*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Huomenet!

Meillä mennään normaalin kuvion mukaan, syödään hyvin ja nukutaan hyvin. Mutta mulle iski paniikki, kun tajusin, että kohtahan sitä joulun jälkeen pitää lähteä jo töihin... :o No, ihan heti tuskin ees alotan äloman jälkeen mitään kokopäivästä, vasta joskus kesällä sitten, tai millon rahatilanne sanoo, et nyt sit pitäs... Kevät elellään isännän rahoilla ja sillä huikealla kotihoidontuella.

Hammaslääkäri tai oikeammin suuhygienisti katsoo vauvojen suut täällä 9kk iässä ekan kerran, niin on ainakin ennen ollut. Meidän kolmesta aikasemmasta lapsesta vaan tällä nykysellä ekaluokkalaisella on siinä iässä ollut hampaita suussa. Pojat on sit esitelleet pelkkiä ikeniä ja täti on kehunut, että "hyvältä näyttää" :D saa nähdä miten Millan kanssa käy, vielä ei ole minkäänlaisia oireita hampaiden tulon suuntaan.

malehalle vielä piti sanomani, että mua ainakin kiinnostaa, miten teidän muiden vauvelit kasvaa, varsinkin teidän, jotka vielä imetätte (muita väheksymättä ), kun itsekin imettää, niin on jännä verrata, vaikkei vertailla saiskaan. Eikös se ollut niin, että maleha imetät vielä?

Ens viikolla napsahtaa heti maanantaina mittariin se maaginen 6kk eli pitäs varmaan meidänkin alkaa radikaalisti lisäillä kiinteiden osuutta ruokavaliossa- nyt syödään niin, että yks ateria päivässä on ei-maitoateria vaihdellen joko puuro, kasvissose tai velli, muuten sit vaan pelkkää rintamaitoa, hyvin tuntuu pärjäävän...

Joo näin...taas tekstiä vaikka kuinka, vaikkei ollu edes asiaa... :snotty:

kielletylle ja rypäleelle lähetän lämpöisiä ajatuksia ja jaksamista ja muille toivottelen mukavaa perjantaita ja alkavaa viikonloppua!

Ammu ja Mimu, 3 päivän päästä 6kk :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Meillä on harjattu esikoisen hampaita hammastahnalla siitä lähtien kun hampaita alkoi tulemaan.. kaksi puhkesi alas eteen kerralla 4,5 kk iässä ja heti melkein perään ylös kaksi ja siitäpä sitten melkein heti aloitettiin harjaukset.
Hammaslääkäri vain totesi kun käytiin että kannattaa ostaa sitä hammastahnaa jossa on 1000 ppm fluoria.. siinä mitä meillä oli, 0-2 -vuotiaiden tahnassa, oli vain 500 ppm eli liian vähän fluoria kuulemma.
Että taas niin monta suositusta kuin hammaslääkäriä.. =)

joo, onhan niillä suosituksia :D meille se täti sano et sen takia ei hammastahnalla kun pienet ei osaa olla oikein nielemättä sitä.

Noissa hammastahnoissa muuten lukee että alle 7-vuotiaiden hampaiden harjausta tulisi valvoa juuri sen takia ettei niele sitä hammastahnaa.. eli sillä logiikalla hampaiden harjausta ei voisi aloittaa ennenkuin 7 -vuotiaana. :D
Sitä tahnaa tosin laitetaan niin pieni nokare ja vauvathan ei osaa vielä itse harjata joten äkkiä sen tahnan saa harjattua sinne hampaisiin ja huuhdeltua ilman kummempia nieleskelyjä. =)
Tosin noista hammastahnoista tehdään jo niin hyvänmakuisia että meidän 2 -vuotias haluaisi aloittaa itse harjauksen juuri sen takia että pääsisi syömään sen tahnan. :p

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
tuota antakaas vinkkejä! miehen veli ja hänen tyttöystävänsä on tulossa käymään meille tänään tai siis saunomaan ja jäävät yöksi. ongelma on että tämä tyttöystävä oli sitten ilmottanu että wiivin pitää sitten juoda hänen kanssaan (näin ollaan sovittu ajat sitten ) mutta millä hitolla mä nyt hoidan tän etten jää heti kiinni että oon paksuna...en haluu viel kertoo kellee.
ja se mikä tekee tän haasteelliseks on et kun tästä juomisesta ollaan puhuttu pidempää ja kaikki tietää että oon odottanu sitä...hmmm

Meillä kukaan ei huomannu,kun viime jouluna join alkoholitonta siideriä. Luulen,että kukaan meillä ei olis huomannu ku vasta mahan kasvaessa. Aina voi vedota lääkekuuriin tms. selkähän voi pamahtaa tosiaan milloin vaan. =)

Eilen löytyi meiän poitsun suusta ekat hampaat. Molemmat alahampaat edessä on puhjennu,ilmeisesti samaan aikaan. Eli kaks hammasta löytyy, ihmettelin mikäs siihen lusikkaan kolahti. Niin se vaan äidin pikkuinen kasvaa :heart: :heart:

Meillä kans noista käsistä tykätään ihan hirveesti. Niitä tarkastellaan,pyöritellään ja ihastellaan. Taputtaa osaa kans,tosin vissiin vaihtelevalla menestyksellä.

Huomenta kaikille!!!

Mitäköhän Kielletylle kuuluu? Mitäsnytillä luki,että se sen ketju on poistettu eilen ja et siellä on homma menny eilen niin pitkälle, et ukko on puhunu lapsen kidnappauksesta ja poliisista. Jotenkin aivan hirveetä. Kielletylle PALJON :hug: ja jaksuja!!

Meijän yö oli taas jostain tosi syvältä. Rasmukselta jäi eilen vikat päikkärit väliin ja sen sit heti huomaskin levottamana yönä. Onneks ukolla tänään vapaapäivä,niin ei tarvii itseksensä yksin niin kympillä tätä päivää vetää.

Minä wiivinä vetoisin johonkin lääkekuuriin tai sit juot ihan vaan alkoholitonta siideriä/olutta. Voi, olla juu aikas vaikeeta olla ja selittää miks ei juo... mulla ei varmaan pitäis tossa vaiheessa pokka ja mun olis pakko kertoa. Etenkin jos tätä näkemistä juomisineen on odotettu kovasti.
Mut ymmärrän kyllä täysin, ettet halua vielä asiasta puhua, kun on kerran la:kin vielä niin auki. Ja onhan se kiva pitää raskaus jonkun aikaa ihan vaan omana (perheen) tietona. =)

Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Huomenta kaikille!!!

Mitäköhän Kielletylle kuuluu? Mitäsnytillä luki,että se sen ketju on poistettu eilen ja et siellä on homma menny eilen niin pitkälle, et ukko on puhunu lapsen kidnappauksesta ja poliisista. Jotenkin aivan hirveetä. Kielletylle PALJON :hug: ja jaksuja!!

Yritin kans käydä lukemassa tuota ketjua,kun en eilen koneella hirveemmin ollu niin oli poistettu, mutta homma vissiin on karannu kunnolla käsistä!! Mutta kauhee tilanne niillä, vielä kerran jaksamista ja haleja Kielletylle!

Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Huomenta kaikille!!!

Meijän yö oli taas jostain tosi syvältä. Rasmukselta jäi eilen vikat päikkärit väliin ja sen sit heti huomaskin levottamana yönä. Onneks ukolla tänään vapaapäivä,niin ei tarvii itseksensä yksin niin kympillä tätä päivää vetää.

Minä wiivinä vetoisin johonkin lääkekuuriin tai sit juot ihan vaan alkoholitonta siideriä/olutta. Voi, olla juu aikas vaikeeta olla ja selittää miks ei juo... mulla ei varmaan pitäis tossa vaiheessa pokka ja mun olis pakko kertoa. Etenkin jos tätä näkemistä juomisineen on odotettu kovasti.
Mut ymmärrän kyllä täysin, ettet halua vielä asiasta puhua, kun on kerran la:kin vielä niin auki. Ja onhan se kiva pitää raskaus jonkun aikaa ihan vaan omana (perheen) tietona. =)

Juu noi kyllä jo tunnistaa alkoholittomat..niissä kun lukee isolla alkoholiton..ja kun niitä on tullu jo 2 raskauden verran juotua.

esikoisen jälkeen kerrottiin heti lähimmille mutta kuinkas kävikään kesken meni niin en haluu enää kertoa.

ja luulempa että saadaan jonkin verran myös "haukkuja" päälle kun kuullaamn että taas odotan...

hmm..

Huh huh kauhean kamppailun jälkeen tyttö simahti ekoille unille, on se ihme kun pitää aina välillä taistella unta vastaan vaikka silmät on jo ristissä kun niin nukuttaisi. Meillä on aamupuuro laitettu vähäksi aikaa jäähylle, ainakin siihen saakka kun aamuyön syönti jää pois. Nyt syödään vähän jugurtti- tai hedelmäsosetta jolla jaksaa sitten lounaalle. Puurolusikalle nipistettiin suu tiukastti suppuun, niin mitäpä tuota tyrkyttämään kun ei kelpaa...

Hampaista, niiden harjauksesta ja muusta; minä ainakin odotan hammasharja ojossa sitä ensimmäistäkin :D Mutta tahna vasta sitten käyttöön kun niitä on useampi harjattavana. Fluoritabuja tulee luultavasti käyttöön myös, tää ajatus lähtee sieltä omasta lapsuudesta :p Tosin olen itse tempaissut alle kouluikäisenä 1000 kpl fluoritabletteja naamariin -> terveyskeskukseen oksetettavaksi :snotty: mut ei oo kyllä ollut reikiäkään.... :laugh: ja kaiken lisäksi ne oli niitä pieniä pahanmakuisia, eikä näitä uusia mintun tai salmiakin makuisia :o

kielletylle tsemppaus -ajatuksia ja maltti on valttia näissäkin asioissa, pidä ajatukset kirkkaina ja pidä puolesi :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Juu noi kyllä jo tunnistaa alkoholittomat..niissä kun lukee isolla alkoholiton..ja kun niitä on tullu jo 2 raskauden verran juotua.

esikoisen jälkeen kerrottiin heti lähimmille mutta kuinkas kävikään kesken meni niin en haluu enää kertoa.

ja luulempa että saadaan jonkin verran myös "haukkuja" päälle kun kuullaamn että taas odotan...

hmm..

Sit sä oot antibiootti-tai jollain muulla lääkekuurilla. "Haukkuja", voi luoja!!!! Mitä se kellekkin kuuluu miten ja milloin toisille niitä lapsia tulee!!! :o :headwall: :headwall: Nyt ottaa päähän sun puolestas!!!

Wiivi nyt kunnon salaoperaatio käyntiin. Täyttelet itselles valmiiks alkottomalla muutamnat sidukkapullot ja hörpit niistä sitten (siis normipulloista alkotonta), en tiiä... :D Hankala paikka, itekin kolme keskenmenoa kokeneena ymmärrän, ettet näin aikasin halua uutista kertoa. Olin ite viime syksynä aivan suutuksissa, kun anopille kerroin suht ajoissa (viikkoja kumminkin jo joku 8-9) ja vannotin ettet kellekään sit sano ja eiköhän seuraavalla viikolla naapurin ukko tuu utelemaan, kun oli appiukon siskolta kuullut :headwall: Saman tien annoin anopille vähän palautetta... Sanoin, että toivottavasti on valmis sittenkin levittämään uutisia, jos käy niin ku viimeksi (aiempi iltatähtihaave kun päätty itkuun...) No, loppu hyvin, kaikki hyvin ja tikulla silmään sitä joka vanhoja muistaa... Eikä se ole kenenkään asia teitä arvostella siitä mihin tahtiin lapsia saatte. Tyhmiä on ne, jotka ei sitä ymmärrä. Ei mulla muuta... =)

tiedän meinaan että varmasti tulee sanomisia vahinkolapsesta..näin puhuttiin myös esikon kohalla...

mietin kanssa tuota et jos alkoholitonta laittais normi pulloon..harmi vaan että vein jo eilen pullot..täytyy pistää ukko juomaan pari sidukkaa..

tällä hetkellä on hermot aikas kireellä..toi koira ei tottele mua ollenkaa.. kasvattajan neuvojen mukaan oon nyt toiminu eli kun puree, ensin kielletään sit jos jatkuu niin kuonosta kiinni ja kielletään , jos vielä jatkuu kielletään ja työnnetään kauemmas, ja jos vielä jatkuu niin jäähylle.... meillä nyt menossa 4 jäähy tänään.. huoh..

nyt tuntuu aika rankalta saada tähän talouteen vielä yks paimennettava..
no täytyy toivoo että viikonlopun aikana toi koira tajuis ees jotain, ku uskoo paremmin miestä kun mua, ja mies onneks koko viikonlopun kotona

Hei! Saako Muruliina, joka seurailee palstaa (lapset 1/2006 ja 6/2008), ehdottaa Wiiville toisen vinkin juomattomuuden salailuun: Ukko esiintymään avuliaana lasien täyttäjänä eli hemmottelemaan vaimoa ja tämän seuralaista, kun kerrankin niin harvinaisella juomavaihteella.
Sit kaappiin vierekkäin oikea hanapunkku ja alkoholiton punkku. Tai vastaavasti oikea siideri ja alkoholiton siideri jääkaappiin. Tällä taktiikalla meillä pidettiin perjantai-illan istujaiset kaveriporukalle, eikä kukaan huomannut. Pikkutunneille asti "parannettiin maailmaa":)
Kai miehesi tietää ilouutisista ja voi näin osallistua huijaukseen?

wiiwi jos mikään noista ei auta ni suihkupullolla suihkaus vettä kuonolle ja samalla iso EI... ja niin monta kertaa että alkaa pelkkä ei uppoamaan |O :D ja kun uskoo, hirveesti kehuja ja lelu tilalle jota saa purra.
muok. tuo pois pukkaaminen saattaa vaan innostaa ( jee se leikkii mun kans!)

Hitsit, yritin kerjätä miestä teeskentelemään sairasta edes yhden päivän. Painaa niin kauheita määriä töitä, ettei koskaan nähdä, pojankin kanssa ehtii olla ehkä sen 30-60min/pvä.. Nyt maanantaista asti esim. on lähtenyt kotoa 7.20, ja tullut 17 aikaan syömään, klo 18 taas lähtenyt kaveriaan muuttamaan (pikkuhiljaa muuttaa kun on itsellään jääkiekkojoukkue valmennettavana), ja tullut kotiin 21-23 välillä.. :headwall: Varsinkin tässä säässä, viisumi- ym. juttujen kanssa taistellut loskaisilla teillä ja eilen meinattiin lähteä aika sujuvasti liukuun isossa jäisessä alamäessä, vaunut oli jo poikittin ja jouduin ohjaamaan lujaa penkkaan, ettei oltais liu'uttu autotielle :o Pelottavaa. Lopun alamäen roikuin sitten aidassa kiinni, vaunut köytettyinä mun vyötärölle..

Joo... ei tuo suostu olemaan minuuttiakaan enää yksin, eikä missään, pitänee mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja abloom:
Joo ja viel sellanen mikä varsinki isojen rotujen kans kannattaa tehdä jo pienestä, eli positiivista alistamista, käännetään selälleen ja rapsutellaan mahaa, kaulaa jne. :)

kasvattaja vaan sano ettei tuota sais yhtään alistaa tai siitä voi isona tulla agressiivinen, kun tuo nyt ei ole mikään helpoin rotu. heillä kaksi aikuista koiraa joista toinen on kiltti kuin enkeli ja toinen ei päästä ketään lähelleen

mutta en tiiä sit..täytyy kokeilla tuota suihkepulloa.

juomavinkkiä ite tein reilu vuos sitten niin, että täytin viinapullon vedellä ja tein sitten siitä drinkkejä :D miula tosin kaverit kävi arvailemaan kun huomasivat etten enää polttanutkaan :ashamed: mut senkin sanoivat sitten vasta kun ite asiasta kerroin. niin etten sit tiä menikö toi viinajuttukaan läpi :D

ja eile unohtu viel illalla mainita et meille tuli illalla kans kaks hammasta <3 ilman itkuja päästiin..

ja minuu kans kiinnostaa mitä kielletylle kuuluu!

Mahottoman sanattomaksi vetää nää jutut täällä :o :(
no mukaan mahtuu myös positiivista asiaa :heart:
Menin eilen kertomaan ukolle että täällä on yksi palstamamma jo raskaana, ette ikinä arvaa mitä ukko tuumas :whistle: (?)
Menin ja maksoin laskut ja rupesin miettimään että mistäs niitä seeproja saikaan :whistle:
RaHHaa jäi semmosen seepran verran :D (nipistän omista herkuista sen verran että lapsi saa seepran :saint: ) Jos joku viittis taas linkin laittaa, tai oottakaas.... peruutan pari sivua... :p

Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
Mahottoman sanattomaksi vetää nää jutut täällä :o :(
no mukaan mahtuu myös positiivista asiaa :heart:
Menin eilen kertomaan ukolle että täällä on yksi palstamamma jo raskaana, ette ikinä arvaa mitä ukko tuumas :whistle: (?)
Menin ja maksoin laskut ja rupesin miettimään että mistäs niitä seeproja saikaan :whistle:
RaHHaa jäi semmosen seepran verran :D (nipistän omista herkuista sen verran että lapsi saa seepran :saint: ) Jos joku viittis taas linkin laittaa, tai oottakaas.... peruutan pari sivua... :p

Mä haluun tietää mitä ukkos tuumas, kerro heti!!!

wiiwi jos mikään noista ei auta ni suihkupullolla suihkaus vettä kuonolle ja samalla iso EI... ja niin monta kertaa että alkaa pelkkä ei uppoamaan |O :D ja kun uskoo, hirveesti kehuja ja lelu tilalle jota saa purra.

:laugh: :laugh: :laugh: Mä aloin lukea tätä tekstiä mielessäni tuo Wiivin juomaongelma ja siihen annetut ratkaisut. Olin hetken, että HETKINEN, WTF?! :o Luulin siis, että tää olis yks ehdotus muiden joukossa. :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:

:laugh: :laugh: :laugh: Mä aloin lukea tätä tekstiä mielessäni tuo Wiivin juomaongelma ja siihen annetut ratkaisut. Olin hetken, että HETKINEN, WTF?! Luulin siis, että tää olis yks ehdotus muiden joukossa. :laugh: :laugh: :laugh:

:laugh: :laugh: :laugh: :kieh: :laugh: :laugh: nyt mä tukehun täällä!!!

Yhteistyössä