Kukahan seuraavaks kuolee. :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Adelade
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Adelade

Vieras
Kun toi meiän esikoinen oli 4kk, miun ukki kuoli. Kakkonen oli 5kk kun miehen veli kuoli. Nyt meiän kolmonen on 3kk, ja tuli mieleen tuossa yks päivä että kenenköhän hautajaisia sitä seuraavaks vietetään. :/

ja mä oon pitänyt itseäni hulluna kun ajattelen samoin. meillä kanssa aina joku kuollut suvusta kun on tullut perheenlisäystä. ja kahdella ensimmäisellä sattui vielä toinen ja toisella kolmas nimi täsmäämään kuolleen henkilön kanssa, joten mietin, että jos ei olisi sattunut samaa nimeä niin olisiko elossa. en tiennyt silloin heillä olevan samoja nimiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
AINA kun joku lähipiiristä on ollut raskaana, on joku lähipiiristä myös kuollut. Mutta niinhän se menee.

No enpä olis tuotakaan uskonu ellei olis omalle kohdalle sattunu.
Voishan nuo kaks laittaa vielä sattuman piikkiin, mut nyt jos oikeesti joku kuolee niin ei voi enää olla sattumaa...

Meillä on ollut samalla tavalla, aina kuollut joku muutaman kuukauden sisällä ennen tai jälkeen uuden vauvan syntymän. Ihmisiä yleensä mutta viimeisimmällä kerralla kuoli koira :D

Alkuperäinen kirjoittaja miuu:
teillä on liikaa aikaa kun tuollaisia syy-yhteyksiä vedätte!

Minkäs mie sille voin että päässä pyörii kaikennäkösiä ajatuksia keskellä yötäkin... miun aivoissa ainakaan ole semmosta off-nappulaa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Adelade:
Kun toi meiän esikoinen oli 4kk, miun ukki kuoli. Kakkonen oli 5kk kun miehen veli kuoli. Nyt meiän kolmonen on 3kk, ja tuli mieleen tuossa yks päivä että kenenköhän hautajaisia sitä seuraavaks vietetään. :/

En ymmärrä aloitustasi. Jos kaikki lapset olisi ollut saman ikäisiä niin tajuaisin, mutta ihan samahan tuo on jos yksi lapsista olsisi ollut 2v, toinen 6v ja kolmas nyt 6kk
Eihän tuossa ole mitään pojaa tuossa aloituksessasi.

Mietin tätä tässä yks päivä. Kun äidin isä kuoli n. vuos sitten, sisko toi hautajaisiin poikansa, joka oli sillon varmaan jotain vajaa puolivuotias. Osa sukulaisista näki sillon pojan ensimmäistä kertaa. Ja tossa kuukausi sitten oli isän äidin hautajaiset ja mä oon raskaana. Eihän tässä uskalla enää lisää lapsia tehdä kun aina joku kuolee! :o

Alkuperäinen kirjoittaja neimi:
Ei mene niin että kun joku syntyy niin joku kuolee. Uskotteko tosiaan niin??

Kai sitä nyt saa miettiä!:O Ei kai kukaan tässä oo jättämässä lapsia tekemättä sen takia, mutta satuinpa vaan miettimään samaa asiaa..:D Tosin isänisä taas kuoli jo kymmenen vuotta sitten ja sillon ei tainnut ketään suvussa syntyä.

esikon vauva-aikana meni viimeinen mummu, juniori ehti kaks-ja-puolivuotiaaksi niin meni isäni rakas täti. Jostain syystä tuota tätiä suren enemmän kuin mummujani ja toista paappaani, hänen haudallaan tahtoo vieläkin päästä itku vaikken edes ole itkijätyyppiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
AINA kun joku lähipiiristä on ollut raskaana, on joku lähipiiristä myös kuollut. Mutta niinhän se menee.

Niinpä.
Siskoni saa vauvan millä hetkellä hyvänsä, ja oon täs miettiny että ei kai mun likka kuole sen takia.. tai minä..
Nyt saa olla tarkkana. :|

Mun mies ajattelee samoin kuin moni täällä, että aina kun sukuun tulee uusi vauva, joku kuolee. Viime kesänä vähän ennen kun miehen veljen perheeseen syntyi tyttö, mummo kuoli. Meille syntyy joulukuussa vauva, ja mies pelkää että seuraavaksi kuolee hänen alkoholisoitunut setänsä... Tottakai siinä on oma logiikkansa että ihmisiä kuolee ja syntyy, mutta turhan taikauskoista ajatella noin.

No meidän suvussa on kyllä viimeaikoinakin useampi vauva syntynyt eikä kukaan oo kuollut. Eikä aikasemminkaan oo sattunut tälläisiä yhteyksiä. Mutta voihan se mietityttää jos omalla kohdalle on käynyt pari kertaa peräkkäin noin.

Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
Mun mies ajattelee samoin kuin moni täällä, että aina kun sukuun tulee uusi vauva, joku kuolee. Viime kesänä vähän ennen kun miehen veljen perheeseen syntyi tyttö, mummo kuoli. Meille syntyy joulukuussa vauva, ja mies pelkää että seuraavaksi kuolee hänen alkoholisoitunut setänsä... Tottakai siinä on oma logiikkansa että ihmisiä kuolee ja syntyy, mutta turhan taikauskoista ajatella noin.

Ei siinä mitään taikauskoa tarvita, että ihmisiä syntyy ja ihmisiä kuolee.:D Kyllä vaan on meilläkin joka kerta kun on uusi vauva sukuun syntynyt, joku on myös kuollut. Mutta sellaistahan se elämä on.

Meilläkin on mennyt suvussa usein niin, että kun joku syntyy, niin joku toinen kuolee.

Kun odotin esikoistamme, mieheni vaari kuoli. Mieheni mummo kuoli, kun hänen serkkunsa odotti vauvaa. Olen itse nyt raskaana, ja arvomme, että kuoleeko minun mummini (joka on jo vuosia lähtöä toivonut) vai miehen.

Mun mummo kuoli, kun serkkuni sai vauvan (oli myös serkkuni mummo). Tän serkun äiti kuoli,kun mä aloin odottaa kuopusta, mun äidin kummipoika kuoli, kun mun sisko sai vauvan. (aikalailla samoihin aikoihin).. sattumaa?ehkä. tai sitten oikeasti on niin, että toisen elämä loppuu kun toisen alkaa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja joopa:

Ei siinä mitään taikauskoa tarvita, että ihmisiä syntyy ja ihmisiä kuolee.:D Kyllä vaan on meilläkin joka kerta kun on uusi vauva sukuun syntynyt, joku on myös kuollut. Mutta sellaistahan se elämä on.

Niin se vaan on, meilläkin joka kerta. Viimeksi äitini kuoli kun kuopuksemme syntyi. Siinä tunsi konkreettisesti elämän kulun, kun hautajaisissa istuin ison vatsani kanssa, siinä keskellä, saattamassa edellistä sukupolvea pois ja odottamassa seuraavan maailmaantuloa :/

Yhteistyössä