Kultainen noutaja vai labradori????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuskus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä labbis tuhosi myös koko kämpän ja rauhottui vasta 13v. Nyt hän on 13 1/2v. ja huomenna viedään lopetettavaksi kasvaimen takia, mitä ei pysty enää hoitamaan. Ensiviikolla tulee kultsupentu :) Onko kellään ollu sijoituspentua?

Alkuperäinen kirjoittaja lispetti:
Labbis on sitten yksi vilkkaimmista ja luupäisimmistä koirista ekat pari vuotta. Todellinen kouhottaja.

Jep ja ei mee muuten kahdessakaan vuodessa ohi! Nimimerkillä kahden lapukan omistaja.

Lapukat vaatii aika kovaa määrätietoisuutta koulutuksessa, eivät ole aina niin helppoja lattiamattoluonteita kun oletetaan mutta itse olen rodun lojaali ystävä joten tuskin meillä muita koiria tulee oleen kun tota vatipäärotua :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rimpula:
Meillä labbis tuhosi myös koko kämpän ja rauhottui vasta 13v. Nyt hän on 13 1/2v. ja huomenna viedään lopetettavaksi kasvaimen takia, mitä ei pysty enää hoitamaan. Ensiviikolla tulee kultsupentu :) Onko kellään ollu sijoituspentua?

Mun toinen lapukka on sijotuspentu ja seuraavakin varmaan tulee olemaan. Tykkään tästä sijotushommasta tosi paljon :)

Meilla tama reilu vuosikas on kultainen noutaja ja hyvin elavainen tytto on. Pennusta lahtien olemma kayneet koulutuksessa ja homma jatkuu edelleen. Toivoen, etta kultsista tulisi joku paiva palvelu- ja pelastuskoira. Tama vuosikas kaipaa haastetta paakopalleen.

mietin tässä, ku näitä lueskelin, että kumpaa suosittelette metsästyksee enemmän ? meijän perhe ku on aika kova lintumetällä käymään, ja olen itekkin kiinnostunut juuri näistä kahdesta rodusta ! (:

Alkuperäinen kirjoittaja heij.:
mietin tässä, ku näitä lueskelin, että kumpaa suosittelette metsästyksee enemmän ? meijän perhe ku on aika kova lintumetällä käymään, ja olen itekkin kiinnostunut juuri näistä kahdesta rodusta ! (:

Englanninsringerspanieli (workingspringer) ehottomasti lintumetälle, tekee muutakin kuin noutaa linnun!

Googlella löytyy tarkempaa tietoa workingsringereistä, on lyhyempi karvainen ja pienempi kuin näyttelyenglanninsprigerspanielit, tosi kiltti ja helppo kouluttaa!

meillä labbis ja on ihana koira ja ollaan tykätty tuosta lyhyestä karvasta ja rodusta muutenkin. Kultainen noutaja on toki varmaan rauhallisempi luonteeltaan, koska meidän 6v labbis ei ole vieläkään rauhoittunut vaan pentuvaihde päällä aina!

ehdottomasti kultainennoutaja. meillä on kultsukanpentu ja on hienosti mennyt koulutukset. koira on n. 5 kk ja perusasiat on hallussa ( istu, anna tassu, tule tänne ja mene maahan ) ja muutama muukin ylimääräinen. ihana pentu, vaikka eivät näin pieninä kovin kauaa pysykkään, mutta kyllä on mukava talutella ympäri kylää, kun kulkee niin nätisti vieressä. match show : issa kävimme koiran ollessa 4 kk 2vk ja ykköseksi silti sijoittui, vaikkka toista luulimme. kultainennoutaja on jokaihmisen unelma, ainakin meidän iita. =) kehotan hankkimaan kultsun. toisaalta niitäkin on eriluonteisia ja aina on jotain pientä vikaa minkä kasvaessa mahdollisesti voi korjata. meidän iitallakin ei ensin millään malttanut kävellä hihnassa. joten malttia mukaan ja kivoja koulutushetkiä.

ei mettäkoiraa "kotikoiraksi" :(

kultsi ois varmaan paras jos ei tarvi koiraa muuhun ku lenkkeily kaveriksi. ilkeä nähä mettäkoira " ilman töitä" meile tullee kevhäilä labbis, ruskea uros on varauksessa, mettäkoiraks itulee. tai kk saksanseisoja.

Yhteistyössä