pari kiveä ja kun sen sisään kurkkaa, aina se on "mömmössä".[/QUOTE]

Mulla on kihlasormus kanssa ton tyylinen. Ei sinne paljoa töhnää jää, mutta esim. kosteusvoidetta levitettyäni joudun kyllä huuhtaisemaan ja välillä hammastikun kanssa putsaamaan sormuksen. Tästäkin harmista pääsisi jos muistaisi ennen rasvaamista ottaa sormuksen pois, mutten mä ikinä muista. :D

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23071302:
Menee jos et vie välillä rodinoitavaksi koruliikkeeseen.

Okei, onko se kallista? Entä verrattuna ihan perinteisiin kultakoruihin, kumpi menee huonon näköseks nopeemmin? Entä tietääkö kukaan onko noissa kalevalan valkokultakoruissa nikkeliä?

[QUOTE="aapee";23071360]Okei, onko se kallista? Entä verrattuna ihan perinteisiin kultakoruihin, kumpi menee huonon näköseks nopeemmin? Entä tietääkö kukaan onko noissa kalevalan valkokultakoruissa nikkeliä?[/QUOTE]

Oliskohan se rodinointi jotain 50 € luokkaa. Sanbergin sivuilta lainattua: Valkokultaiseen tuotteeseen ei tule kulumajälkiä yhtään helpommin kuin keltakultaiseenkaan. Valkokultaisessa tuotteessa kulumajäljet vain näkyvät helpommin, koska ne kuluttavat kirkkaanvaalean rodium -pinnan osittain pois ja saavat aikaan värieron kulumattoman ja kuluneen pinnan välillä. Keltakultaiseen tuotteeseen tulee käytön seurauksena vain naarmuja, sormuksen pinnan väri ei muutu miksikään.

Valkokulta & rodinointi | Sandberg - Ajatus on timantti.

Mun mielestä noissa kalevalakoruissa ei ole nikkeliä, ihan varma en ole. *muoks* Kalevalakorun sivuilla sanotaan että ei sisällä nikkeliä.
Kalevala Koru | Materiaalit ja hoito-ohjeet

Viimeksi muokattu:
Ota se mistä itse tykkäät enemmän :) Käy vielä sovittamassa kumpaakin, luonnossa aina eri näköisiä ja näet kumpi sointuu ihonvärisi kanssa kauniimmin. Kaikkia sormuksia kannattaa huoltaa vähintään vuosittain, joten ei tuo rodinointi ole mikään ongelma.

[QUOTE="aapee";23071384]Se tässä juuri on ongelma, itsekin pidän tässä sormuksessa enemmän keltakultaisesta versiosta, mutta en oo tottunut käyttämään sen värisiä koruja.[/QUOTE]
Oletko sitten varma, että haluat juuri tuon sormuksen?

[QUOTE="aapee";23071384]Se tässä juuri on ongelma, itsekin pidän tässä sormuksessa enemmän keltakultaisesta versiosta, mutta en oo tottunut käyttämään sen värisiä koruja.[/QUOTE]

Sitten se onkin aika hankalaa päättää. : / Yleensä sanotaan, että pitää pitää vain yhtä metalliväriä kerrallaan, mutta poikkeuksena lasketaan vihkisormukset. Eli päädyit kumpaan tahansa, ei se tule sinällään rajoittamaan muiden korujen käyttöä jatkossa. Mieti 50 vuoden päähän ja että kumpi näyttäisi silloinkin kivemmalta sormessa.

keltakultaisesta tykkään enempi ja omat vihkisormuksenikin on keltakultaa vaikka muuten enemmän hopeakoruja käytänkin. Eikä mene aikojen saatossa miksikään.. verrattuna valkokultaan. Oma keltakultainen vihkisormukseni on ollut kerran huollossa ja puhdistettavana (lähinnä siksi, että tarkistettu timantin kiinnitys) näiden 8 vuoden aikana. Kälyn valkokultainen sormus on jo jotenkin ihan harmaahtunut ja tunkkaisen värinen vajaa 2 vuotta häistä...

[QUOTE="vieras";23071410]Oletko sitten varma, että haluat juuri tuon sormuksen?[/QUOTE]

Juu, siitä mä olen täysin varma, tuo on mun unelmien sormus. Huomasin vaan vasta nyt että sitä saa myös valkokultaisena.

Yhteistyössä