kukaan työttömänä ja raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
onko ketään muita joka on kotona päivisin kun mies on töissä eli siis itse työttömänä tai muuten? Mulla tilanne niin että työttömänä ollaan ja päivät kotona yksikseni (ja tietenkin kasvavan masuni mikä ei vielä niin näy :))
Miten saatte aikaa kulumaan? :ashamed:

Mä olen työttömänä ja raskaana. Kysyit miten saan aamut kulumaan. Noh ensimmäisenä laitan lapset kouluun, sen jälkeen syön aamupalan, katselen telkkua ja käyn kaupassa jos tarvii. Käyn moikkaamassa välillä kavereita jotka on äippälomalla. Kyllä välillä tuntuu pitkästyttävältä nämä päivät, mutta kyllä tämä tästä. Mulla on 3 kk äippäloman alkuun.

Minä olen työttämänä ja hermot meinaa työkkäriin mennä...ovat koko ajan työntämässä työharjoitteluun vaikka vasta olin kk kun halusivat(tosin oli siitä 3vko saikulla lonkkakipujen vuoksi) ja edelleen saikku jatkuu ja joudun käymään 2 kk kuukaudessa työkkärissä...miten teillä muilla?monestikko käytte työkkärissä? isäni ja siskoni kertoivat että eka käynni jälkeen 3kk päästä ja sitten siitä 6kk päästä...miksi mua nyt rampuutettaan siellä...en voi kuin ihmetellä

ne yritti saaha muakii töihin tai ymmärsin työkkärin ukon puheesta(ol vähä veemäine virkailija).. mut onneks kumminkaa eivät laittaneet töihi, koska varmaa oisin saikkuu hakent het...... ja mun työttömyyteni kesti n. 2kk enne ä-loman alkua.

ja 1n kävin vain.. vein työkkäriin työtokarin ja kelan lappuset äitiyslomasta jne.... ja viel varmistin ettei mun mahan kaa enää tarvi tänne tulla nii ei tarvint.. ja 3kk välein ukolla oli työkkäriss käynti,ku ol työtön

oli muitakin,kiva :)
No itse esikoiseta odottelen että aiemmista lapsista ei oikein kokemusta. On ne tuolla työkkärissä koittanut laittaa noihin koulutusjuttuihin mutta ei oikein nappaisi. vielä kun tuo raskaus ei oikein näy niin ei oikein voi sanoa mitään mutta kun seuraavan kerran menen työkkäriin niin sitten kyllä mainitsen tästä pikku "ongelmastA" työnoton kannalta,eli raskaudesta!
Mulla päivät kyllä kuluu aika tylsästi.. välillä ihan ok mutta välillä taas masentaa olla vaan yksin :ashamed:

Minä :wave: mutta pistivät mut työvoimakoulutukseen,työnhaku kurssille :kieh: :kieh: kurssi loppuu 4.06.07,tytön päivähoito suljettuna heinäkuun ja elokuun ekalla viikolla alkaa äitiysloma,mee tässä nyt jotain töitä hakee ison mahan kanssa kun ois aikaa tehä töitä jotain 15pv :headwall: :headwall: :kieh:

ainiin ja sit kaiken huippu on se kurssilla ne sanoo mulle et ota tää nyt ihan silleen että saat ylimääräistä rahaa,,,,"ylläpitokorvaus+työttömyyspäiväraha" just joo kun saiskin niitä ,mulla on karenssi kun en hakenu kouluihin :headwall: <br><br>

Täällä myös odottaja ja työtön. Mun on pitänyt käydä kolmen kuukauden välein työkkärissä, ja ovat kyllä koittaneet laittaa minua vaikka minne koulutuksiin ja työvalmennusjuttuihin, mutta nyt viime kerralla oli kiva nainen joka oli itsekin aivan vasta saanut vauvan. Ymmärsi heti kun sanoin että en mielelläni tahtoisi mihinkään tuollaiseen, kun esikoista odotan. On ollut aika kovat selkäkivut, mutta en ole sairaslomalle hakeutunut vielä. Pitänee käydä lasketuttamassa paljonko sitä saisi jos sairaslomalle jäisi.
Laittoi ajan parin kuukauden päähän ja sanoi että pitää vain käydä tuomassa äitiyspvrahan päätös sinne, ja sen jälkeen saan olla rauhassa vanhempainrahan loppuun saakka :D
Päivät kuluu joskus tosi hitaasti, varsinkn nyt kun on sairaana :/ Mut jos jotain tekemistä aina keksii niin silloin aika menee kuin siivillä :)

Nannu + Eppu 20+4

Melkein vuoden olen ollut työttömänä,eikä ole väkisin yrittänyt mihinkään laittaa.yks vapaaehtonen haku työpaikkaan tuli.
Puolen vuoden jälkeen piti soittamalla uusia työnhaku ja sit joku 4kk piti varata aikaa mutta kerroin kohta jääväni äitiyslomalle,ni ei tarvinnu mennä käymään,laitto sen työsulun jo koneelle valmiiksi.
Päivät menee kohta 4-vuotiaan pojan kanssa mukavasti. =)

mulla ollu pätkissä töitä, ja nyt pitäis alkaa äitiys loma mutta oon jo lopen uupunut olemiseen

esikkoa odottelen. Kaverit on ihan outoja, luulee vissiin et oon sairas kun odotan =/ eli eipä niitäkään hirveesti näe.

Hankalinta tää odotus on ollutkin juuri psyykkisesti ja se että en koskaan oo ollu niin yksinäinen kun nyt.

Onpahan nähny tässä kuka on ystävä ja kuka ei. Mutta juu sellaista. On muitakin tyhjäntoimittajia mahapystyssä ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 15:17 pätkätyö kirjoitti:
mulla ollu pätkissä töitä, ja nyt pitäis alkaa äitiys loma mutta oon jo lopen uupunut olemiseen

esikkoa odottelen. Kaverit on ihan outoja, luulee vissiin et oon sairas kun odotan =/ eli eipä niitäkään hirveesti näe.

Hankalinta tää odotus on ollutkin juuri psyykkisesti ja se että en koskaan oo ollu niin yksinäinen kun nyt.

Onpahan nähny tässä kuka on ystävä ja kuka ei. Mutta juu sellaista. On muitakin tyhjäntoimittajia mahapystyssä ;)

no miten tuon tyhjäntoimittajan nyt ottaa :D mutta joo, tajuan mitä tarkoitat. Mistä päin olette kun tuntuu että kaikilla on ihan eri systeemi tuossa työkkäritouhussa? Joillekkin tuputetaan vaikka mitä ja joillekin ei taas mitään! Itse olen pk-seudulta ja mulle on annettu info aika ja sen jälkeen aletaan vissiin kartottaa tilannetta uusiks (kaikki alkoi alusta kun en ole ollut pariin vuoteen työkkärin kirjoilla.) Sitten pitää kyllä tuosta raskaudesta sanoa. tosin en tiedä mitä jaksaisinkaan tehdä kun pahoinvointi vaivaa vähän väliä,onneksi nyt alkanut taas vähän loppumaan. Alkuraskaus siis menossa :)
No täytyy alkaa noiden koirien kanssa käveleee päivisin pitkiä lenkkejä niin kai se aika kuluu :)
Kyllähän sitä tietty voi ittensä tuntee yksinäiseks muutenkin mut varsinkin kun on yksin kotona ja kaverit on ties missä.. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 21:06 Heluna kirjoitti:
baby2003: kyllä sinä työvoimakoulutuksen ajalta korvaukset saat vaikka karenssi päällä onkin!

Nuo uusimisajat ja -käytännöt taitavat olla jokaisen toimiston omia käytäntöjä.

Ei minunkaan mielestä pitäs karenssin vaikuttaa koulutuspäivärahaan. Ainakin itte sain vaikka muuten ois ollu karenssi kun koulutuksen takia jouduin lopetttamaan työt 1kk aikasemmin kuin määräaikanen työsopimus olisi loppunut.

Jos kotona on tylsää ja yksinäistä, eikö sitten kannattaisi ottaa vastaan joku niistä paikoista, joita työkkäristä "tuputetaan"? Siksihän se laitos on olemassa, että sieltä jotain koulutusta tai työtä saisi. Raskaana ollessa tietty on kaikenlaista kremppaa, mutta se kuuluu asiaan - ja työssäkäyvät/opiskelijat joutuvat jaksamaan ihan normaaliin tahtiin siihen asti että äitiysloma alkaa, eli ei se nyt mitään ihmenaisen voimia vaadi. Eri asia tietysti, jos on jotain oikeita perusteita sairauslomalle, kuten monella raskaana olevalla on.

tuli mieleen kun luin näitä kirjotuksia viime kesältä...
olin kuukauden työttömänä kun maaräaikanen työ loppui enkä ollut löytänyt mitään toista.
menin työkkäriin täällä helsingissä,virastoissa juokseminen ei oo mun juttu kun hermot menee tosi nopeesti.

Nauratti pikkusen kun kaavakkeessa kysyttiin "mitä palveluita haet työvoimatoimistosta?"
-Eihän siihen voinut olla vastaamatta muuta kun"työllistamispalveluita"
kun menin sitten sinne hyuoneeseen niin työkin akka tokas mulle että "ei me täällä virastossa työpaikkoja jaella vaan asiakkaan pitää niitä itse hakea"...sain taas maistaa suomen byrokratiaa ihan kunnolla!
Pointti oli nyt se että virkailija oletti mun luulevan että istun siellä ja kaikki tuodaan mun eteen tosta noin vaan!

ja menihän se kuukaus hyvin,karenssi tuli,päivärahasta ei tietookaan ja 46e toimeentulotukea jolla piti maksaa vuokrat ym. eläminen.
Se kannusti menemään töihin ja tosissaan :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 20:46 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 15:17 pätkätyö kirjoitti:

no miten tuon tyhjäntoimittajan nyt ottaa :D mutta joo, tajuan mitä tarkoitat. Mistä päin olette kun tuntuu että kaikilla on ihan eri systeemi tuossa työkkäritouhussa? Joillekkin tuputetaan vaikka mitä ja joillekin ei taas mitään! Itse olen pk-seudulta ja mulle on annettu info aika ja sen jälkeen aletaan vissiin kartottaa tilannetta uusiks (kaikki alkoi alusta kun en ole ollut pariin vuoteen työkkärin kirjoilla.) Sitten pitää kyllä tuosta raskaudesta sanoa. tosin en tiedä mitä jaksaisinkaan tehdä kun pahoinvointi vaivaa vähän väliä,onneksi nyt alkanut taas vähän loppumaan. Alkuraskaus siis menossa :)
No täytyy alkaa noiden koirien kanssa käveleee päivisin pitkiä lenkkejä niin kai se aika kuluu :)
Kyllähän sitä tietty voi ittensä tuntee yksinäiseks muutenkin mut varsinkin kun on yksin kotona ja kaverit on ties missä.. :whistle:

Etelä-Karjalassa näin..

Melkein vuoden olen ollut työttömänä,eikä ole väkisin yrittänyt mihinkään laittaa.yks vapaaehtonen haku työpaikkaan tuli.
Puolen vuoden jälkeen piti soittamalla uusia työnhaku ja sit joku 4kk piti varata aikaa mutta kerroin kohta jääväni äitiyslomalle,ni ei tarvinnu mennä käymään,laitto sen työsulun jo koneelle valmiiksi.
Päivät menee kohta 4-vuotiaan pojan kanssa mukavasti. =)

täällä ollaan kanssa työttömiä.. ja vissiin jonkun sortin karenssi kun en kouluihin ole hakenut. mutta on se suhteellisen vaikee hakee mihinkään kun ei ole hajuakaan mitä tekisi.. Ja nyt innostaa vielä vähemmän kun on niin innoissaan tästä vauvasta.. vaikka alussahan tämä homma on kun mahan asukki ei ole kuin 7 vkoa vanha..

Nyt käynyt kohta kaks kuukautta työkkärin kautta työharjoittelussa päiväkodissa.. vähän tuntumaa sitten oman lapsen hoitoon..

mut juu, eipä nuo nyt ole hirveästi häirinneet kun on tuola harjoittelussa ollut..
Ja avomies on varastopäällikkönä Gigantissa, että pitkiä päiviä tulee.. ainakin nyt kun on ollu viikon verran tuota saikkua, flunssan ja kuumeen takia..
ja pitää mennä todennäkösesti irtisanoon tuo harjoittelu, kun on kokoajan niin pirun paha olla, kun oksettaa melkeen 24/7, jotkut hajut tai ruuat alkaa ihan yhtäkkiä kuvottaan ja väsyttää niin paljon, niin paljon.. :'(

Itse vielä opiskelen, mutta valmistun tuossa 2 viikon päästä. Olen jo töitä hakenut, mutta hiljaselta näyttää. Minulla l.a marraskuussa ja lisäks tämä 2,5v tyttö. Luulenpa että olen tytön kanssa kotosalla kun kodinhoitotukea saa siihen asti vielä että äitiyslomalle jään. :whistle:

Itse olin pari vuotta sitten työttömänä kun silloinen työpaikka alkoi tosissaan ahdistaa. Aika ei vuoden aikana käynyt kertaakaan pitkäksi! tein kaikkea, mitä töissä ollessa ei ehtinyt. Neuloin jotain 4 tai 5 villapaitaa sekä itselle että muille, kokkailin ja leivoin kaikenlaista, opiskelin avoimessa yliopistossa, hankin uuden koiran, luin pääsykokeisiin ja meninpä vielä työvoimatoimiston kurssillekin.

Kaikkein parasta oli kuitenkin se, että tuon vuoden aikana pääsin tutustumaan vapaaehtoistoimintaan, johon jäinkin sitten totaaliseen koukkuun. Jos kavereita ei ole ja aika käy pitkäksi, niin aina löytyy työtä josta saa rahaakin paremman palkan ja tutustuu samalla aivan mielettömiin tyyppeihin. Suosittelen!

Nyt olen töissä ja kieltämättä ois kiva olla työttömänä, jotta ehtisi tekemään kaikenlaista vauvalle valmiiksi ja OLEMAAN raskaana. Nyt painan töitä, tosin hirmu kiinnostavia, ja lähinnä vain näin viikonloppuisin ehdin muistaa olevani raskaan.

Kävin ruotsin kurssin joka kesti 2kk..oisko ollu viikkojen 16 ja 24 välissä. Siellä kulu mukavasti aika. Nyt sitte ei enää hätyytellä työkkäristäkää (rv 28+1). Nyt sitte olen petilevossa supistusten takia ja aika ei kulu millää..LUEN PALJON..viimeisen 5päivän aikana meni 9kirjaa..se on ainut keino miten pysyn paikallaan..

Yhteistyössä