*KULLANKERÄT Joulukuussa*

No ni, nyt on Liberot kehissä. Jännityksellä ootellaan aamua, että miten kirjava tyttö sieltä paljastuu. :/

Mitäs uuden vuoden suunnitelmia mammoilla? Mä juhlin vanhemistani samalla, ja kokoonnutaan kahden ystäväpariskunnan (ja lasten) kanssa perinteisesti saman katon alle. Eli ihan rauhallisesti menee tämä(kin) vuoden vaihde.
 
moi moi, tänään saanut aikaseks nämä, pottumuusia ja pyykit pyykkitelineestä kaappiin... :LOL:
Emman kanss yritin seurustella mut alkas aina kitiseen kun tulin sen leikkejä häiritseen :LOL:
viihtyy paremmin yksin..Ihana seurata sohvalta ku se juttelee leluille ja käskee palloa :heart:

Vuoden vaihde sujuu täällä ihan näin.. minä+mieheni ja sohva ja mässyjä ja parit hömpsyt otetaan..
Eli rennosti se vuosi 2009 alkaa.. :D
 
Iltaa

Vuosi vaihtuu kotona ja lasten kanssa, isäntä töissä yö-vuorossa ja teinikin palautuu reissultaan tänä iltana ja luulempa että se rillustaa tuolla kylillä vuosien vaihtumisen. Yksinäinen ilta tiedossa, palstalla siis notkun :ashamed:

Tiivari kun kekkaset päälle pantavaa niihin ristiäisiin niin vinkkaatkos mullekkin :wave: Mulla on mahaa edelleen turhan paljon jäljellä ja sekös on vaikea naamioida :kieh:

Ihanan rauhallisia ja työntäyteläisiä päiviä ollut kun olen ollut 2pv lasten kanssa yksin klo 14-22 välisen ajan. Pojan kanssa tullut paljon tapeltua eli on tervehtymään päin =)
Likka kiljuu minkä kerkiää ja illat on tällä äitil hiljaisuuden palvontaa =)

Meillä on tänään istuttu pitkä tovi potalla, ilman tulosta, mutta hyvin meni. Ei huutoa, ihmetystä kovasti ja taputteluja potan kylkiin :D

Nyt hysssh :D

:wave:
 
Viljami 7kk :heart:

Mei uusvuos vaihtuu niikusta 13vuotta tähäki asti elikkä kotona lasten kanssa :D
Ei olla tosiaa miehein kaa viel kertaakaa juhlittu kännäämäl uuttavuotta koko yhdessä olo aikana :whistle:
Loppiaisena tulee yhteis taivalta 14vuotta :eek: ...eka uusvuos yhdes nii oootin jo esikoista B)

Lapset päättäny et katotaa esikoisen joululahjaks saamaa simpsons dvd sarjaa ja syödään mässyi sekä lähetellään pihalta raketteja ja isommat meneevät isäsä kans kattomaan ku kunta pistää rahat taivaalle...jään Viljamin unta vahtii kotiin.

:eek: :eek: :eek: Viljami nousi just ite tukee vasten polvilleen lelulaatikkoa vasten :heart: :D
 
Onnea Viljami! :flower:

Ihana yö! Taisin väsyttää pojan ihan totaalisesti eilen, otti 10-10.45 unet, ja lähdettiin klo 12 Selloon pyörimään, siellä otti yhdet 30min tirsat jossain vaiheessa, hengasi reilun tunnin rintarepussa ja potki mun reidet mustelmille. Söi kunnolla, ja otti kotimatkalla toiset 30min nöpöset. Illalla meni 19.45 nukkumaan, ja 3-4 tutitusta ja herätys klo 6.45 :eek: Mä olin vielä niin unenpöpperössä, että pojan herättyä syötin sen, ja ihmettelin kun ei uppoa kuin 120ml, otin viereen ja miehen herätyskello soi :LOL: Aattelin että jos se nyt nukahtais... herättiin molemmat vielä reilua tuntia myöhemmin, poika äidin kainalossa :heart: (pitää leikata kynnet tänään, mun naama näyttää suht. rumalta :D).

Oikealta ylhäältä on puhkeamassa hammas! Ihan tulipunainen turvonnut pallero koko ien, eli kolmas tulossa, pitää sitten oikeasti ruveta varomaan mihin käpäläni työnnän ;)

Meillä uusvuos vietetään kolmistaan kotona. Sisko lupasi alunperin ottaa pojan yöksi, kun eivät olet mitään tekemässä, mutta nyt kesken muuton ei ole niin kivaa pahvilaatikoiden ja jätesäkkien keskellä, joten kotio jää :) Juodaan pikkupullo skumppaa illalla, syödään tortilloja ja katsellaan partsilta ilotulitteet.

Hyvää uutta vuotta kaikille! :flower: :heart:

Elppa & Alex 6kk ja vajaat 2vk
 
Huomenta vaan kaikille,

en oo kerenny tai oikeastaan jaksanu kirjoitella. Oon pitäny tietokonevapaata ja en oo koko toosaan koskenu. Tänne ei mitään ihmeellistä taaskaan kuulu, senpä takia myöskään en oo mitään kommentoinukaan.

Omaa ääntä rakastetaan edelleen ja välillä liikuskellaan keittiön ja olohuoneen väliä pyöriskellen pitkin lattioita. Meillä jäppinen oli soselakossa vajaan viikon,mutta nyt taas näyttää maistuvan. Maanantaina otettiin taljan päällä puolivuotiskuvat. Esikko saa kaverikseen seinälle samantyylisen kuvan. Yhdennäköisyys on noissa pojissa niin tyrmäävä. Äidin kullat :heart: :heart:

Uusi vuosi meillä otetaan vastaan täällä kotona. Muutama kaveriperhe tulee meille, syödään,vähän juodaan jotain vettä vahvenpaa ja saunotaan - ja tietysti niitä raketteja ammutaan.

Uutta Vuotta vaan kaikille mammoille!!
 
Heippa mammat ja hyvää vuoden viimeistä päivää!

Onnea Viljamille!Nyt jo nousee tukea vasten ja meillä ei vielä edes ryömitä...

Rauhallinen koti-ilta on meilläkin tiedossa.Syödään herkkuja ja katotaan telkkaria.Pari siideriä on kaapissa odottamassa,jos vaikka maistuis...Tuli tossa joulun aikaan juhlittua siskon häitä oikein kunnolla
:x

Bamse
 
Tyhmä kysyy: koska vauvalle voi antaa mehuja? Esim. soseethan on pääosin mehuista tehty (nesteosuus), eli eikö omenamehua tmv. vois antaa? Tämä siis ihan ruokailujen välissä / janoon, kun vesi ei aina uppoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Tyhmä kysyy: koska vauvalle voi antaa mehuja? Esim. soseethan on pääosin mehuista tehty (nesteosuus), eli eikö omenamehua tmv. vois antaa? Tämä siis ihan ruokailujen välissä / janoon, kun vesi ei aina uppoa.
Henk.koht. en kyllä mehuja aio antaa. Vesi ja maito kelvatkoon. Liian montaa lasta seurannut vierestä, kun ei kelpaa mikään muu kuin mehu juomaksi. Ja vaikea siitä on sitten vierottaa. Janoon vettä, niin pysyy happohyökkäykset kurissa. No joo. Sori tää palopuhe. Täällä taas kiihkoileva yhden lapsen äiti :wave: :D Sitten vastaus sun kysymykseen: Kun me oltiin vauvoja n. 30v sitten, niin mehut ja raasteet aloitettiin 2 viikon ikäisinä...että silleen. Eli eipä kai siihen mitään varsinaista estettä ole. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Tyhmä kysyy: koska vauvalle voi antaa mehuja? Esim. soseethan on pääosin mehuista tehty (nesteosuus), eli eikö omenamehua tmv. vois antaa? Tämä siis ihan ruokailujen välissä / janoon, kun vesi ei aina uppoa.
Henk.koht. en kyllä mehuja aio antaa. Vesi ja maito kelvatkoon. Liian montaa lasta seurannut vierestä, kun ei kelpaa mikään muu kuin mehu juomaksi. Ja vaikea siitä on sitten vierottaa. Janoon vettä, niin pysyy happohyökkäykset kurissa. No joo. Sori tää palopuhe. Täällä taas kiihkoileva yhden lapsen äiti :wave: :D Sitten vastaus sun kysymykseen: Kun me oltiin vauvoja n. 30v sitten, niin mehut ja raasteet aloitettiin 2 viikon ikäisinä...että silleen. Eli eipä kai siihen mitään varsinaista estettä ole. =)
Näin sanotaan vauvan ruokaoppaassa:

Janojuomana vesi, ei mehuja

Aterioiden päätteeksi voidaan ottaa kulaus vettä nokka-mukista tai mukista. Samoin aterioiden välillä tulisi käyttää janojuomaksi vettä. Happamat juomat aiheuttavat puhkeavissa hampaissa eroosiota, joka johtaa hampaiden vihlomiseen ja kiilteen lohkeiluun. Haitallisinta hampaille on nukuttaa vauva mehupullon kanssa. Mehupullon käyttö usein korostuu, kun vauva tottuu makeaan mehuun. Mehu syrjäyttää muuta ruokaa ja aiheuttaa ruokavalion yksipuolistumista.
 
HYVÄÄ UUTTAVUOTTA KAIKILLE!

Pikainen päivitys meiltä:
Matiaksen mitat 5,5kk: paino:8820g pituus: 67,3cm py:44cm.

Nyt, 6,5kk hampaita on 2 (alhaalla molemmat) istuu syöttötuolissa hyvin, lattiallakin pysyy heken ilman tuken, muttei nouse istumaan itse. Nousee konttausasentoon, muttei konttaa. Ryömii eteenpäin tuhatta ja sataa, nauren ja kiljuen ääneen.

Vatsavaivoja on Matiaksella edelleenki, etenkin viljat aiheuttavat piereskelyä ja kipuitkua.
Matias nukkuu vain vieressä, nykyään ei sentään tissi suussa, vaan syötyään/imettyään tarpeeksi irroittaa itse otteensa.
päiväunet on puolentunnin-tunnin pätkiä 2-3 kertaa päivässä. vaunuissa nukkuu 1-2 h, autossa samoin.

päivärytmi on kutakuinkin:
8.30 herätys ja tissiä. (tytöt katsoo sillä välin lastenohjelmia tv:stä)
*aamupulinat, vaipanvaihdot, aamupalan teko koko porukalle.
9.00 aamupala, 0,5-1 dl hedelmäsosetta/puuroa.
*leikkiä, seurustelua, puen tytöille ulkovaatteet
10.30 matias vaunuihin nukkumaan
*minä hoidan eläimet navetassa, tytöt leikkivät ulkona tai auttavat eläinten hoidossa.
*12.00 sisälle ruuan laittoon
12-13 matias herää, tissiä
13.30 matiakselle vihannessosetta 0,5dl, juomaksi vettä lusikalla
*siivoan, pesen pyykkiä, leikin lasten kanssa
15.00 Matiakselle tissiä, tytöille välipalaa
*matias nukahtaa pikkupäiväunille, n.30min.
*leikitään, kotitöitä
18.00 isi tule kotiin, syödään, matiaskin syö vihannes sosetta 0,5dl
19.00 matias tissittelee ja ottaa pikkunokoset
19.30-20.30 minä olen navetassa, matias syö hedelmäsosetta 1dl.
*tytöille iltapala ja nukkumaan 20.00
21.00 Matiakselle tissiä, sitten jaksaa taas hetken leikkiä.
22.00 Matiasta alkaa väsyttää, siirrytään sänkyyn tissittelemään. usein Matias vielä piristyy, ja pyörii ja juttelee hetken, ja leikkii taskulampulla itsensä väsyksiin.
23.30 Matias nukahtaa yöunille

Matias herää yöllä 3-4 kertaa syömään, en tiedä kellonaikoja, kun en katso.

Tuolloin klo 22, kun mennään nukkumaan" Matias usein piristyy, eikä uni tulekaan. Kuitenkaan Matias ei jaksa olla heriellä oikeasti, vaan leikkii pimeässä huoneessa himmeällä taskulampulla, konttaa sängyssä ja juttelee, kunnes uni alkaa voittaa, ja Matias mönkii äidin kylkeen tissittelemään.

Meillä on siis sänky nurkassa seinää vasten, ja toisella laidalla on pinnasänky putoamisesteenä, jalkopää jää avoimeksi, joten makaan yleensä sängyssä poikittain, ettei matias pääse putoamaan. Herään, jos Matias lähtee ryömimään mun yli, joten voin torkkua samalla, kun Matias "koittaa nukahtaa".

 
Huiskahäntä en löytäny listasta teitä :ashamed: ...siis 1 sivulta joten mittoja en voinu päivittää.

En lupaa mitää :whistle: ,mutta toivon että saan ensvuon pudotettuu painon normaalille luvulle.

Iloista vuodenvaihdetta ja Onnellista UuttaVuotta!!!
 
Täällähän mä,taas :ashamed:
Mut mut ku kaikki lapset nukkuu, sisko kylillä ja ukko läks töihin :'(
Turkasen paperitehtaat, kuka siellä mun ukkooni kaipaa ja tähän aikaan :saint:

Meillä polteltiin saunan jälkeen pihalla tähtisädetikkuja, isoja ja pieniä. Esikoisella oli hauskaa =)
Sai valvoa 22 (kun en saanut likkaa millään nukahtamaan :D ) ja samantein läks älli pojasta kun sai pään tyynyyn, jännä ilta takana :D

Jep, kukahan alkaa pinon ens vuonna? (voin kokeilla jos oon koneella viel sillon... )

uutta vuotta mammat ja kerät!! :flower:
 

Yhteistyössä