Kummi ei muista lasta jouluna

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Anu78:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Muistittekos itse kummia? Mie ostin kyllä kummilapsille lahjat, vaan eivät hakeneet yhden lapsen vanhemmat sitä pakettia. ;) ;) ;)

Eipä ole tullut mitään ilmoitusta siitä että paketti olisi kummilapselle :snotty: ja toisekseen ei ole tapana ollut kummeja muistaa, eivät nekään muista meitä joille olemme kummeja :snotty:

Oota mie laitan kohta yv:tä..

Itse olen juuri tällainen kummitäti etten osta joululahjoja kummilapsille..en ole ostanut moneen vuoteen. Synttäreillä muistan ja joulukortin lähetän,mutta siihen se jääkin. Omien lapsien kummeille olen myös sanonut ettei tarvi jouluna ostaa mitään. Joulun päätarkoitus ei ole lahjat!itse ajattelen että mukavampi muistaa synttäreillä,kun jouluna lahja uppoaa sinne kaikkien muiden lahjojen sekaan..ja sitä paitsi ei voi kirjoittaa että terveisin kummi,koska PUKKI tuo lahjat :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kummi:
Itse olen juuri tällainen kummitäti etten osta joululahjoja kummilapsille..en ole ostanut moneen vuoteen. Synttäreillä muistan ja joulukortin lähetän,mutta siihen se jääkin. Omien lapsien kummeille olen myös sanonut ettei tarvi jouluna ostaa mitään. Joulun päätarkoitus ei ole lahjat!itse ajattelen että mukavampi muistaa synttäreillä,kun jouluna lahja uppoaa sinne kaikkien muiden lahjojen sekaan..ja sitä paitsi ei voi kirjoittaa että terveisin kummi,koska PUKKI tuo lahjat :D

Meillä on siitä asti kun lapsen on tajunneet annettu aattoaamuna kummien lahjat. Tykkään että lapset tietävät kummiensa heitä muistavan. Muut lahjat tuo sitten joulupukki. Ja rauhoittaa kummasti sitä aattoa kun saavat parit paketit jo aamulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieraana:
Minä olen tällainen huono kummi! Kummityttöni on 10-vuotias. Olen nähnyt hänet viimeksi suunnilleen viisi vuotta sitten. Kummilapsen vanhemmat eivät ole millään tavalla yhteydessä, mutta jouluna ja synttärinä tulee kyllä lahjatoiveet. Pari vuotta sitten päätin lopettaa myös lahjojen ostelun, koska se ei mielestäni ole se kummiuden ydinasia!

no tuota, se lapsi on siis 10 ja minkä ikäinen sinä olet? ei sitten tullut mieleen itse soitella mitä lapselle kuuluu ja kutsua kylään? odotan pienen lapsen pitävän sinuun yhteyttä sen sijaan että pidät aikuisena häneen yhteyttä?

me ei edes oleteta että kummeilta tulisi lahjoja jouluna tai synttäreinä. ollaan aina painotettu sitä että elämässä läsnä oleminen riittää. ja melkein kaikki ovatkin läheisiä kummilapsilleen. mua ihan vähän ärsyttää kun ihmiset odottaa lahjoja kummeilta. ja yhteydenpitoa. me yritetään omasta puolestamme pitää itse yhteyttä kummeihin myös. mä olen kummi lapselle jonka puolelta ei koskaan ole pidetty yhteyttä, käyty kylässä jne. mutta kun huonon taloudellisen tilanteen takia jäi parit lahjat ostamatta niin jo muisti lapsen äiti tekstiviestillä jossa kertoi miten pahalta lapsesta tuntuu kun mä en KOSKAAN osta lahjoja. silloin mä päätin että meidän lapset eivät tule koskaan, koskaan odottamaan kummeiltaan mitään materiaa. ja näin me ollaan yritetty opettaa. ja vaikka lapset on sellasia että ne odottaa lahjoja niin eipä meidän lapset oo koskaan kärsineet siitä että joku on tullut synttäreille ilman lahjoja. ja jouluna ei tunnu lapsen puolesta pahalta ettei kummi ole muistanut lahjalla koska eihän se lapsi sitä tiedä, vai?

Alkuperäinen kirjoittaja tiutui:
Ei tule korttia ei... Se olisi ihan riittävä.. Me kuitenkin hänelle joka vuosi lähetetään.

Peesi. Ja me muistetaan hänen lastaan, joka on meiän kummilapsi mutta hän ei omaa kummilastaan mitenkään. Ei edes syntymäpäivänä!

Alkuperäinen kirjoittaja suvi-84:
Ei kuule käy meillä kummitäti edes kyläilemässä...
Asutaan tosin nyt paljon kauempana mutta ei niin ei.. Hänellä ei kuitenkaan lapsia ja rahaa kaikkeen muuhun riittää..

Meilläkin kummeilla rahaa riittää. Olen kuitenkin toivonut, että kummit kävisivät edes kerran vuodessa lasten kanssa jossain tai tulisivat lapsenvahdiksi sen yhden kerran per vuosi, jotta saisimme kaikki lahjan: lapset seuraa ja me ukon kanssa ulkoilua. Mutta ei niin ei.

Romut ei lohduta yhtään, mutta lastakin seura kiinnostaisi.

meillä lapsen(4v) yksi kummeista on muistanut lastamme ainoastaan hänen 2 v synttäreillään, ei muina juhlapäivinä, eikä jouluna. Ristiäispäivänäkin kertoi kuinka oli lahjan jo valmiiksi ostanut mutta se tulee myöhässä koska kaiverrusta ei siihen ollut saanut ristiäisiin mennessä....Just joo, ei ole vieläkään lahjaa näkynyt.

Olimme tosi tiiviissä yhteydessä ennen minun raskauttani ja raskauden aikana mutta kun muutimme pois paikkakunnalta, ei kummista enää kuulunut mitään. Itse lähettelimme joulukortit ja lapsen tarhakuvat kummille. Noh, väärä kummivalinta tuli tehtyä, minkäs teet.

Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
Lapsemme kummitäti ei muistanut kummilastaan edes joulukortilla saati pienellä lahjalla. Sama juttu oli viime vuonna. Onko teidän muiden lapsille kummeja, jotka eivät muista kummilastaan mitenkään näin joulun aikana?
Harmittaa hieman lapsen puolesta. En sano, että lahja on joulussa se tärkein asia, mutta kyllähän lapsi jossain vaiheessa ihmettelee miksei kummi häntä mitenkään muista.

Jos ette ole muutoin missään tekemisissä niin onko se nyt ihme jos ei muista kortilla? Haittaako se btw?

minä en ole muistanut kummilastani jouluna...alussa kyllä muistin mutta mutta kun kummilapsen perheellä ei ole oikein aikaa tavata niin enpä ole nähnyt eikä jaksa enää lahjoja ostella......mutta jos nyt nähtäisiin niin pieni paketti onkyllä odottamassa

Asutaan tosin nyt paljon kauempana mutta ei niin ei.. Hänellä ei kuitenkaan lapsia ja rahaa kaikkeen muuhun riittää..

No ei se tykkää kun sä puristelet sen persettä kun se tulee teille, siksi se ei käy teillä!!!

En mäkään lähetä korttia tai osta lahjaa kummilapselleni, koska kummilapsen äiti suuttui mulle ja pisti välit poikki vuosia sitten, enkä saa kummilastani tavata.

Meidän 5v pojan toinen kummi ei oo pariin vuoteen muistanut jouluna. Aina kysyy mitä poika haluu lahjaksi, mutta ei kuitenkaan mitään oo ostanut. Unohtanut ostaa tms.. Tää kummi on kyl munri, ollaan tosin vähän erkannnuttu.
Mä oon joka vuosi lähettänyt jotain pientä heidän 4v pojalle, vaikka ei olla edes kummeja.

Eniten mua ärsyttää tässä tyypissä kun joka vuosi se kysyy mitä halutaan ja silti ei mitään tuu. Turha kai sitä on edes kysellä jos ei oo aikomustakaan ostaa

Alkuperäinen kirjoittaja X:n bestis:

No ei se tykkää kun sä puristelet sen persettä kun se tulee teille, siksi se ei käy teillä!!!

hei! mäki tiän tän tapauksen...!

Nytku muistelen oikeen tarkkaan niin ei tainnu joka kummilta tulla kaikille kummitettaville edes sitä korttia.
Mä en todellisuudessa edes muista et kuka lapsi on nyt varmuudella saanu ja keltä sen lahjan.
Mut mä muistan itse et olin vietävän kateellinen, kun minun kummit ei koskaan muistaneet ja siskot sai mitä hienompia lahjoja ja reissuja kummeilta.
En itsekkään joka joulu ole lähettäny lahjaa kummilapselle mut kortin aina. (syitä on monia) Mä annan yleensä jos harvemmin lapsen näen niin sit muutaman euron karkkirahaa käteen :)

meidän kahden lapsen kummit eivät lähetä kortteja edes. kun olivat vauvoja saivat ensimmäisenä joulna ja synttärinä lahjat.. eivät käy kylässä enään..ei moneen vuoteen vaikka pyydetty on, aina on muuta menoa eikä kerkeä vaikka samas kaupungis käydään.
harmittaa lasten puolesta. nyt meillä pieni vauva joka sai 2 kummia, jotka muistavat myös isompiakin, koska ovat lasten täti ja sen mies. nyt valitsin kummit myös sillä periaatteella että jos meille vanhemmille tapahtuisi jotain niin kenen haluaisin pitävän lapsistani huolta.
uskon myös että nämä kolmannen lapsen kummit muistavat kummilastaan ja isompiakin jatkossa läpi elämän.
ovat niin innoissaan kummeudestaan ihan sen perinteisessä muodossa, ei kuitenkaan lahjojen antamisen muodossa, vaikka niitä tulee varmasti edes joku pieni joka vuosi.

itse lopetin kummilasteni muistamisen kun en koskaan saanut edes kiitosta. Ei kummi ole lahja/raha-automaatti. Lisäksi lasten vanhempien olisi vastavuoroisesti fiksua hankkia lahja kummille jos oletetaan kummin hankkivan lapselle. Ei sellaine yksipuolinen suhde ole mistään kotoisin. Ja jos oletetaan lapselle jotain kivaa niin kummille jotain järjellistä myös, eli ei aina vaan kuvaa lapsesta tai jotain lapsen tekemää söherrystä.

Minä olen tällainen huono kummitäti ollut tänä vuonna, kummilapsi nyt 16 v. Ja tämä johtuu siitä ettei minuun pidetä mitään yhteyttä, en tiedä edes heidän nykyistä osoitetta, saati edes paikkakuntaa. Silloin kun asuimme samalla paikkakunnalla niin vein monena vuotena lahjan postilaatikkoon (olivat viettämässä joulua jossakin muualla eli eivät olleet kotona). Koskaan en ole saanut kiitosta lahjoista, en edes tiedä onko hän edes saanut niitä. Eli en aio muistaa häntä enää ellei itsekään pidä yhteyttä. Muistakaa opettaa omat lapset kiittämään lahjasta jotenkin vaikka edes teksiviestillä!

Alkuperäinen kirjoittaja kummimyös:
Ja kummin velvollisuudet loppuvat rippikouluuun. Kummiuden ajatushan on olla vanhempien tukena hengellisessä kavatuksessa. Ei lahjojen ostajana.

entäs jos kummia ei oole haluttu kristillisen kasvatuksen tueksi vaan aikuiskaveriksi, kuten nykyään on tapana? ;)

Yhteistyössä