Kumman värisen haalarin näistä ostaisit lapsellesi? Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Päättämisvaikeus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ostaisi minäkään kumpaakaan, ehkä liian värikkäitä minun makuuni ja levottomia... Mutta pojalle ottaisin varmaan sinisen, jos nyt välttämättä olisi pakko valita. Ei niin räikeä kuin tuo toinen... :)

[QUOTE="nike";30757920]Toinen noista selkeästi tytöllr ja toinen taas pojalle. Omassa tapauksessa siis kelta-oranssin.[/QUOTE]

Juuri samasta asiasta kirjoitin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Päättämisvaikeus;30758063:
Siis miksi teillä joillain vastaajilla sukupuoli vaikuttaa värin valintaan? Ihmettelevä ap.

No miksiköhän.
Hulluahan tuo värien sukupuolittaminen on, mutta niin tiukasti osa kulttuuriamme, että turha sitä vastaan on pyristellä. Pienten lasten kohdalla vielä onnistuu, mutta vähänkään isommat lapset joutuvat kiusatuksi, jos pukee pojan pinkkiin. Tytöillä sentään onneksi vähän enemmän liikkumavaraa värien suhteen, eli tytöillä "hyväksytään" myös sininen yms.

[QUOTE="pimpelipom";30757702]En ostaisi minäkään kumpaakaan, ehkä liian värikkäitä minun makuuni ja levottomia... Ei niin räikeä kuin tuo toinen... :)[/QUOTE]

Peesi tälle. Mun mielestä aivan järkyttävän ruma kuosi noissa haalareissa. Migreeni iskee jos tuollaista värien sinfoniaa joutuisi katselemaan. :( :/

Kumman vain tytölle (tyttö itse valitsisi varmaankin pinkin), turkoosin pojalle. Ja ihan siksi kun mun mielestä pinkki on selkeesti tyttöjen väri, minkään muun värin kanssa ei ole sillai selkeetä sukupuolirajaa. Ja pinkin kanssakin raja on vain pikkulapsilla, vähän isompana sekin raja häipyy.

4l9wl83ze2p.png

Yhteistyössä