Kultainen noutaja vai labradori????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuskus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos noista kahdesta pitäis päätttää, niin labbis ehdottomasti. Saakeli, meille ei ENÄÄ IKINÄ tule MITÄÄN eläintä, millä on niin pitkä karva, että se voi mennä takkuun, sitä ei saa pelkästään pyyhkimällä kuivaksi, se täytyy leikata jne... |O |O |O |O
Nimim. cockerin omistaja :headwall:

Meillä oli kultsikka. Siis täydellinen koira. Erittäin helppo kouluttaa ja mulla ei todellakaan ole muuta kuin hyvää sanottavaa.Tietty koiratkin ovat persoonia, mutta puhun tietty omasta kokemuksesta. Tervekin se oli kunnes sairastui syöpään :(

Labbikset on höhelömpiä, ainakin KAIKKI labbikset joita mä oon tavannu...

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
kultsin haluaisin :heart:
mies kohta hajoo mun kanssa ku jatkuvasti keksin kaikkea mitä haluta
nim. ikuinen lapsi :saint:

Niin munkin mies :D
Pääsin yli vauvakuumeesta niin alkoi koirakuume.. :D
No ei, on tuo koira ollut jo pitkään mielessä ja harkinnassa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lispetti:
Labbis on sitten yksi vilkkaimmista ja luupäisimmistä koirista ekat pari vuotta. Todellinen kouhottaja.

Onko näin? Miten se ilmeneè? Onko sellainen kiltti kuitenkin, ettei töni lapsia?

Labbis on pentuna ja "teininä" vaan jostain syystä ihan tosi villi. Ei osaa varoa mitään, ja on sen verran kookas että saa tuhoa aikaiseksi sillä koheltamisella. Yleensä labbikset rauhoittuu 1-3 vuoden iässä, ja sen jälkeen ovatkin sitten tosi lauhkeita ja jopa laiskoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lispetti:
Labbis on sitten yksi vilkkaimmista ja luupäisimmistä koirista ekat pari vuotta. Todellinen kouhottaja.

Onko näin? Miten se ilmeneè? Onko sellainen kiltti kuitenkin, ettei töni lapsia?

Meidän labbis oli vielä vanhanakin erittäin kouho. Tosi ystävällinen ihmisille, mutta erittäin kouho ja saattoi hyvinkin juosta päin. Jos labbikseen päädyt, niin muista, että se on ennen kaikkea aktiivinen metsästyskoira. Se vaatii runsaan liikunnan lisäksi paljon muutakin toimintaa. Pelkillä lenkeillä sitä ei väsytetä. Itse aikanaan otin ekaksi koiraksi ja siitä tuli aika hankala, kun ei ymmärretty kuinka vaativa se oli. Tehtiin valtavan pitkiä lenkkejä ja ihmeteltiin kun siitä ei virta loppunut ikinä. Harrastuskäyttöön hyvä, mutta ei pelkästään sohvakoiraksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sonica:

Niin munkin mies :D
Pääsin yli vauvakuumeesta niin alkoi koirakuume.. :D
No ei, on tuo koira ollut jo pitkään mielessä ja harkinnassa...

no ku mää en oo päässy vauvakuumeestakaan :p tahdon vähän niinku kaikkea ja samaan aikaan :D ja koiraa oon halunnu ihan muksusta pitäen, lapsena sellaiseen ei ollut mahdollisuutta tupakoivan allergisen isän takia ( ja tuo tupakka kun on hälle elämääki tärkeämpi mut sit koira aiheuttaa niiin hirveästi kaikkia oireita.. murrr, ikinä en tule moista ymmärtämään! )
sori, asian vierestä. Mut siis kultsin mä tahtoisin. Tai sit sen hmmm... katos rotu ihan täysin :o semmonen pikkanen koira jolla lupsakat korvat :)

Juu, sama homma täällä :) Mä keksin aina kaikkea mitä tahtoa, yleesnä just noita koiria... Löydän jonkun ihanan koirarodun ja sit tää taaahhhtooo sen :saint: Mies ei ole niin innostunu tosta koira jutusta :kieh: Jos mä joskus salakuljettaisin koiran pennun meille ja sit katson kirkkain silmin miestä ja sanon, tää seuras mua kotiin, saanko pitää sen =)

Kummatkin ihania. Mutta yhden (vaan) labbiksen perusteella voin sanoa että on siinäkin haastetta. Meiän koira oli koko ikänsä (12v) vilkas ja luupäinen. Ahne ku mikä eikä ikinä oppinu kunnolla vetämisestä pois vaikka koulutettiin vaikka miten. Ikinä ei lapsille tehny pahaa,joskus nappas kädestä leivän maximissaan. :D Iloinen ja symppis rotu mutta vaatii usein aktiivista perhettä..ei ole sohvakoira. Meillä oli uros ja vaikka oli leikattu niin nylkytti päivittäin viime hetkiinsä asti.
Ne kultsit mitä olen nähnyt ja seuraillu ystävillä niin ovat kyllä helpompia..mutta kannattaa kysellä lisää ja perehtyä..karvan pituus ei mun mielestä ole este jos koira on muuten helppo ja älykäs.

Yhteistyössä