Kumpaa arvostat enemmän: Kaupan kassaa vai laitoshuoltajaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No tuota, en kyllä oikeasti ajattele paskan vertaa ventovieraasta ihmisesta yhtään mitään, en positiivista tai negaa. Mutta omassa työpaikassani kyllä arvostin laitoshuoltajaamme ja varsinkin kun hän jäi eläkkeelle niin huomattiin hyvin miten paljon hän teki omantyönkuvansa lisäksi.

Olen itse myös työskennellyt isossatavaratalossa myyjänä ja tiedän mitä sekin työ on.

Voisin olla myös itsekin laitoshuoltaja, moni huoli asiakasperhesitä olisi poissa.. Myyjänäkin voisin olla, mutta vuorotyöt eivät käy enään.

Mutta oikeasti, jos ihan vieras ihminen on minulle, niin on aivan sama mitä tekee ammatikseen.

Kassalla vaaditaan tarkkuutta (kortit, rahan käsittely ylipäänsä), jotain hajua siitä, miten kassalaitteet toimivat..
Myös ihmisten kanssa on osattava olla (kuunnella narinat).

Siltä osin se on vaativampaa kuin siivous.

Mutta ku kassa mokaa, menetys on rahallinen. Laikkari kun tekee työnsä päin persettä, ihmisten terveys on vaarassa. Sairaalassa se on ihan se ja sama kuinka paljon siellä muut noudattaa hygieniasuosituksia ja vaalii puhtautta, jos ei laikkari osaa hommaansa niin koko 'ketju' kusee.

Arvostan molempia ammattakuntia. Musta on hienoa, että kassahenkilö jaksaa olla ystävällinen päivät pitkät, vaikka työ on ehkä tylsää. Laitoshuoltajan työ on tärkeätä, jonka työn tärkeyden huomaa jos laitoshuoltaja on kipeänä tms.

Molempia yhtä lailla, arvostan ylipäätään kaikkia työtä tekeviä ihmisiä.

Mutta jos valita pitää niin laitoshuoltajaa. Olisin monesti ollut niin lirissä ilman heitä. Ovat elintärkeitä mun alallani.

Viimeksi muokattu:
Mikä tekee laitoshuoltajan ammatista sellaisen ettet kehtaa tehdä sitä?? Minä olen ylpeä laitoshuoltaja ja teen työtä häpeilemättä :) Itse en ainakaan arvosta insinöörejä sun muita yliarvostettuja ammatteja mitä suomi on pullollaan.. Kunnon duunarit taas kun ansaitsisi enemmän arvostusta! Sairaalahuoltajat kun pitävät huolta puhtaudesta ja näin ollen mahdollistaa sairaalatoiminnan puhtaassa ympäristössä mikä on todella tärkeää!

Tätä lukiessa tuli alussa hyvä mieli. Ihanan positiivisesti kannustit arvostamaan omaa työtään. Mutta seuraavaksi tulikin ikäviä fiboja kun luin ettet itse arvosta insinöörejä sun muita yliarvostettuja ammatteja. Miksi näin? Kun vielä seuraavaksi korostit että kunnon duunareita pitäisi arvostaa enemmän, niin lähtökohtaisesti oletan sinun pitävän duunarin työtä arvokkaampana kuin insinöörin. Miksi ihmeessä? Pitäisi arvostaa yhtälailla duunarin kuin insinöörin työtä. Molempia tarvitaan. Toinen suunnittelee ja toinen tekee. Ilman toista ei toinen voisi tehdä työtään.

Mutta siltikin: ihana asenne sulla tuossa alussa, oikeasti :flower:

Totta kai omaa alaa, eli laitoshuoltajan työtä.

Olemme yksi linkki potilaan hoitoketjussa ja teemme todella monipuolista ja arvokasta työtä.

Minun tehtäväkuvaus isolla vuodeosastolla sairaalassa:

Osaston:
-vuodehuolto
-pyykkihuolto
-puhtaanapito
-ruokahuolto
-varastotilaukset
-potilaiden auttaminen, ohjaaminen, neuvominen, jutustelu

Teemme kaikkemme, että potilaan sairaalassaoloaika olisi mahdollisimman miellyttävä. Työ on kiireistä, sähäkkää, täynnä keskeytyksiä, rohkaisua, iloa, surua. Jostain syystä potilaat puhuu meille laitoshuoltajille paljon. Kokevat, että ei noille hoitajille viitsi, ovat kiireisiä ja jotenkin ylempänä. Me kuunnellaan siinä kaiken touhun keskellä.

Rakastan työtäni, teen sitä mielelläni, rakastan potilaita ja tykkään juuri siitä, että otan sen paskan pois lattialta, en hanurista.

• Tykkää
Reactions: Sassykatti ja Wolt
Laitoshuoltaja on hmm... kouluttaunut siivooja. Minunkin entinen ammattinimikkeeni oli laitoshuoltaja.
Siistii.fi - Nuoret ja työelämä

Ok joo. Kaikilla on nykyään niin rouheet nimikkeet, siivoojallakin.

Arvostan todella paljon ammatteja ( ja niitä tekijöitä ) , joita en itse pystyisi tekeen päivääkään kuten nyt sitten tämä laitoshuoltaja.
Myös lastenhoitajat päiväkodeissa ja lähihoitajat vanhustyössä kuuluvat näihin.

• Tykkää
Reactions: rops

Yhteistyössä