Kenen mielestä tässä maassa ei ole mitään puolustamisen arvoista? En oikein saanut kiinni pointistasi.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä en vastannut "tottakai intti", mutta arvostan oman poikani päätöstä olla valmis omalla hengelläänkin puolustamaan maata, jota rakastan. Tämän kansan voisi mun puolestani viedä saunan taakse ja aamun koitteessa lopettaa...ei olisi mikään menetys maapallolle. Ikävä kyllä poikani on valmis puolustamaan tämän maan lisäksi myös tätä kansaa, vaikkei mun mielestäni suurin osa tästä kansasta mitään puolustamista ansaitsisikaan. Ei ainakaan ne, joiden itsensäkään mielestä heissä tai tässä maassa ei ole mitään puolustamisen arvoista.Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:Kertokaapa, miksi tottakai intti? Ihan siis mielenkiinnosta.
Hih Rehellisesti sanottuna mua ottaa jossain määrin koteloon, että junnu on valmis kuolemaan niidenkin puolesta, joiden omat pojat pinkoisivat tiukan paikan tullen tukka viuhuen Ruotsiin karkuun äitien vilkuttaessa pasifistimerkein varustetuilla huiveilla perään ja jääden odottamaan, että mun poikani tekee likaisen työn. En yhtään tykkää ajatuksesta :/ Mutta eipä se mun tykkäämisestäni olekaan kiinni, itsehän tuo kolli elämästään päättää.Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:No tästä kyssäristä alkaa taas kivat zembalot kohta. Keittiönoita pääsi jo hyvään vauhtiin Suomenlippu viuhuen. :xmas:
Niiden, jotka toivovat poikiensa menevän joko sivariksi tai totaalikieltäytyjiksi.Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:Kenen mielestä tässä maassa ei ole mitään puolustamisen arvoista? En oikein saanut kiinni pointistasi.
Minusta armeijaan voisivat mennä ne, jotka todella haluavat uran armeijassa. Turha tuhlata rahoja niihin tuhansiin jannuihin joilla ei yhtään kiinnosta koko homma ja lusmuilevat sen 6kk:tta läpi. En ymmärrä tuollaista sivarivastaisuutta. Totaaleilla taas on oma vakaumuksensa jonka vuoksi menevät mieluummin vankilaan kuin palvelukseen. Kuitenkin siviilipalvelus on yksi muoto armeijan rinnalla.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Niiden, jotka toivovat poikiensa menevän joko sivariksi tai totaalikieltäytyjiksi.Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:Kenen mielestä tässä maassa ei ole mitään puolustamisen arvoista? En oikein saanut kiinni pointistasi.
Olen pillkulleen samaa mieltä tuosta, että ihan turha satsata yhteiskunnan rahoja jannuihin, joita ei koko homma kiinnosta. Sivarista taas ei tosi paikan tullen ole mitään hyötyä, sotilaallisissa selkkauksissa kun ei mummoja pestä. Joten sivarin käyminen on maanpuolustuksen kannalta yhtä tyhjän kanssa...ihan sama, jos jättäisi senkin käymättä. Puolustusvoimien määrärahat pitäisi mun mielestäni käyttää nimenomaan maanpuolustuksen tehostamiseen ekä mihinkään näpertelyihin. Ja ennenkuin nyt joku TAAS alkaa kehottamaan mua opiskelemaan venäjää, niin mun oma poikani haluaa sotilasuralle. En siis ole "toivottamassa veli venäläistä tervetulleeksi".Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:Minusta armeijaan voisivat mennä ne, jotka todella haluavat uran armeijassa. Turha tuhlata rahoja niihin tuhansiin jannuihin joilla ei yhtään kiinnosta koko homma ja lusmuilevat sen 6kk:tta läpi. En ymmärrä tuollaista sivarivastaisuutta. Totaaleilla taas on oma vakaumuksensa jonka vuoksi menevät mieluummin vankilaan kuin palvelukseen. Kuitenkin siviilipalvelus on yksi muoto armeijan rinnalla.
Tai harakirit.Alkuperäinen kirjoittaja Kurtshatov:Yksi ratkaisu on, että valmistetaan ydinase arsenaali joka toimii hyvänä turvatakuuna. Jos tulee oikein kusinen paikka niin voimme tehdä Nagasakit.
Meinaatko, että mun pitäisi jollain tavalla riemuita junnun päätöksestä?Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:No jopas on tekstiä.
:|
Samaa kuule ihmettelen itsekin En tiedä, mikä oikein muutama vuosi sitten iski, kun tätä maata aloin taas rakastamaan. Noh, ehkä vielä mieli muuttuu ja sittenkin lähden täältä pois.Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Välillä mietin, mistä pömpelistä Keittis on karannut...
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Meinaatko, että mun pitäisi jollain tavalla riemuita junnun päätöksestä?Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:No jopas on tekstiä.
:|
No onko joku väittänyt että esim minä en rakasta maatani. Rakastan rakastan, mitä se intti siihen liittyy.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Samaa kuule ihmettelen itsekin En tiedä, mikä oikein muutama vuosi sitten iski, kun tätä maata aloin taas rakastamaan. Noh, ehkä vielä mieli muuttuu ja sittenkin lähden täältä pois.Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Välillä mietin, mistä pömpelistä Keittis on karannut...
En tiedä, pitäisikö. Mutta en mä siitä riemuitse. Kunnioitan kuitenkin hänen päätöstään. Jos en rakastaisi tätä maata näin paljon, pyrkisin vaikuttamaan junnun ratkaisuihin. Toisaalta....ei se nyt ole kiveen kirjoitettu, missä päin maailmaa ja ketä tuo junnu mahdollisesti aikanaan puolustaa. Voihan se maa olla muukin kuin Suomi.Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:En tiedä, mutta mahdatko itsekään tietää.
No mulla meni nyt ohi kohta, jossa kerroit, miten toivoisit oman poikasi aikanaan toimivan. Ts miten vastasit ap:n kysymykseen? Tiedän, että sulla on tyttö, mutta jos hän olisikin poika, mikä olisi sun vastauksesi alkuperäiseen kysymykseen? Isänmaata puolustamaan vai ei?Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:No onko joku väittänyt että esim minä en rakasta maatani. Rakastan rakastan, mitä se intti siihen liittyy.
Annapa taas viisas vastaus. :wave:
Asia selvä. :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:En tiedä, pitäisikö. Mutta en mä siitä riemuitse. Kunnioitan kuitenkin hänen päätöstään. Jos en rakastaisi tätä maata näin paljon, pyrkisin vaikuttamaan junnun ratkaisuihin. Toisaalta....ei se nyt ole kiveen kirjoitettu, missä päin maailmaa ja ketä tuo junnu mahdollisesti aikanaan puolustaa. Voihan se maa olla muukin kuin Suomi.Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:En tiedä, mutta mahdatko itsekään tietää.
Tuo on kyllä taivaan tosi mitä Patarouva kirjoittaa. Taivaan tosi on myös se että teknologia ja tiede ovat kehittyneet sitten talvisodan aikojen joten siinä missä sivareilla tai totaalikieltäytyjillä ei olisi mitään virkaa... ei välttämättä ole virkaa sotilaallakaan. Tulevaisuuden sota on jotain ihan muuta kuin mitä ennen.Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:Kuulkaas lapsukaiset, meillä ei tätä suomen maata olisi elleivät sotaveteraanit/invalidit olisi tätä meille henkensä puolesta meille taistelleet. Siitä lähtee jo suuri kunnia ja arvostus maamme armeijaa kohtaan. Sivareilla ja totaali kieltäytyjillä ei olisi mitään virkaa jos joskus vielä sota tulisi :/