Kumman hinta alas: ruoka vai bensa?

  • Viestiketjun aloittaja hinnat alas
  • Ensimmäinen viesti
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Gorthaur:
Jonsered. On tämä jossittelujetju, heh. Mie aattelisin ennemmin yleisellä tasolla, en yksilökohtaisesti, kumman hinnanpudotuksesta kansa hyötyisi enemmän.
:D Mutta JOS kansa olemme me, niin minun etuni on kansan etu. :saint:
 
Pamppelsson Yksi ihminen joka arvostaa työtämme. Kiitos. Silti itkettää. Miksi me tuollaisille kiittämättömille ihmisille ruokaa tuotetaan. Saisi mun puolesta tän keskustelun perusteella ruuan hinta moninkertaistua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Gorthaur:
Ruoan. Toisaalta on ihan hyvä, että bensan hintaa nostetaan. Jää turhat huviajelut pois ja ihmisten kunto kohenee kävelyllä, pyöräilyllä tms ja on luonnolle parempi vaihtoehto. Toisaalta sitten kuljetusala siitä kärsii eniten ja sitä myöten kuluttajat. Mitä luultavammin taas hinnannousun myötä työntekijöille
En muuten tiedä muita kuin vasta ajokortin saaneen nuorison, joka pörräilee autolla ympäriinsä ihan huvikseen.

Bensan korotukset tulevat näkymään myös bussilippujen hinnoissa. Ja itse mietin, että jos sitten varsinkin harvempaan kulkevilta ja vähemmän matkustajia saavilta bussilinjoilta matkustajamäärät vähenevät (kun esim koululaiset menevät pyörällä ), niin silloinhan se linja lakkautetaan. Ja niillä, jotka ovat käyttäneet ko linjaa esim työmatkaansa, loppuu se viimeinenkin mahdollisuus kulkea töihin julkisilla.
en minäkään tiedä.. ja miltei joka ikinen kerta kun nään pilistä heittäviä nuoria kylällä mietin millä hiton rahalle ne pärräilee.
No meillä aletaan lähestymään neljääkymmentä ja taloudesta löytyy kaksi moottoripyörää ja n. 40 litraa bensaa tunnissa hörppäävä vene. Eikä niillä nyt ainakaan muuta ajeta kuin huviajelua. Pahoja ihmisiä ollaan...
 
rokkis
mielestä ruoka ei varsinaisesti liity öljy talouteen eli ei ruuan hintaa voi nostaa öljyn takia.. mutta jos on pakko niin tasoittaa hintoja kaikkien elintarvikkeiden kanssa eli 2 centiä esim/tuote ja bensan hinnasta vähän pois..
 

Yhteistyössä