Kummallista

  • Viestiketjun aloittaja yksinäisyyttä vaan
  • Ensimmäinen viesti
yksinäisyyttä vaan
En lakkaa ihmettelemästä tätä yksinäisyyttä, sen määrää, ja sitä, ettei ihmiset sitten millään kohtaa toista.

Oma lukunsa tietty on välimatka, eli asutaan liian kaukana toisesta samanlaisessa elämäntilanteessa olevasta.
Mutta mikä on pitkä matka? Onko se eri paikkakunta? Vai kilometrimäärä? Julkisilla kulkemisen vaikeus? Pitääkö sen käsikynkkä-kyläkaverin asua samalla alueella tai max 5 km säteellä?

Minä asun pääkaupunkiseudulla. Aiemmin asuin kerrostalossa. Vauva-aikana en kokenut järkeväksi mennä seisomaan vaunujen kanssa keskelle pihaa, ajattelin että tutustun ja saamme kavereita kun lapsi on hiekkalaatikkoikäinen. Talossa asui tosi paljon pikkulapsiperheitä.

Ei onnistunut. En tiedä mikä minussa oli vikana, mutta eivät sallineet lastensakaan leikkiä minun lapsen kanssa. Kun muiden lelut pihalla ja hiekkalaatikolla olivat ns. yhteisiä, meidän kohdalla sanottiin omalle lapselle: älä ota sitä, se on Mussukan.

Minä hoen vieressä: anna ottaa... turhaan.

Mammapiireissä oli valmiit kaverit kaikilla. Tunsin itseni hyvin ulkopuoliseksi.
Koulutus/sosioekonominen tilanne tuntuu olevan yksi tekijä, millä erotellaan tai hyväksytään seuraan. Me asumme "itseämme parempien" keskellä, joten olen yksin.
Entinen mammakerholainen kiirehti tyylikkäänä töihin, tervehdys sisälsi halveksuvan vilkaisun habitukseeni, kun lykin sohjossa rattaita. Lapsemme olisi kyllä saman ikäisiä.

Naapurissa asuu samanikäinen lapsi mutta jostain syystä en ole onnistunut luomaan mitään tuttavuus- tai kaverisuhdetta tähän äitiin enkä isäänkään :p ;) heillä tuntuu olevan kavereita, kait tälle lapsellekin, mutta...

Kunnan /kaupungin raja tuntuu olevan yksi mahdoton ylitettävä. Samoin, jos samassa kaupungissa asuu täysin eri puolella.

Ikä on toinen tekijä. 2-kymmpinen, eikä edes 3-kymppinen, viitsi olla 40 v täyttäneen kaveri - siis lapsetkaan eivät ole kavereita.


Tuli vaan mieleen kun eilen illalla ainokainen yritti tehdä kivaa leikkiä - jospa hänellä olisi kaveri, saisi varmasti hienoja leikkejä.. Päiväkodissa hän on ja minä töissä, silti minä joskus kaipaisin kaveita meille kylään, meille kyläpaikkoja... ja kahdenkeskistä aikaa "tyttö"kaverin kanssa..

Tänne ketjuihin olen ilmottautunut, ei onnaa. :\|

 
samanlainen
Moi!Mulla melkein samanlainen tilanne ja nyt ollaan muuttamassa pääkaupunkiseudulle.Jos haluat meilata niin laita viestiä.Minkäikänen lapsesi on?Ystäviä ei ole koskaan liikaa!
 
äi
Mekäydään lapseni kanssa kerran viikossa äiti lapsi kerhossa ja itse olen pari kymppinen äiti ja muut äitit ovat melkein kymmenen vuotta taikka enemmänkin minua vanhempia no olen huomannut hyvin monta kertaa kuinka minua pidetään "teini äitinä" vaikka mielestäni olen ihan kypsä ja hyvä äityli..No kuitenkin mitäs väliä sillä sitten on mitä muut ajattelevat lapsellani on kuitenkin siellä paljon saman ikäisiä kaverita ja hän viihtyy oikein hyvin niin minä usein istuskelen lasten keskellä lattialla ja katselen vain heidän touhuilujaan kun muut vanhemmat äidit pitävät omaa pientä piiriään toisaalla :hug:
 
Me ollaan asuttu täälä pienellä paikkakunnalla päälle vuosi ja mullaon ollut myös vaikee saada ystäviä täältä no mut en ole kyllä kauheen suupaltti enemmän hiljanen.Poika viihtyy kyllä sielä leikkii itsekseen.No aikasemmin se oli sellasta että poika juoksi kaikki kielletyt paikat en kerinny toisten kanssa juttelee.Mulla on kyllä muutama ystävä mutta kaipaisin myös sellaisia ystäviä jotka kävisi kylässä ja mä voisin myös käydä heillä.Nyt kun miehelleni tapahtui se onnettomuus niin nyt olisi juttu kaverit tarpeen :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 22:29 samanlainen kirjoitti:
Moi!Mulla melkein samanlainen tilanne ja nyt ollaan muuttamassa pääkaupunkiseudulle.Jos haluat meilata niin laita viestiä.Minkäikänen lapsesi on?Ystäviä ei ole koskaan liikaa!
Kas tässä, rekkari-osoitteesta tavoittaa. Muksu on reilun 2,5 v.
 
ystävä läheltä


Oma lukunsa tietty on välimatka, eli asutaan liian kaukana toisesta samanlaisessa elämäntilanteessa olevasta.
Mutta mikä on pitkä matka? Onko se eri paikkakunta? Vai kilometrimäärä? Julkisilla kulkemisen vaikeus? Pitääkö sen käsikynkkä-kyläkaverin asua samalla alueella tai max 5 km säteellä?


Ennen aina ajattelin, ettei etäisyydellä ystäviin niin väliä, mutta sittemmin olen huomannut (valitettavasti), että käytännössä sillä voi hyvin olla ratkaisevaakin merkitystä. Jos välimatkaa on liikaa, saattaa yhteydenpito olla vaarassa katketa saamattomuuden ja liikkumisen hankaluuden takia (ainakin jos ei ole autoa käytössä), vaikka muuten ihan kivasti synkkaisikin. Muuten kyllä tunnistan paljon tuttuja asioita alkuperäisen kirjoittajan kanssa tutustumisen vaikeudesta. Hän tai kuka tahansa muukin saa kirjoitella, mielellään läheltä L-Helsinkiä kuitenkin, ainakin jos tapaileminen kiinnostaa - kuten minua ainakin!
umbrella2@suomi24.fi :)
 

Yhteistyössä