Kummilasten muistaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Miten muistatte kummilastanne;vain jouluisin vai myös syntymäpäivillä?Mä oon aina muistanu molempina päivinä omia kummimurusia ja ei oo tullu mieleenkään että ois jotenkin outoa.Nyt minun lapsen kummi(miehen sisko) oli anopin kanssa tuumaillu,jos ei muistettas jouluna kummilapsia ollenkaan,että vaan synttäreillä..Mun mies sanoi myöhemmin,että ei heilläkään oo kummit muistanu kun synttäreillä.
Nyt siis kiinnostaa kuulla,että miten muilla?

Minä ostan lahjat sekä kummilapselle, että sisaruksille, että kaikille jää hyvä mieli! :-) Laitan kortteja ja neulon villasukkia jne
Välillä kyselen kummilapsen äidiltä miten menee, tartteeko apua. Eivät vielä pyytäneet auttamaan, mutta täällä olen jos mun paua joskus tarvitaan. Kun lapsi kasvaa, ajattelin käydä sen kanssa elokuvissa, eläintarhassa ja luistelemassa jos vanhemmille sopii.

Jos valitset kummiksi sukulaisen johon pidät yhteyttä vain merkkipäivinä tai lapsettoman hyvän päivän tutun, ei siitä tuu mitään.

Mä muistan sekä jouluna että synttäreinä, mutta minulle sopisi hyvin että muistuttaisin vaan synttäreinä. En vaan kehtaa jätät joululahjaa ostamatta kummilapsille, kun hekin aina ostavat meidän lapsille. Olen kyllä sanonut että ei tarvitse ostaa, ei tarvita mitään, mutta silti aina ostavat.

Yleensä muistan molempina päivinä. Kerran on sovitusti oltu mukana synttärin kalliimmassa hankinnassa, jolloin ei annettu joululahjaa. Silloin lapsikin oli jo isompi ja ymmärsi itse järjestelyn.

Lapsen kummit muistavat sekä synttäreillä että jouluna. Samoin me kummilapsia/sisarusten lapsia.

Tosin ei pieni kummilapsi tiedä jouluna että lahja tuli meiltä.

Kummilapseni asuu kaukana. Muistan ainakin syntymäpäivisin ja jouluna, mutta myös esim. nimipäivänä, ystävänpäivänä, kun aloitti koulun jne. Ainakin kortilla, joskus postin mukana jotain pientä ja kevyttä. Jos tapaamme merkkipäivän lähellä, voin antaa isommankin paketin.

Yhteistyössä