Kuinka kehtaa (raskaana olon raskaudesta tai sitten ei)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuuntelin tänään kaveripariskuntaa, kun "nahistelivat" keskenään. Tämä mies siis valitti jostain töistä ja siitä miten raskasta on välillä, kun käy töissä ja sitten vielä illalla kauheasti hommaa ja totesi työttömänä ja raskaana olevalle vaimolleen, että "säkin vaan saat maata kotona". Tähän vaimo sitten puolustelemaan, että hänhän on sentään raskaana ja että luuletko että se on kovin helppoo jne jne.

No tämän naisen raskaus on ollut ihan normaali, ei kertakaikkiaan mitään vaivoja, ei edes alkuraskauden pahoinvointia. Ja työttömänä kotona eikä ennestään lapsia niin kyllä se aika lokosaa on. Toiset käy sentään useimmiten töissäkin loppuraskauteen asti ja osalla on kotona lapsia hoidettavana. Niin, että kyllä se aika monen mielestä varmaan on vain kotona makoilua silloin.

En jaksanut sivusta sanoa mitään, vaikka keskustelun kuulin. Kuitenkin olin ehdottomasti tämän miehen puolella asiassa. Toiset vaan vissiin käyttää raskautta jonain tekosyynä ja kuvittelee, että sitä voi käyttää tekosyynä.

ei kaikkia vaivoja voivotella pitkin kyliä. itse raskaana ollessa en kärsiny mistään muusta vaivasta kuin et alamahaan alko koskea pienenkin kävelyn jälkeen jo ennen raskauden puoliväliä. vauva painoi johonkin hermoon pahasti. eipä siinä ihmeitä kyllä tehty raskaana ollessa..

Siis mitä on illalla "kauhesti hommaa"? Tarkoitatko kotitöitä? Vai normitöitä? Ei se vaimo niitä miehen töitä voi tehdä. Eri asia jos puhutaan kotitöistä, niin ne kuuluu ilman muuta sille, joka on työttömänä kotona.

Mut raskausoireet ei tosiaan näy päällepäin. Esimerkiksi supistelut, joillekin niitä voi tulla paljon jo aika aikasin. Ja jotkut joutuvat jopa vuodelepoon siitä. Ja tätähän et toisista tiedä, eikä kaikki edes kerro tuttavilleen edes tuollaisia asioita.

Ja mitä tulee siihen, että sun ois pitänyt kommentoida jotain. Niin mitä sun ois pitänyt kommentoida? No ei mitään. Onhan se nyt vähän törkeää, että jos vaimo ei saa töitä ja on raskaana, niin siitä jatkuvasti jankutetaan. Kun jos mies käy töissä, niin sitä pitäisi surkutella sitten jatkuasti. Jos kotityöt ei suju, niin niistä pitää keskustella. Kenellekään muulle ei kuulu parisuhteen asiat, ei edes sinulle ap. Ihan sama olitko tuttavapiiriä tai et. Jos et, niin sillon varsinki on parempi pitää pää kii kirjaimellisesti sanottuna.

Turha se on toisia arvostella, kun me ei mitenkään tiedetä, miten he elää.

Siis kyseessä ei mikään hyvänpäiväntuttu ja tiedän tosiaan, että ei ole ollut vaivoja. On kyllä puhuttu paljon ja ei ole edes harjotussuppareita ollut.

Ja kyllä se nyt on ärsyttävää, kun on ihan normaali raskaus ja toiset tosiaan hoitaa lapset ja kodin ja työt siinä samalla eikä silti käytä sitä minään tekosyynä, että "oooo - olen superihminen kun olen raskaana ja käyn töissä".

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis kyseessä ei mikään hyvänpäiväntuttu ja tiedän tosiaan, että ei ole ollut vaivoja. On kyllä puhuttu paljon ja ei ole edes harjotussuppareita ollut.

Ja kyllä se nyt on ärsyttävää, kun on ihan normaali raskaus ja toiset tosiaan hoitaa lapset ja kodin ja työt siinä samalla eikä silti käytä sitä minään tekosyynä, että "oooo - olen superihminen kun olen raskaana ja käyn töissä".

Ootko sä kade tuolla raskaana olevalle vai mikä sua saa ihan ärsyyntymään asti? Ei kuitenkaan koske sua... Anna toisten elää ja tehdä kodeissaan, kuten tekevät. Se mies tässä vois ärsyyntyä, mut et sä. Ei kuulu sulle tuommoset asiat toisten parisuhteesta tipan tippaa. =)

(miten mä voisin veikata, että kyseessä on sun veljesi ja hänen vaimonsa. :D)

Yhteistyössä