Kukas se väittikään, että kaikki pärjää kotiäiteinä :D Salli mun nauraa beibe!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venlakoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Venlakoo

Jäsen
15.01.2010
277
0
16
Maksoin just vuokran, vesimaksun, puhelinlaskun, netin ja sairaalamaksut tältä kuulta ja totta, 48e jäi :laugh: :laugh:

Nyt kun suunnistan apteekkiin ostamaan kuukauden lääkkeet voin sanoa, että "tili tuli, tili meni" :D Ja taitaa mennä miinukselle :whistle:

Ja ei ois noihin riittäny edes jos en ois säästäny lapsilisää tiistailta ja myynyt puolta omaisuutta kirpparilla |O

Tooooooosi hyvin pärjää kotiäitinä, ihan huimaa, kun tiedä mihin kaikki rahat laittas :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sulla ei ole miestä?

Onhan mulla, mutta en kai mä nyt sen pussilla elä :D
Mies ostaa toki ruoat kuukaudeksi, maksaa auton vakuutukset, työmatkakulut, vaatteet, harrastukset, telkkariluvan, visa-laskun, autolainan´jne...

Ja voin kertoa, että tällä leveysasteella palkat on kuitenkin se verran pienet, että tukehtusitte nauruun, kun tietäsitte millä palkalla mun mies tekee 2-vuorotyötä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
mä maksoin juuri 832,26? laskuja :snotty: ja siitä syystä en ole kotiäiti...

Joo, mäkin olen vähän pakonsanelemana vielä kotona, kun terveys meni.
Toivon ja rukoilen, että jaksaisin takas kouluun parin kuukauden päästä, ja paperit pian kouraan, et pääsis työelämään takas.
On ennestäänkin koulutus, mutta ei tahdo töitä olla sillä alalla :headwall:

Meillä KERRANKIN niin että molempien tilillä on rahaa ja laskut sun muut maksettu, nyt oon ihan ihmeissäni :D
Tosin näin ei olis jos normaali tilanne, veronpalautuksista maksettiin mun auto pois ja parin kk vuokrat, mies oli pakkolomilla ja koko tammikuun aikana (paitsi tänään) ei oo tullu mistään rahaa. Myös minä tein niin että möin kirpparilla tavaraa ja rahat meni melkein samanttien lääkärikäynteihin.
Ehkä tuosta "ylimääräsestä" voi kerrankin nauttii vaikka pullakahvin verran =)
Tai odottaa pari päivää niin varmasti joku autonvakuutus maksu tipahtaa luukusta =(

Alkuperäinen kirjoittaja m:
niinpä ja taas syyllistetään äitejä, joilla ei ole varaa jäädä kotiin, kun vanhempainrahakausi päättyy.

No kuka nyt siitä syyllistäisi. Ymmärrän hyvin jos mies työttömänä tai ei ole miestä. Mutta en ymmärrä miksi tarvii olla velkaa paljon uusi talo, uusi auto ja kaikki muukin uutta ja sitten valitetaan ettei rahat riitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Venlakoo:
mä maksoin juuri 832,26? laskuja :snotty: ja siitä syystä en ole kotiäiti...

Joo, mäkin olen vähän pakonsanelemana vielä kotona, kun terveys meni.
Toivon ja rukoilen, että jaksaisin takas kouluun parin kuukauden päästä, ja paperit pian kouraan, et pääsis työelämään takas.
On ennestäänkin koulutus, mutta ei tahdo töitä olla sillä alalla :headwall:

toivottavasti saat mieluisia hommia sitten lopulta :)
se on kyllä hauskaa että sanotaan et kaikilla on varaa olla kotona, mutta en mä vaan näitä mun laskuja sais maksettua jos olisin... ens palkasta menee sitten vielä 400? lainan lyhennystä, ja se on pelkästään mun osuus... huoh :snotty:

Sulla ei ole miestä?

Mies ostaa toki ruoat kuukaudeksi, maksaa auton vakuutukset, työmatkakulut, vaatteet, harrastukset, telkkariluvan, visa-laskun, autolainan´jne...

Ja voin kertoa, että tällä leveysasteella palkat on kuitenkin se verran pienet, että tukehtusitte nauruun, kun tietäsitte millä palkalla mun mies tekee 2-vuorotyötä :laugh:

Mutta tästä sä jo itsekin näet että kyse on valinnoista, elämän arvoista kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
niinpä ja taas syyllistetään äitejä, joilla ei ole varaa jäädä kotiin, kun vanhempainrahakausi päättyy.

No kuka nyt siitä syyllistäisi. Ymmärrän hyvin jos mies työttömänä tai ei ole miestä. Mutta en ymmärrä miksi tarvii olla velkaa paljon uusi talo, uusi auto ja kaikki muukin uutta ja sitten valitetaan ettei rahat riitä.

eipä ole uutta taloa, uutta autoa taikka mitenkään erityisen kallista... ihan normi eläminenkin maksaa ;)

Mä sain enempi rahaa kotihoidontuen muodossa kuin vanhempainrahakaudella. Onneksi tuo minimi vanhempainrahakin on noussut nykyisin, mutta kyllä mä silloin huokaisin helpotuksesta kun tuo kausi loppui.

Entä miten jollain vanhemmalla on rahaa opiskella, kun opintotuki on vieläkin vähemmän? Ei kaikilla ole työpaikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:

eipä ole uutta taloa, uutta autoa taikka mitenkään erityisen kallista... ihan normi eläminenkin maksaa ;)

Eipä meilläkään ole uutta autoa, eikä taloa, ihan vuokralla kerrostalossa,
mutta oma talo suunnitteilla -koska vuokranmaksu yhtä kallista ku lainan lyhennys (tottakai tulee muita lisäkustannuksia) mut on niitä nytkin!

Mun oman asuntolainani lyhennys ja korot ovat enemmän kuin kotihoidontuki edes ilman veroja.

Kuinka moni oikeasti elää koko elämänsä niin, että mitoittaa kulut sen varalta, että on kotiäitinä tai opiskelijana. Mä sentään olen mitoittanut kulut sen mukaan, että työttömänä pärjään. Mutta ansiosidonnainen on ihan eri juttu kuin kotiäidin tulot. Ai niin, meillä ei ole hulppea uusi omakotitalo ja mä en edes investoi itselleni autoa.

Mutta ainahan voi tosiaan elää miehen rahapussilla - minä en sitä tee. Pitäisikö minun maksattaa kaikki miehellä - meillä on vielä erilliset rahataloudetkin....

Se, joka noin väitti, on se sama provoilija, joka on laittanut lapsensa adoptioon, hehkuttaa kuinka tekivät miehensä kanssa tarkoituksella vain yhden lapsen, valittaa kuinka ei ole varaa opiskella, itkee milloin mistäkin. B)

Sulla ei ole miestä?

Minä elän kyllä ihan hyvällä omalla tunnolla. Miksi en eläisi? Naimisissa ollaan ja kolme yhteistä lasta. Ja molempien toiveena ollut että lapset hoidetaan kotona niin kauan kuin mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Sulla ei ole miestä?

Minä elän kyllä ihan hyvällä omalla tunnolla. Miksi en eläisi? Naimisissa ollaan ja kolme yhteistä lasta. Ja molempien toiveena ollut että lapset hoidetaan kotona niin kauan kuin mahdollista.

Samma här. Yhteisessä taloudessa eletään, eikä kukaan voi olettaa että menot menevät tasan tarkkaan puoliksi kun toinen tienaa murto-osan siitä mitä toinen. Sitten kun menen töihin niin tulot on aika samat (ellen sitten pääse kouluun...).

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:

Mä sain enempi rahaa kotihoidontuen muodossa kuin vanhempainrahakaudella. Onneksi tuo minimi vanhempainrahakin on noussut nykyisin, mutta kyllä mä silloin huokaisin helpotuksesta kun tuo kausi loppui.

Entä miten jollain vanhemmalla on rahaa opiskella, kun opintotuki on vieläkin vähemmän? Ei kaikilla ole työpaikkaa.

Työttömänä kun opiskelee niin saa peruspäivärahan ja verottoman ylläpitokorvauksen,että kyllä sillä rahalla pysytyy opiskelemaan ihan hyvin....

No, en tiedä kuinka huonosti muilla asiat on.Mä olen pystynyt olemaan kotiäitinä sen 3 v joka lapsen jälkeen.
(Neljä kertaa siis, lapsia viis.)
On omat autot, omakotitalo ja lapsilla harrastukset.
Käyn kampaajalla ja kosmetologilla sekä hoidetaan itse laskumme.
Syödään ulkona jos siltä tuntuu.Käydään lomilla...

En tiedä kuinka meidän rahat riittää, vaikka meitä on 8 henkeä...
Eikä miehellä mitkään älyttömät tulot.
Ihan normaalit.

Alkuperäinen kirjoittaja kummastelija:

Työttömänä kun opiskelee niin saa peruspäivärahan ja verottoman ylläpitokorvauksen,että kyllä sillä rahalla pysytyy opiskelemaan ihan hyvin....

Oikeesti? Mä oon 27 vuotias ja meen monimuotoryhmään ammattiopistoon lähihoitajan suuntautumisopintoihin. Eikö mun tartte jäädä opintotuelle, vaan voin valita ton mitä sanoit? Voi jee, oikeesti jos ois noin! Opintotuki on meinaan 212e :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
No, en tiedä kuinka huonosti muilla asiat on.Mä olen pystynyt olemaan kotiäitinä sen 3 v joka lapsen jälkeen.
(Neljä kertaa siis, lapsia viis.)
On omat autot, omakotitalo ja lapsilla harrastukset.
Käyn kampaajalla ja kosmetologilla sekä hoidetaan itse laskumme.
Syödään ulkona jos siltä tuntuu.Käydään lomilla...

En tiedä kuinka meidän rahat riittää, vaikka meitä on 8 henkeä...
Eikä miehellä mitkään älyttömät tulot.
Ihan normaalit.

:o

No mä olen tehnyt sen valinnan että nostan myös opintolainaa.

Olen yh, joten haluan viettää aikaani myös lapseni kanssa työnteon sijasta:)

Alkuperäinen kirjoittaja kummastelija:

Oikeesti? Mä oon 27 vuotias ja meen monimuotoryhmään ammattiopistoon lähihoitajan suuntautumisopintoihin. Eikö mun tartte jäädä opintotuelle, vaan voin valita ton mitä sanoit? Voi jee, oikeesti jos ois noin! Opintotuki on meinaan 212e :whistle:

Tutkippa asiaa kelan sivuilta :) Ite aloitin opiskelun työttömänä viime syksynä ja sain koulutuspäivärahan joka nyt sit tammikuussa muuttui peruspäivärahaksi + toi ylläpitokorvaus.Lähihoitajaksi opiskelen päivämuotoisesti.

Yhteistyössä