Kummilasten lahjoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä kummi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä kummi

Vieras
Miten te teette päätöksen mitä lapselle ostetaan? TUleeko idea teiltä, lapselta vai vanhemmilta?

Mua ottaa välillä päähän kun erään kummilapsemme äiti laittaa aina sen tietyn lahjan jonka haluavat meidän ostavan, tekstiviestillä. Meillä ei ole aina paljon rahaa joten sitten joku toinen lapsi jää hieman huonommalle lahjonnalle :(

minä päätän itse miehen kanssa, saatamme kysyä esim. että onko teillä jo tämä ja tämä kirja.. ja jos on, niin keksitään toinen kirja =) nytkin kysyttiin kummipojan äidiltä, että harmaa vai vihreä pipo, kun oltiin ostoksilla, että kumpi sopisi takkiin =) mä en mee kenenkään pillin mukaan ja lahja on lahja =)

sehän on vaan TOIVE ei kai se mikään ehdoton pakko ole te ostatte tämän?
Vai meinaatko jos vaikka hääkutsussa on tilinumero niin sinne on vaan ehdoton pakko laittaa rahaa eikä saa viedä lahjaa, tai jos juhlakalulla on lahjatoivelista niin meinaat ettei saa ostaa listan ulkopuolelta lahjaa?
Sehän on sitten lahjan saajan ongelma jos ei pidä lahjastraa, lahjatoive on vaan toive.

Itse kysyn kummilasten vanhemmilta mitä lapset haluavat lahjaksi. Sitten he ilmoittavat jotain minkä tyyppistä voisi ostaa esim. askartelutarvikkeita, nukenvaatteita ja vaatekoon. Eli voin halutessani ostaa sopivan vaatteen tai esim. nukenvaatteita. Eli ei ole mitenkään tiukasti rajattua mitä pitäisi ostaa.

Jos en keksi sopivaa niin kysyn kummilapsen vanhemmilta tai saatan soittaa kaupasta, että tykkäiskö tällaisesta ja onko ennestään. Ei oo kukaan esittänyt yli hintaisia toiveita (ollut kaikkineen 5 kummitettavaa).

Mä kysyn aina että onko tarvetta jollekin. Omalla kummitytöllä on aika paljon vaatteita ja leluja, että ihan senkin vuoksi kysyn jos olis jotain muuta mitä tarvitsee, äiti sanonutkin ettei yhtään enempää lelua tarvis taloon tulla :D

mä kysyn aina kanssa onko jollekin tarvetta, ja kerron mitä tarvetta meidän lapsilla on, mikä on in jne. toi asenne "itse päätän, itse ostan" (jos ei yhtään kunnioita lahjatoiveita) on aika syvälä, koska haluaisitko että omat rahasi menisivät hukkaan lahjaan josta kukaan ei tykkää ja jota ei tule käytettyä.

Mä kysyn yleensä mitä olisi tarpeen, tai mitä haluaisi. Ikinä ei olla saatu mitään tolkuttoman hintaisia toiveita. Kyllä mä niinkin teen että ostan tai teen vain jotain minkä ajattelen lapselle sopivan tai mistä saattaisi ilahtua. Jos meiltä kysytään toiveita niin en myöskään itse yleensä anna mitään spesifiä toivetta. Lähinnä kerron että tekee niin ja näin isoja palapelejä, tykkää Hello Kitty jutuista, pikkuautoja meillä ei ole, vaatteissa käyttää kokoa 98 tms.

mä kysyn aina kanssa onko jollekin tarvetta, ja kerron mitä tarvetta meidän lapsilla on, mikä on in jne. toi asenne "itse päätän, itse ostan" (jos ei yhtään kunnioita lahjatoiveita) on aika syvälä, koska haluaisitko että omat rahasi menisivät hukkaan lahjaan josta kukaan ei tykkää ja jota ei tule käytettyä.

kunniuoitusta voidaan perätä molemmilta oaspuolilta, kummilapsen vanhemmilta joilta se toive yleensä tulee voitasi myös ajatella vähän enemmän sitä mitä kehtaa pyytää lahjaksi eikä ajatella
-ne asuu omakotitalossa niillä on 2 autoa ja molemmat käy töissä,kyllä niillä on rahaa.
Aina kun tuo maallinen mammona kun ei kerro sitä jos sillä hetkellä tai viimeisen 3kk on ollut tiukkaa jotta saa ruuan pöytään.
Eli vähän kohtuutta niihin pyyntöihin.
Ei todellakaan tulisi mieleenikään pyytää lapselleni kummilta lahjaksi mitään 50e tai 100e lahjaa jollei kummi itse sitten totea että noinko halpa eikö ole mitään arvokkaampaa.
Nykyään harmi vain ihmiset otttavat kummiksi kenet tahansa jos ne vaan muistaa kummilastaan ja arvokkailla lahjoilla tietenkin.

Olen antanut kummilapsille hyvin usein jonkun pienenn symbolisen lahjan (kirja, karkkia, pieni lelu ikä kauden mukaan) ja sen lisäksi sellaisen lupauksen, jonka olen jo sopinut lapsen vanhempien kanssa. Joskus on käyty päivä retkeilemässä, joskus museossa, on menty helmikuussa kylpylään tai opeteltu minun eli kummin kanssa luistelemaan tai leipomaan pullaa.

Hyvin usein minulta on kummilapsen perhe pyytänyt lapselle joululahjaksi" Kummila uuden vuoden aattoa", ja sellaisiakin on lahjoitettu, ja niiden ohjelma poikkeaa normaalista yökyläilystä ohjelman ja ruokalistan osalta, koska kyseessä on lahja.

Minusta olisi aika tylsää olla tekstiviestitilauksien vastaanottaja kummi.

Oma kummilapseni on vielä niin pieni, ettei toiveita osaa esittää, joten kysyin lapsen äidiltä onko toiveita tai jotain mitä tarvitsisi ja toive oli collegepaita ja perään sanoi, että käy myös kirppikseltä 1€:llä ostettu.
Nyt sattui kuitenkin sopivasti aleita, kun kaupoissa kiertelin ja ostin kolmepaitaa ja college asun ja äiti oli kovin tyytyväinen ja niin näytti lapsikin olevan uusi asu päällä, vaikkei puhua osaakkaan.
Itse en ole mikään varakas, mutta halvalla löysin, joten ostin ja olen erittäin tyytyväinen, että ostin. :)

meillä lapsen kummit osti nomation korun ja nyt sanoinkin että ostakaa siihen vaan uusia paloja :)
Joten helppo lahja, ostaa joka kerta uusia paloja. Ainut että jotakin pikku vinkkejä tietty annan suuntaa antavana mikä kuvio on mieleen mutta meidän neidille ainakin tuntuu kelpaavan kaikki kuviot :D Joten sinänsä helppo ostaa.
Tuohon koruun ei siis kukaan muu osta jotta näin helpotamme kummien hommaa kun he itse saavat sen kummilapselleen rakentaa.