[QUOTE="vieras";29179992]Usein se vaan menee niin että kokonaisvetovastuu on äidillä. Vaikka puoliso osallistuisi miten tasapuolisesti, niin se että lapsilla on puhtaat kamppeet, kaikki tavarat pakattuna kassiin jne on mun vastuullani. Samoin se että syödään ja nukutaan silloin kun pitää. Puoliso osaisi nämä halutessaan ihan yhtä hyvin mutta käytännössä se vaan niin menee että lasten asiat pitkälti ovat minun vastuullani.
Mä myös tienaan meistä kahdesta enemmän, joten kyse ei ole siitäkään että kotitöitä tekemällä pitäisi kompensoida sitä että toinen tuo rahaa kotiin.
Tää vaan menee niin. Ennen kuin tuli lapsia oltiin tasa-arvoisempia, nyt roolit ovat valitettavan paljon menneet siihen perinteiseen jakoon.[/QUOTE]
Näin se vaan yleisimmin vieläkin menee. Kyllä se on äiti, joka hoitaa pääasiassa vaatteiden hankinnat, vaatehuollot, katsoo puhtaat päälle seuraavaksi päiväksi, hoitaa hammaslääkäri-, neuvola-, vasu-, opekeskustelu-, lääkäri- yms.reissut, ostaa kaverilahjat ja -kortit, järjestää synttärit, sopii kaveritapaamiset, huolehtii lääkkeistä, apteekkikäynneistä, herää aamulla lasten kanssa...
En tiedä yhtään perhettä, joissa isä olisi näistä asioista päävastuussa tai hoitaisi edes puolet.