Kummilapsen äiti jatkuvasti lypsää lahjoja ja rahaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Minä annan synttäri -ja joululahjan, ja se saa riittää. Mielummin vietän kummilapseni kanssa aikaa, sillä vaikka olen kummi, en ole mikään lahjalinko tai pajatso. Silti hän pyytää jatkuvasti, viimeksi tänään pyysi että ostaisin lapselle pyörän. Aikaisemmin minun olisi pitänyt antaa rahaa tietokoneeseen, ostaa muumiastioita, maksaa osa ulkomaanmatkasta etc...

En voi ihan oikeasti uskoa tätä todeksi. En oikeasti ymmärrä, miten joku kehtaa edes kummilta pyytää noin. Ja kun joudun aina sanomaan ei, niin hän suuttuu muutamaksi viikoksi ja taas ottaa yhteyttä. Että voikin olla rasittavaa.

[QUOTE="heh";26690953]Kaikkihan Porvoossa noin tekevät.[/QUOTE]

No nimenomaan!

Kannattaa alkaa jo säästää rahaa kummilapsen ajokorttiin ja autoon. Ensin tietysti mopokortti ja mopoauto rippilahjaksi.

Mitäs on ryhtynyt kummiksi, oma vika! :p

No huhhhuh, ei tulisi mieleenkään kyllä odottaa kummilta mitään raha-avustuksia. isovanhemmilta saattaisin kehdata kysyä (omilta vanhemmiltani) mutta en tod. kummeilta jotka on omia kavereitamme ja miehen sisko.

En mä suostuisi tollaseen, sanokoon muut mitä sanoo. Ei kummin tehtävä ole toimia kukkarona. Ei edes entisaikaan.

Mulla on kummityttö jota yritetään tunkea meille kesäisin hoitoon kun ei ole koulua. Meidän lasta (joka on heidän kummilapsi) ei koskaan pyydetä edes kyllän. Heistä kun on vaan niin ihana kyläillä ja päästä pois kotoa. Eli kun mulla alkaa töistä loma niin pitäisin tyttöä sen 4viikkoa eli lomani ajan. Eihän mulla tietenkään mitään muutakaan ole........ Nyt kun olen äitiyslomalla, niin olisi pitänyt ottaa 2kk:ksi....

En todellakaan voi sietää ihmisiä, jotka olettavat kummien olevan jotakin automaattisia lastenvahteja tai raha-automaatteja . Mieheni äiti yrittää joka kesä tunkea huonotapaiset lapsenlapset kyläilemään . Rahaa edes paluulippuihin ei ole, vaan odottavat, että me maksamme lasten liput ja muut menot huvittelupaikkoihin. Tästä syystä suhtautuminen on väkisin muuttunut aika kylmäkiskoiseksi koko poppooseen, on pakko pitää eäisyyttä tähän loisivaan porukkaan.

Yhteistyössä