Kummityttö kysyy teenkö hänelle ripsipidennykset ? teen työkseni niitä. ottaisinko maksun niistä ?

  • Viestiketjun aloittaja vieras avvvv
  • Ensimmäinen viesti
viieras
Öö, en. Tarvikkeista voisi mun mielestä hyvin pyytääkin maksun, jos ovat kalliita (ei mitään käsitystä), mutta työstä nyt ei sentään. Annat vaikka joksikin lahjaksi sille ne, niin ei tartte ostaa mitään seuraavalla kerralla.
 
vierd
Jaa sinä olet niitä, jotka ottaa maksun omalta äiditäkin. Ihan ku mun sukulaiskampaaja, tsiisus mikä kitupiikki. Veloittaa täyden hinnan jokaikiseltä paitsi parhaalta kaveriltaan, jolle tekee ilmaiseksi pidennyksiä ynnä muuta. Mut minäpä käynkin ihan toisella kampaajalla :)
 
Jaa sinä olet niitä, jotka ottaa maksun omalta äiditäkin. Ihan ku mun sukulaiskampaaja, tsiisus mikä kitupiikki. Veloittaa täyden hinnan jokaikiseltä paitsi parhaalta kaveriltaan, jolle tekee ilmaiseksi pidennyksiä ynnä muuta. Mut minäpä käynkin ihan toisella kampaajalla :)
Millä sun sukulaisen pitäisi elää, jos puolelle kylää täytyisi tehdä puoli-ilmaiseksi?
 
vierd
Millä sun sukulaisen pitäisi elää, jos puolelle kylää täytyisi tehdä puoli-ilmaiseksi?
Ei ollut tuosta nyt kysymys. Mut joo, se on kuitenkin ollut mulle läheinen ihminen lapsuudesta asti ja sen rahanahneus tuli aikoinaan yllätyksenä. Pyysi luokseen kyläilemään että sai kynittyä ruoka- bensa- ja ties mitä rahoja. Pyytelee vielä nykyäänkin mutten ole enää vuosiin mennyt. Siinähän elää tienesteillään ihan vapaasti, onneksi on paljon muitakin kampaajia (ja oikeita ystäviä) ;)
 
Jaa sinä olet niitä, jotka ottaa maksun omalta äiditäkin. Ihan ku mun sukulaiskampaaja, tsiisus mikä kitupiikki. Veloittaa täyden hinnan jokaikiseltä paitsi parhaalta kaveriltaan, jolle tekee ilmaiseksi pidennyksiä ynnä muuta. Mut minäpä käynkin ihan toisella kampaajalla :)
Miks sitä edes haittaisi ettet käy sen luona kerta et siitä palvelusta mitään halua maksaa?
 
bbierrs
Vähän mietin että missäköhän kaikissa ammateissa kummitädin oletetaan ilmaiseksi palvelevan kummilastaan.... Ei tarvi sun tehdä ilmaiseksi, jollet ole sitä itse tarjonnut esim synttärin kunniaksi.
 
"vieraana"
Tarvikkeista voi jotain pyytää. Mun kaveri opiskeli kosmetologiksi ja kyl me maksettiin sille pikkusumma meikeistä mitä se teki koska kuitenkin ne värit, siveltimet jne kuluu siinä.

Eli mun mielestä kummitytöllekään ei tartte tehdä kokonaan ilmaiseksi. Tai jos ekan kerran tekee lahjaksi niin jatkossa sit maksaisi.
 
Voisin tehdä lahjaksi tai materiaalikustannuksilla jos matskut on hintavia (en tiedä yhtään, vaikka itelläkin on joskus ollut.)

Huollot saisi maksaa, mutta voisin tehdä vähän halvemmalla.

Niin se vaan on, että jos jollain hommalla on tarkoitus elää, niin on tosi vaikea ruveta rajaamaan sitten niitä, kenelle tekee hyväntekeväisyytenä ja keneltä ottaa täyden hinnan.

Mä teen itse yrittäjänä hommia, ja oolen tullut siihen tulokseen, että ihan parhaille ystäville voin tehdä vähän halvemmalla, mutta vähintään täytyy jäädä materiaalit, työvälineiden kulumiset ja bensat näppiin.
Kunnolla maksettuja töitä ja kunnolla maksavia asiakkaita löytyy kuitenkin sen verran, että ei mulla lompakko kestä tuhlata aikaa mihinkään hyväntekeväisyyteen, ja jos sille linjalle lähtee, niin jonkun suututtaa kuitenkin, kun se raja on vedettävä johonkin.
Selkeämpää ottaa ihan kaikilta edes joku kohtuullinen summa.
 
vierass
Tekisin ilmaiseksi kertaluontoisesti mutta jatkossa saisi maksaa. Mitä tuohon kampaajajuttuun tulee niin sellaisessa ammatissa voisin myös lahjaksi tehdä kampauksen tai mitä ikinä läheinen haluaa, mutta en mä nyt alkais vakiasiakkaille antamaan alennusta vaikka ystäviä olisivatkin. Itse käyn tutulla kampaajalla ja maksan hänelle mieluusti työstään ei tulisi mieleenkään pyydellä alennuksia kun siellä monta kertaa vuodessa käyn.
 

Yhteistyössä