Kumpi kannattaa hankkia: Windows 7 vai 8? Perustelut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumpi parempi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kumpi parempi

Vieras
Windows kasia on haukuttu paljon ja itselläni on töissä seiska, siksi haluaisin uuteen koneeseen mieluiten seiskan. Mitä mieltä te olette? Kannttaako kuitenkin hankkia kasi-kone? Miksi?

Oman vähäisen kokemukseni perusteella voin sanoa, että kasi on suunniteltu käytettäväksi erilaisiin mobiililaitteisiin (kännykkä, tabletti), eikä sen käyttössä tietokoneella pääse parhaaseen mahdolliseen käyttökokemukseen, jollei käytössäsi ole kosketusnäyttöä. Itse totesin kasin olevan vaikeampi käyttää kuin yksikään aiempi windowsin käyttöjärjestelmä, joita olen käyttänyt/kokeillut. Tietenkin käytön vaikeuden taso on sidoksissa käyttötarkoitukseen. Suosittelisin silti seiskaa.

Peruskäytössä ihan sama, hommaa halvempi.

Itse suosisin kasia, sillä se on hieman kevyempi, audio on hoidettu paremmin ja sen metrohässäkän saa asetuksista kokonaan piiloon.

Kasi on mainettaan parempi, eikä tosiaan eroa seiskasta juurikaan ellei halua käyttää sitä metronäkymää (harva haluaa).
Enemmän kannattaa konetta ostaessa katsoa että saa raudasta eniten vastiketta rahoille.

Kasin morkkaajat valittavat joko kuulopuheen perusteella, tai sitten eivät osaa konetta sen vertaa käyttää että osaisivat tehdä 8.1 päivityksen ja löytäisivät Windowsin asetukset.

Nykyään ollaan tietokoneiden kanssa yllättävän kädettömiä. Varsinkin nuoremmat on aivan pihalla. Kyllä sen selaimen saa auki, mutta jos pitää mitään muuta tehdä niin ei. Normaalia kehitystä kait. Harvapa sitä autojakaan enää itse korjailee tai housuja parsii.

[QUOTE="Rane";29721088]--- Nykyään ollaan tietokoneiden kanssa yllättävän kädettömiä. Varsinkin nuoremmat on aivan pihalla. Kyllä sen selaimen saa auki, mutta jos pitää mitään muuta tehdä niin ei. Normaalia kehitystä kait. Harvapa sitä autojakaan enää itse korjailee tai housuja parsii.[/QUOTE]

Minä ainaki korjaan autoani itte (enkä ole autoasentaja) ja parsin housuni. Kai kuulun sitte niihin harvoihin. Siirryin vasta hiljattain XP:stä seiskaan. Kasiin en kyllä siirry (kai sen jälkeenki vielä jotain tulee).

Epänormaalia kehitystä se mun mielestä on, jos nuoret ei osaa tietokonetta käyttää.

Vaikka kasia tykkään puolustaa, niin ei seiskasta siihen ole normaalisti syytä päivittää. Teho ja vakaushyödyt ovat normaalissa käytössä vähäiset. Presonuksen audioboxin ongelmat seiskan kanssa olivat oma syyni siirtyä kasiin.

Kasin haukkujat harvoin perustelevat asiaa mitenkään. Kyse on vain siitä että sitä nyt on muodikasta haukkua. Ainoa oikea peruste on epäonnistunut metrohässäkkä, jota ei ole kuitenkaan pakko käyttää ja jonka saa nätisti piiloon.

Voi olla että en ihan osaa asettua peruskäyttäjän rooliin, kun ammatin puolesta näistä vehkeistä on kohtuullisen syvä ymmärrys. Vaimokaan ei kyllä tainnut noteerata kasiin siirtymistä mitenkään. Ei se tosin huomannut sitäkään, että sen läppärissä vaihtui XP Linuxiin. Valitti vain että olin vaihtanut taustakuvan hehe.

Ite vaihdoin Linuxiin, en ole katunut. Toimii loistavasti, ei mitään ongelmia ole ollut koskaan, toimii paremmin kuin yksikään windows jonka kanssa olen pelleillyt aikaisemmin. Yllätyin kuinka helppokäyttöinen tämä on.

Kuumimmat

Yhteistyössä