Kumpaan muuttaisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muuttava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muuttava

Vieras
Nyt tartteis apua :)
Toinen talo on uudella omakotitalo alueella vuoden vanha talo.Alueella ei ole lapsiperheille mitään lähimmät kaupat ja leikkikentät n.3km päässä. On kyllä kasvava alue ja jossain vaiheessa varmaan yleinen leikkikenttä tulee mutta sitten lapsemme jo isoja. Kouluun on matkaa n.3km.

Toinen talo on sitten ns. vanhalla alueella,n20v. vanha talo mutta rempattu ja hyvässäkunnossa. Koulut ja leikkikentät n.500m ja kaupatn. 1,5km.

Talot on kummatkin hyviä mutta sijaintien takia en osaa nyt päätöstä tehdä, saisko teiltä apuja :) ja hinnat ovat aika liki toisiaan.

Minä muuttaisin uuteen.
Uudella alueella on aina lapsiperheitä ja paljon siis kavereita lapsille, ei tarvi rempata ja "turvallisempi" sijoituskohde. Pelkäisin homevaurioita siinä vanhassa :(

jos ei home vaurioinen niin vanha.Vanhassa on enempi tunnelmaa ja jos kert lapset pieniä ni eikös se oo helpompi ku palvelut lähellä. Tää oli vaan mun mielipide :)

Alkuperäinen kirjoittaja uusi noista:
Jaa, ilmeisesti sinäkin mieluummin muuttaisit uuteen, mutta sen sijainti on huonompi.

Miten hinta, pintamateriaalit, piha yms?

Juu uuten mielummin muutaisin mutta sijainti on mielestäni huono ja tartteisimme sitten toisen auton. Pihalle on nurmikko laitettu mutta ei muuta ja tapetteja joutuis vaihtaa omannäköiseksi mutta ei muuta.

Vanhassa sijainti on mitä mainioin ja toista autoa ei tartteis ja piha valmis,remonttiakaan ei tartteis tehdä kuin tapettien vaihdot.

mun mielstä nää uudet asuinalueet joita nousee ku sieniä sateella on kasvottomia,kyl vanhassa enempi elämää ja maisemat ku saa asua maalla(ei tarkota kuitenkaa et korvessa olis).kunhan vaan pitää huolen et kuntokartoitus on tehty/tehdään ettei sit tuu ikäviä yllätyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä muuttaisin uuteen.
Uudella alueella on aina lapsiperheitä ja paljon siis kavereita lapsille, ei tarvi rempata ja "turvallisempi" sijoituskohde. Pelkäisin homevaurioita siinä vanhassa :(

Myös uudessa voi olla hometta.

mä lähtisin varmaan siihen vanhaan. Mulle palvelut merkkaa niin paljon ja niiden hoitamisen helppous. Vaikuttaako se vanhan talon sijainti niin paljon, että on uuden kanssa saman hintainen? Onko tinkimisvaraa?

Yhteistyössä