Kummin tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

enkeli

Vieras

Vaihtoehto 1. Jäätte kotiin leikki-ikäisen ja vauvan kanssa, vaikka väsyttää niin paljon että päähän sattuu. Huonona puolena se, että väsyttää eikä ole ketään auttamassa. Hyvänä puolena se, että saa olla omassa kodissa ja mennä omaan tahtiin. Ja kotona on paremmat mahdollisuudet vauvan hoitoon, ja itseä ajatellen parempi mahdollisuus peseytyä.

Vaihtoehto 2. Lähdette anoppilaan leikki-ikäisen ja vauvan kanssa. Hyvänä puolena se, että joku on auttamassa leikki-ikäisen kanssa. Huonona puolena se, että pitäisi olla toisten nurkissa, pitäisi matkustaa, pitäisi kasata hirveät kasat tavaraa mukaan ja peseytymismahdollisuudet huonommat.

Minkä vaihtoehdon valitsisitte?

Minä valitsin vaihtoehto 1. Sama tilanne siis, mutta kotona voin luistaa helpommin kuin vieraiden nurkissa.. Huono puoli tässä on se, että leikki-ikäinen katsoo turhan paljon piirrettyjä :(

varmaankin jäisin kotiin ja yrittäisin sielä järjestää lepohetkiä, eli koittaisin saaha lapset nukkumaan samaan aikaan, vaikka lahjomalla leikki-ikäistä, vauvaa nyt ei paljon voi lahjoa :) lepäilisin ja tekisin jotain helppoa ruokaa enkä hääräilis mitään ylimäärästä. Musta tuntuu että jos pitäis johonkin lähteä missä muka saa apua niin ei siellä oikeesti tuu levättyy yhtään..

Ehdottomasti vaihtoehto 1. En jaksais toisten nurkissa pyöriä, enkä varmasti sais levättyä sitäkään vähää kun kotona. Omankin äidin luo lähen korkeintaa yhdeks yöks muutaman kerran vuodessa!!

Minulla on erittäin huonot kokemukset samasta tilanteesta. Pieni vauva ja taapero. Olin ihan jaksamisen äärirajoilla. Menin anopin luokse "lepäämään" ja seurauksena vielä pahempi väsymys, totaalinen hermoromahdus, jota kesti yli puoli vuotta. Anoppi puuttui joka tekemiseen, passutti itseään (kävin kaupat, siivosin jne.) ei jaksanut olla lasten kanssa. Lapset nukkui anoppilassa huonosti, koska anoppi on yöeläjä ja valvoi yökaudet ja nukkui päivät. Meidän vierailu päättyi totaaliseen riitaan ja huutoon, joka selvitettiin vasta n. puoli vuotta tapahtuneen jälkeen eikä meidän välit voi koskaan enää tulla sellaisiksi kun ne joskus oli. Jos sinulla pientäkään epäröintiä, että et kestä anoppilassa niin suosittelen olemaan menemättä. Minulla edelleen hyvin ahdistava olo kun näen anopin!

Uusimmat

Yhteistyössä