kummalla meistä on sairaampi mieli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ohhoh!

Vieras
kävin poikani 12v kanssa eilen saunassa ja naapurin muija tuli sit ihmetteleen kun jäin tupakalle pihaan, että VIELÄKÖ te käytte yhdessä saunassa? olin ihan WTF :O lapseni on edelleen lapsi. ei, kun ei ole kuulemma enään "sallittua" noin ison kanssa käydä saunassa!

siis hä? ei meillä ainakaan ole alastomuus tabu. mielestäni 12v on edelleen lapsi? voi apua.

[QUOTE="vieras";23955313]Mun mielestä niin, että sitten kun jompaa kumpaa alkaa vaivata, niin on hyvä lopettaa. Itse en tuon ikäisenä enää halunnut saunoa vanhempien kanssa.[/QUOTE]

Juuri näin.
Mun veli ei enää 10-vuotiaana halunnut saunoa mun ja äidin kanssa.

Mielestäni murrosikä on se raja. Vaikkei alastomuus olisikaan tabu, mutta enemmän se onkin toisen kunnioittamista, että pistetään jotain rajaa.
Meidän 10-vuotias poika voi käydä vielä kanssani saunassa, mutta taitaa olla jo hiipumaan päin meidän yhteiset saunomiset. :)

Me lopetettiin yhteissaunomiset sitten kun poika alkoi olla vaivaantunut, eikä enää halunnut tulla. Oli n. 15 v. Ei todellakaan ole mitenkään outoa saunoa 12-v:n kanssa yhdessä. Saunahan on just hyvä paikka rauhoittua ja jutella monista asioista.

[QUOTE="vieras";23955353]Me lopetettiin yhteissaunomiset sitten kun poika alkoi olla vaivaantunut, eikä enää halunnut tulla. Oli n. 15 v. Ei todellakaan ole mitenkään outoa saunoa 12-v:n kanssa yhdessä. Saunahan on just hyvä paikka rauhoittua ja jutella monista asioista.[/QUOTE]

joo tulee kyllä puhuttua moni asia.

itse oon kans ajatellut 15-16v mutta että 12 vuotiaan kans ei enää sais käydä :$

Meillä on aina kaikki käyneet kimpassa saunassa ja käy nykyäänkin.

Mun mielestä se on ok niin kauan, kun se on kaikille osapuolille ok. Sitten jos/kun jonku ei halua jonkun kanssa saunoa samaan aikaan, niin sitä täytyy tietenkin kunnioittaa ja järjestää saunavuorot erikseen.

Voi luoja :laugh: Eihän vanhemmat näe lapsiaan,vaikka ne olisi jo aikuisia,niin mitenkään seksuaalisessa mielessä.Ja te jotka niin ajattelette niin olette kyllä ite pervoja.

Ja sanottakoon vielä että minä en isäni tai veljeni kanssa saunassa käy koska mulla ei sellasia ole elämässäni mutta en näe siinä mitään kummallista että joku niin tekee.Se on eriasia jos teinistä tuntuu ettei saunaan halua esim. äidin kanssa tulla niin ei tietenkään ketään pidä pakottaa mutta jos koko perheelle ok niin mikäs siinä.Eikä sauna edes ole mikään seksuaalinen paikka,te jotkut kenelle alastomuus on jotenkin luonnoton asia olette saunasta sellaisen tehneet ja ylipäätään koko alastomuudesta.

Voi luoja :laugh: Eihän vanhemmat näe lapsiaan,vaikka ne olisi jo aikuisia,niin mitenkään seksuaalisessa mielessä.Ja te jotka niin ajattelette niin olette kyllä ite pervoja.

Ja sanottakoon vielä että minä en isäni tai veljeni kanssa saunassa käy koska mulla ei sellasia ole elämässäni mutta en näe siinä mitään kummallista että joku niin tekee.Se on eriasia jos teinistä tuntuu ettei saunaan halua esim. äidin kanssa tulla niin ei tietenkään ketään pidä pakottaa mutta jos koko perheelle ok niin mikäs siinä.Eikä sauna edes ole mikään seksuaalinen paikka,te jotkut kenelle alastomuus on jotenkin luonnoton asia olette saunasta sellaisen tehneet ja ylipäätään koko alastomuudesta.

Ihanaa, että täällä on myös joku järjen ääni. :heart:

• Tykkää
Reactions: osmiina

Elät ihanassa satumaailmassa. Kaikki äidit ja isäthän ovat lähes pyhimyksiä.
Kaikki haluavat ajatella ja uskoa, ettei vanhemmat ajattele lapsiaan ikinä seksuaalisessa mielessä, mutta kun maailmassa on aina ollut sairaitakin tyyppejä...ja harvempi varmaan esittäytyy "Pervolan Pertti tässä terve!" Emme voi tietää vanhempiemme ajatuksia, siksi on fiksua ottaa varman päälle. :flower:

Jos omien vanhempien kanssa saunominen on pervoa, niin mikä mä sitten olen kun kävin anoppi-ja appikokelaani kanssa myös saunassa ilman miettimistä. Olihan tuo poikaystäväkin tietty saunassa mukana eli pervoja kaikki.

Olet sairas, kun kuvittelet kaikki niin pyhäksi ja puhtaaksi! Yäkyäkyäkyäk!
Pedofiilit kasvattavat lapsensa varmaankin juuri noin...että lapset näkevät vanhempansa ihanina enkeleinä, jotka tekevät vain hyvää, vaikka se olisi kuinka poikkeavaa. Hyi puistatuksen määrää...

Meillä on aina kaikki käyneet kimpassa saunassa ja käy nykyäänkin.

Mun mielestä se on ok niin kauan, kun se on kaikille osapuolille ok. Sitten jos/kun jonku ei halua jonkun kanssa saunoa samaan aikaan, niin sitä täytyy tietenkin kunnioittaa ja järjestää saunavuorot erikseen.

Peesaan tätä. Sitten aika muuttaa käytäntöä kun joku niin haluaa. Meilläkin loppuu pojan kanssa saunominen jos/kun hän tai minä ei enää koe asiaa mukavana.

[QUOTE="hmm";23955483]Elät ihanassa satumaailmassa. Kaikki äidit ja isäthän ovat lähes pyhimyksiä.
Kaikki haluavat ajatella ja uskoa, ettei vanhemmat ajattele lapsiaan ikinä seksuaalisessa mielessä, mutta kun maailmassa on aina ollut sairaitakin tyyppejä...ja harvempi varmaan esittäytyy "Pervolan Pertti tässä terve!" Emme voi tietää vanhempiemme ajatuksia, siksi on fiksua ottaa varman päälle. :flower:[/QUOTE]

No musta kyllä lapset pitäisi ottaa pois perheestä, jossa epäillään vanhempien olevan jotain pervoja. :O Oli saunomista tai ei. Miten se saunomisen välttäminen muka ne lapset pelastaa?

[QUOTE="hmm";23955483]Elät ihanassa satumaailmassa. Kaikki äidit ja isäthän ovat lähes pyhimyksiä.
Kaikki haluavat ajatella ja uskoa, ettei vanhemmat ajattele lapsiaan ikinä seksuaalisessa mielessä, mutta kun maailmassa on aina ollut sairaitakin tyyppejä...ja harvempi varmaan esittäytyy "Pervolan Pertti tässä terve!" Emme voi tietää vanhempiemme ajatuksia, siksi on fiksua ottaa varman päälle. :flower:[/QUOTE]

Apua. Sulla on kyllä aika kamala maailmankuva. Oon pahoillani, ettet tunne vanhempiasi. :hug:

No mutta kai sä nyt OMAT ajatuksesi tiedät??? Tai siis voit olla kai varma ettet SINÄ katsele lapsiasi sillä silmällä saunassa jonkun tietyn iän jälkeen?
Kun SÄHÄN olen niiden lastesi vanhempi ja siis se otollinen pervo.

Ja siis jos itse kykenisit pervoihin mieleyhtymiin saunassa lastesi kanssa ei todellakaan tarkoita että kaikki niin tuntisivat tai ajattelisivat.

Jos vanhemmalle ja lapselle kummalekin on ihan ok etä käydään samaan aikaan saunassa niin miksi ihmeessä sen pitäisi olla ongelma tai pervoa? Tai siis mun päähäni ei mahdu miksi vanhempi jotenkin oletusarvoisesti alkaisi ajattelemaan lastaan seksuaalisesti (tai sellanen kuva tulee kun on NIIIIIN kamalaa käydä vaikka teini-ikäisen kanssa samaana ikaan saunassa). Ja toisaalta, miksi se pervous kulkee vaan vastakkaista sukupulta olevan lapsen ollessa kyseessä? Jos on pervo, niin kai sitä voisi sitä tytärtäänkin (äiti) sitten katella sillä silmällä jos niikseen tulee. Pitäisikö siis kaikkien lasten jossain kohtaa lopettaa saunominen vanhemoien kanssa??

Meidän omat lapset on vielä pieniä. Sensijaan siskonpoika alkaa olla kai siinä iässä ettei olisi enää "soveliasta" saunoa mun kanssani, mutta vielä se ei ole ollut ongelma mulle tai pojalle. Jos jossain vaiheessa poika tuumaa ettei halua tulla mun kanssani enää saunaan niin asia on ok. Jos alkaa tuntua kiusallisesta saunoa eri sukupuolta edustavan sukulaisensa kanssa niin on ihan ok (ja suotavaa, miksipä sitä nyt saunomisen takia pitäisi kehittää stressiä ja ahdistusta itselleen) että käydään sitten eri aikaan saunomassa.
Tosin mä pystyn saumonaa vieraiden ja tuttujen aikuisten miestenkin kanssa joutumatta himojen valtaan, en koe saunaa seksuaalisena ympäristönä noin ylipäätä joten en osaa suhtautua alastomiin ihmisiin saunassa/peseytyessä seksuaalisesti. Ne on vaan ihmisiä, alasti.

• Tykkää
Reactions: Luminella

Yhteistyössä