Kumpaa arvostat enemmän: Kaupan kassaa vai laitoshuoltajaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Olen niitä molempia ja en arvosta kumpaakaan työtä!!
Kumpaa te arvostatte enemmän? Eli Päivittäistavara kaupan kassaneitiä vai sairaalan laitoshuoltajaa?
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.

Pyrin arvostamaan kaikkia ihmisiä yhtä lailla tasa-arvoisesti. Joidenkin henkilökohtaiset ominaisuudet voivat kyllä vaikuttaa arvostukseni määrään molempiin suuntiin.

Mä olen laitoshuoltaja ja pääsisin sairalalle töihin mut en kehtaa tehdä sitä työtä. Olen mieluummin lasten kans kotona (kituutan!!) Ja opiskelen myöhemmin paremman ja ravostetumman ammatin.

[QUOTE="vieras";25409337]Molempia arvostan. Luulen, että kassan työ vielä vaativampaa.
Mutta molemmat todella tärkeitä.[/QUOTE]

Kassalla vaaditaan tarkkuutta (kortit, rahan käsittely ylipäänsä), jotain hajua siitä, miten kassalaitteet toimivat..
Myös ihmisten kanssa on osattava olla (kuunnella narinat).

Siltä osin se on vaativampaa kuin siivous.

Mä olen laitoshuoltaja ja pääsisin sairalalle töihin mut en kehtaa tehdä sitä työtä. Olen mieluummin lasten kans kotona (kituutan!!) Ja opiskelen myöhemmin paremman ja ravostetumman ammatin.

Mikä tekee laitoshuoltajan ammatista sellaisen ettet kehtaa tehdä sitä?? Minä olen ylpeä laitoshuoltaja ja teen työtä häpeilemättä :) Itse en ainakaan arvosta insinöörejä sun muita yliarvostettuja ammatteja mitä suomi on pullollaan.. Kunnon duunarit taas kun ansaitsisi enemmän arvostusta! Sairaalahuoltajat kun pitävät huolta puhtaudesta ja näin ollen mahdollistaa sairaalatoiminnan puhtaassa ympäristössä mikä on todella tärkeää!

• Tykkää
Reactions: Wolt
Kassalla vaaditaan tarkkuutta (kortit, rahan käsittely ylipäänsä), jotain hajua siitä, miten kassalaitteet toimivat..

Ihan samanlailla siinä laitoshuoltajan ammatissa tarvitaan tarkkuutta kuin myös luontevaa osaamista olla sairaiden ihmisten kanssa jos työskentelee sairaalahuoltajana.. Siivoaminen kun ei nykyään ole enään laitoksissa sitä että vähän lorautetaan vettä ja summanmutikassa pesuainetta.

• Tykkää
Reactions: Wolt

Kyllä sairaalan laikkarin homma ön vaativaa.
Jos osastolla on eristyksen purku tai jos haavahoitsun huoneessa on ollu tarttuva tapaus niin ei se ihan sama oo miten ja millä siivotaan.se vaatii todella tarkkuutta.tai jos on kirran puolella ni sama juttu.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
en lukenut kaikkia viestejä, mutta olen itse kaupankassalla ja olin myös aiemmin siivoojana ja menisin heti takas siivoomaan jos saisin saman palkan kun kassalla olemisesta! kassalla oleminen on todella tympeää.. mutta en toisaalta ymmärrä miksei sitä arvosteta, koska minulla on ainakin yli kympin tuntipalkka ja hyvät lisät, olen vieläpä opiskelujen ohessa töissä.. mutta kaupan kassalla oleminen on henkisesti oikeasti raskasta, naurakaa vaan :-D

Minun arvostukseni ei ole kiinni ammatista, vaan siitä, miten työnsä hoitaa. Arvostan esim. enemmän kaupan kassaa, joka tekee työnsä hyvin kuin lääkäriä, joka kohtelee potilasta huonosti.

Eli molempia siis yhtä paljon.

Pakko sanoa että kaupan kassaa. He palvelevat muakin harva se päivä =)

Laitoshuoltajan palveluita en oo ymmärtääkseni tarvinnut; suoraan sanottuna koko ammatin toimenkuva on mulle täysin vieras...

Yhteistyössä