Kummi ei muista lasta jouluna

• Viestiketjun aloittaja äiskä
  • Ensimmäinen viesti
äiskä
Lapsemme kummitäti ei muistanut kummilastaan edes joulukortilla saati pienellä lahjalla. Sama juttu oli viime vuonna. Onko teidän muiden lapsille kummeja, jotka eivät muista kummilastaan mitenkään näin joulun aikana?
Harmittaa hieman lapsen puolesta. En sano, että lahja on joulussa se tärkein asia, mutta kyllähän lapsi jossain vaiheessa ihmettelee miksei kummi häntä mitenkään muista.

Vieraana
Minä olen tällainen huono kummi! Kummityttöni on 10-vuotias. Olen nähnyt hänet viimeksi suunnilleen viisi vuotta sitten. Kummilapsen vanhemmat eivät ole millään tavalla yhteydessä, mutta jouluna ja synttärinä tulee kyllä lahjatoiveet. Pari vuotta sitten päätin lopettaa myös lahjojen ostelun, koska se ei mielestäni ole se kummiuden ydinasia!

Juu
ei tullut edes korttia toisen lapsen kummisedältä eikä toisen lapsen kummipariskunnalta:)
Lahjoista nyt puhumattakaan:D Onneksi meidän joulu ei siihen kaadu mutta kyllä kortti olisi ollut kiva varsinkin kun lapset itse askartelivat kummeilleen kortit mut joo what ever;)

Niin
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
ei tullut edes korttia toisen lapsen kummisedältä eikä toisen lapsen kummipariskunnalta:)
Lahjoista nyt puhumattakaan:D Onneksi meidän joulu ei siihen kaadu mutta kyllä kortti olisi ollut kiva varsinkin kun lapset itse askartelivat kummeilleen kortit mut joo what ever;)
ja siis tarkennus vielä että ollaan kyllä tekemisissä usein.

kassu
ei meidän lasten kummit suurinosa muista lapsia jouluna, ja se on ihan ok. en ees odota että tulisi lahja tms.
muuten ovat nämä kummit kyllä paljon tekemisissä meidän ja lapsiemme kanssa.

h
Mulla on itselläni kolme kummia eikä kukaan ole koskaan ostanut mitään lahjaa kun olin lapsi. En jaksa alkaa koko tarinaa kertomaan, mutta aika huonosti on käynyt minulla noiden kummien suhteen. Nyt olen aina niin liikuttunut kun lapseni kummit antavat lahjoja ja minusta se tuntuu välillä jopa siltä, että lapseni ei ole ansainnut lahjoja. Eikä lapsi siis ole mitään tehnyt, mutta kun ei ole koskaan itsekään saanut.

Meillä molempien poikien kummit ei muista juuri ollenkaan tai nuorimman antaa synttärilahjan, mutta joululahjaa ei. tyttöjen kummit taas ihan eri luokkaa. mutta ei se meitä ole häirinny,lahjoja tulee muutenkin tarpeeks ja kuten joku jo mainitsi ei kummius ole pelkkää lahjojen antoa.

Meillä myös siten päin, että lahjatoiveet tulee sekä synttärinä että jouluna mutta muuten ei pidetä mitään yhteyttä sieltä suunnasta. Joskus mä soittelen ja kysyn kuulumisia. Lopettelen varmaan jossain vaihessa tuon lahjojen ostelun ja sanon, että lahjan annon sijaan teen jotain lapsen kanssa yhdessä.

vv
EI ole kertakaan tullut lapsen kummisedältä korttia tai lahjaa, oli kyse sitten joulusta tai syntymäpäivästä. Mutta hän jakaakin aikaansa ja olemme siihen enemmän kuin tyytyväisiä.

vieras
Juu. Minä en ole muistanut muutamaan vuoteen enää.

Aluksi muistin JOKA synttärinä ja jouluna, mutta lopetin, kun lahjoista ei kiitetty IKINÄ.

Sääli lasta, että on saanut junttivanhemmat. Miettiköön siellä nyt keskenään miksi kummi ei enää muista. Kiitos ei luulisi olevan vaikea sana.

mie vaan
Meillä on monenlaisia kummeja lapsella. toiset tahtoo olla lapsen elämässä kovinkin läheisenä mukana toiset eivät ja kaikki he ovat silti meille yhtä rakkaita ystäviä. kun pyydettiin kummeiksi sanottiin että nimi paperiin riittää .

äiskä
Kohtalotovereita siis löytyy. Itse kummitätinä koen, että tahdon ehdottomasti muistaa kummilapsia varsinkin joulun aikaan. Itse olisin tyytyväinen edes korttiin ja lapsellekin se varmasti riittäisi. Näemmä kuitenkin kummia useasti vuoden mittaan ettei siitäkään ole kyse..
Mutta onneksi ei meidänkään joulu tähän kaadu :)

huu
Mulle itselleni on aikoinaan käynyt näin omien kummieni kanssa. Kävivät synttärit ja muistivat joulut, kävivät kylässä muutenkin, kunnes ollessani n.5-vuotias hävisivät ykskaks ja sen jälkeen ei MITÄÄN, ei yhden yhtä lahjaa, korttia, eikä mitään muutakaan yhteydenottoa. Vanhempani erosivat ollessani alta parivuotias ja näistä kummeista toinen on isäni sisko-äitinikään ei tähän päivään mennessä tiedä, mitä tuolloin on tapahtunut kun lopettivat yhteydenpidon, epäily on, että alkoholisti-isäni on ollut välissä sorkkimassa. :( Olen aikoinani ollut tästä kovinkin katkera, varsinkin kun veljeni kummit olivat sitä sorttia jotka muistivat, onneksi minullakin oli yksi kummi, joka muistaa minua vielä nykyäänkin. <3

Sen verran tämä on minuun vaikuttanut, että omien lasteni kohdalla olen ollut kummien valinnassa todella tarkka. Ja lapsilla onkin kummit jotka heitä muistavat ja ennenkaikkea, ovat oikeasti ja aidosti kiinnostuneita lapsesta ja hänen kuulumisistaan.

neljän äiti
Yhtä lasta ei muista kummitäti ja toista ei kummisetä. Ei synttärinä eikä milloinkaan. Aluksi vähän "kirpas" mut ihan sama nykyään. Toki harmittaa lasten puolesta mut asiat on selitetty niin ettei lapsetkaan enää odota mitään.

Yhteistyössä