Kummilapsien lahjat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minkä arvoisia lahjoja hankitte kummilapsille jouluksi? Minusta tuntuu kurjalta, kun ei ole rahaa ja kummilapsia monta niin ei todellakaan voi ostaa kuin max 20 euron lahajoja/nuppi. Mites te muut näihin käytätte rahaa? Ja millaisia lapsia kummilapsille?

ei ostettu ku lähimmälle kummilapselle lahja. toista kummilasta en ole nähnyt kun pari kertaa, niin en ole ajatellut kuin kortin laittaa. rahaakaan ei oo ku roskaa. ei kummit oo minusta mitään lahjalypsyjä...

Lahjan antaminen on AINA vapaaehtoista (paitsi mielestäni vanhemmat on velvollisia ostamaan lapsillensa joululhajoja edes jossain mittakaavassa, tai ainakin varmistamaan että saavat niitä).
20 € on ihan hyvä raha kummilapsen lahjaan, ja sillä saa jo vaikka mitä. Sitäpaitsi, ei ole lahjahevosen suuhun katsomista;)

Laita pakettiin lisäksi "lahjakortti". Pikkupaketin lisäksi itse kirjoitat kauniiseen korttiin lupauksen viedä lapsi myöhemmin leffaan, teatteriin, pulkkamäkeen ja kaakaolle tai lastenkonserttiin.

Minulla ei ole kummilapsia, mutta jos olisi niin voisin hyvin laittaa sen 30-50e lahjaan joka olisi mieleinen.
Mies osti juuri 1v kummitytölleen Tutan gollegepuvun joka maksoi 24.90

Ostettiin kummitytölle vaatteita noin 40e edestä jouluksi, ikää tytöllä 2v. Synttärille sitten jokin lelu, suunnilleen sama summa. Enempää ei ole (onneksi) kummilapsia!

Mä vastaan lapseni puolesta että en kato ja arvostele hinnan mukaan sitä mitä kummit pojalle ostavat jos ostavat. He eivät ole lahja-automaatteja. Mun 3v ilahtuu kyllä suunnilleen kaikesta. Oma kummitätini on aina ollut sellanen rahasta valittaja enkä mä koskaan sitä oo tajunnu edes sillon lapsena, minusta lahjat olivat aina kivoja. Nytkin jos mun pojalle ostaa jotain nin sama veisu kun ei hällä nyt oo rahaa enempää laittaa...Ei se hinta vaan ajatus tärkein.

Ei sillä lahjan arvolla oo niin suurta merkitystä, jos se on muuten mieluinen.

Mä ostin omalle kummipojalleni, 9v., sellaisen setin, jossa voi tehdä tieteellisiä kokeita. Ei maksanut muistaakseni kun n. 5 euroa hong kongissa ja se on juuri sellanen mistä voin kuvitella kummipoikani pitävän. Hän on sellanen että tekee kotona kaikenlaisia kokeita omin päin, laittaa erilaisia seoksia pakastimeen jne.

Kummitytölle en ole vielä ostanut mitään erikoista. Mä en ole ehtinyt antaa edes synttärilahjaa hänelle vielä, joten ajattelin että annan sen nyt sitten samalla jonkun pienemmän jutun kera. Synttärilahjana on leikkiastianpesukone ja luultavasti lisäksi tulee sitten palapeliä tms.

[QUOTE="vieras";22689159]Minkä arvoisia lahjoja hankitte kummilapsille jouluksi? Minusta tuntuu kurjalta, kun ei ole rahaa ja kummilapsia monta niin ei todellakaan voi ostaa kuin max 20 euron lahajoja/nuppi. Mites te muut näihin käytätte rahaa? Ja millaisia lapsia kummilapsille?[/QUOTE]

Toiselle kummilapselle 15e collegetakki. Toiselle palapeli, maksoi muistaakseni 6e. Kysyn aina onko tarpeita. Toinen tarvi vaatetta. Toiselle tuo palapeli tuli mieleen, kun omilla lapsilla on sama ja se on hyvä ja samalla opettavainen peli. Omien lasteni kummit kysyy kans lasten toiveita/tarpeita. En odota, että lahjoihin käytetään paljon rahaa, kun en itsekään käytä. Jotain pientä kuitenkin meillä lapset osaa jo odottaa kummeilta.

No mie ostin kummilapsille seuraavaa : poika 3v, 24 palan palapeli 13e, Tyttö 3v hello kitty kauppa 12.90, tyttö 11v pussilakanasetti 15e, tyttö 6v kaulaketju 16e, poika 7v huppari 17e.

Meillä on kummilapset 6v ja 2v tyttö sekä 4v poika. Olen neulonut lapsille sukat ja lapaset lahjaksi ja lisäksi on ostettu suklaalevyt. Pitäisikö tohon laittaa vielä jotain, vaikka jotain tarroja tai muuta? Pulkkamäessä tai leffassa on vaikea luvata käyttää, kun mulla menee ensi vuosi aika tiukkaan varmasti tämän oman tulevan kuopuksen kanssa (la. 2.2) ja asutaan noin 300km päässä, eli ei nähdä kovin usein kuitenkaan. Aikataulujen sovittelu on aina vähän työnalla muutenkin, että noita lapsia ehtii näkemään, mutta sen 3-4 kertaa vuodessa vähintään pyritään tapaamaan.

20 euroa. mulla on vain yksi kummilapsi. viime jouluna tosin lahja maksoi 25 euroa ja tänä vuonna muutaman euron, mutta n. 20 euroa on mulla se raja. muistaminen tärkeintä mutta en osta krääsää joka menee rikki

Tänä vuonna nuorin kummityttö(1v) sai leipomissetin 14€ ja toinen kummityttö(4v) pelin 19€ ja kummipoika(10v) tiekkapelin 30€. Enemmän olen ajatellut mistä voisivat pitää tai mitä tarvita kuin tuota hintaa. Kuitenkin yleensä lahjat ovat olleet siinä 15-50€ välistä riippuen siitä mitä nyt on sattunut löytymään.

Mulla on kolme kummityttöä, 8v, 7v ja 4v. Kerään kaikille Nomination rannekoruja eli ostan aina uuden palan kyseiseen rannekoruun. Jonkun jokaiselle itselle sopivan lapsen luonteen ja kiinnostuksen mukaisesti. Palat maksavat noin 15 eurosta ylöspäin.

Kummityttö 2v; duploja 24 €, kummipoika 10 v.; kirja 8 €(tarjouksesta), kummityttö 15 v. seinäkalenteri (7 €) ja musiikin latauslipuke 20 €. Toisinaan on kalliimmat lahjat, toisinaan halvemmat. 10-15 € saa ihan kivoja lahjoja. Itse mietin vähän sitäkin miten paljon ko. lapsi saa vanhemmiltaan tai muualta lahjoja. Eli kalliimpaa lahjaa semmoiselle lapselle, joka ehkä saa vähempi muualta ja taas toisin päin. Eivät ne kummilapset tunne toisiaan, joten eivät voi vertailla.

Meillä saakummilapset 20-30 euron arvoiset lahjat. Kummilapsia neljä + miehen ja sisarusten lapset päälle, joten aika kasan lahjoja on joutunut ostamaan. Suunnilleen samanarvoisia lahjoja meidänkin lapset kummeiltaan tusaavat ja mielestäni on oikein hyvä summa. Rahaa kyllä noihin lasten lahjoihin menee, kun omat lapset vielä päälle.

Meillä on kummilapset 6v ja 2v tyttö sekä 4v poika. Olen neulonut lapsille sukat ja lapaset lahjaksi ja lisäksi on ostettu suklaalevyt. Pitäisikö tohon laittaa vielä jotain, vaikka jotain tarroja tai muuta? Pulkkamäessä tai leffassa on vaikea luvata käyttää, kun mulla menee ensi vuosi aika tiukkaan varmasti tämän oman tulevan kuopuksen kanssa (la. 2.2) ja asutaan noin 300km päässä, eli ei nähdä kovin usein kuitenkaan. Aikataulujen sovittelu on aina vähän työnalla muutenkin, että noita lapsia ehtii näkemään, mutta sen 3-4 kertaa vuodessa vähintään pyritään tapaamaan.

Saako apua?

Kummityttö 11kk: Barpapapa-pyyhe
Kummipoika 1,5v: Barbapapa-pyyhe
Kummipoika 2v: pyjama
Kummityttö 4v: Mekko, sukkikset ja setti mistää voi askarrella korun
Kummityttö 10v: Top Model kirja, suihkugeeli ja kasvomaito

Kaikki lahjat noin 15-20€ kappale.

Ostin 11v. kummipojalle urheilusetin, jossa juomapullo ja pyyhe. Ajattelin lähinnä hänen harrastustaan. Ei tuo kallis ollut eli 15 euroa. Ostan varmaankin jotkut sukat vielä pakettiin.... Kummitytölle esiliina, kun tykkää leipomisesta ja ikää 16v.

Yhteistyössä