[QUOTE="hippu";26479642]Kuule varmasti jotkut tekee asioista vaikeampia kuin ne ovat, mutta sellaiset jotka ovat kokeneet mitä se on kun vauva ei vaan nuku ja syö niinku sanotaan,niin se on aikamoista vähättelyä!
esim vuorokausi saattoi olla tälläinen(aika kyllä pistää unohtaa mutta koetan kaivella) : vauva nukahti klo 22. heräsi klo 22.15.
Nukahti parissa minuutissa. heräsi 22.40. Nukahti 10min päästä.
heräsi 22.50. nukahti hetken päästä
heräsi 23. 40 nukahti hetken päästä
heräsi 00.30 nukahti muutamassa minuutissa
heräsi 01.50 valvoi 3tuntia, koko ajan piti kantaa, muuten ois huutanut ja kukaan ei ois nukkunut
heräsi klo6 ja klo 07.00.
ite nukkui öö jotain.
tai sit heräsi kerran tunnissa joka tunti...[/QUOTE]
Hei, sanoinko että
kaikki, jotka kokevat vauva-ajan raskaaksi, tekevät siitä vain itse raskasta?

Mainitsin vain, että
jotkut kokevat sen vaikeaksi ihan vain sen takia, että asettavat itselleen niin korkeat tavoitteet. Sitten kun eivät niihin pääsekään, niin kokevat sen raskaaksi ja hirveäksi pettymykseksi, vaikka periaatteessa vauva itsessään olisikin ollut ihan perustyytyväinen tapaus.
Tuossa lainaamassasi tekstinpätkässä kerroin myös, että meillä kuopus oli esikoista vaativampi (vai voiko tuotakaan sanaa käyttää, kun onhan jotkut tällä palstalla sitä mieltä että lapsi ei voi olla vaativa). Joten tuo kirjoittamasi unirytmi näyttää hyvinkin tutulta. No, sillä erotuksella että meillä nuo tuntien valvomiset yöaikaan tuli kuvioihin vasta joskus 8-9kk:n iässä, sitä ennen poika yleensä nukahti kun vaan sai tissin suuhun, ja sen takia nukkuikin vieressä. Mutta useimmiten heräsi sen 10-15 kertaa yössä, välillä vartin välein, välillä nukkui jonkun tunnin pätkänkin. Alle puolivuotiaana ei myöskään nukkunut varmaan kertaakaan yli puolen tunnin päiväunia, paitsi jos sai koisia tissi suussa. Teki muuten ulkoilun esikoisen kanssa aika haasteelliseksi, kun ei päästy ulos muuten kuin jos pienempi oli Manducassa, ja sitten sai vältellä aurinkoa ja itikoita eikä 2-vuotiasta esikoista voinut nostella jos oli menossa kiellettyyn paikkaan jne. Pojalla oli myös syömisongelmia(kiinteiden kanssa), kasvu lähes pysähtyi neljäksi kuukaudeksi alle 1-vuotiaana. Ja minullekin jäi tästä toisen lapsen vauva-ajasta sellainen "trauma", että ajatus siitä että pitäisi vielä kolmas(ainakaan pienellä ikäerolla edellisiin) tehdä saa suorastaan fyysisen pahoinvoinnin aikaan. Vaikka tietysti kaikesta huolimatta aivan ihana ja rakas lapsi on tämä kakkonenkin, on hän vaan ottanut aika paljon...
Sillä vaan sitä vähän päivittelin, että kun jotkut saa sitten jonkun vaipan vaihtamisenkin tuntumaan suurelta vastoinkäymiseltä... Tosin mistäs mä tiedän, voihan olla että sekin junassa tapaamani äiti oli valvonut muutaman kuukauden öisin ja mennyt siitä jotenkin niin sekaisin että pieni pissa vaipassa sai koko maailman näyttämään ihan mustalta...
Niin, ja kun sanoin että toiset tekee itse vauva-ajasta raskaampaa omine tavoitteineen... Niin olisin varmaan itsekin voinut tehdä jotain toisin, ja vauva-aika olisi voinut mennä helpommin. Esim. luulen, että jos olisimme jossain vaiheessa siirtyneet korvikkeeseen, niin poika olisi huolinut sitä tai tuttiakin öisin, eikä ollut niin valtavan tissiriippuvainen. Olisi tietysti silti voinut heräillä, mutta enpä voi tietää kun ei tullut kokeiltua. Tai jos olisimme huudattaneet vauvaa pienenä ja totuttaneet heti omaan sänkyyn, niin kenties ne hankaluudet olisivat loppuneet siihen pikkuvauva-aikaan, eivätkä jatkuneet koko ensimmäistä vuotta. Tai sitten ei, en voi tietää. Mutta ainakin ajattelin, että en ota paineita tai aseta tavoitteita enää mistään ei-välttämättömästä, kuten siitä onko kotona siistiä tai käytänkö aina kestovaippoja tai ovatko kaikki soseet itse tehtyjä.