Kukaan tullut raskaaksi ehkäisypillereiden käytöstä huolimatta?kysymyksiä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysyn"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kysyn"

Vieras
1. oliko sinulla yhdistelmä vai minipillerit? minkä merkkiset?

2. otitko pillerit ohjeen mukaan vai tapahtuiko joskus unohduksia tai myöhästelyjä pillerin ottoajassa?

3. koska huomasit raskauden?

4. oliko sinulla mitään outoja oireita ennen kun huomasit raskauden?

5. kuinka pitkällä olit kun raskaus selvisi?

6. mihin raskaus päättyi? keskytykseen, keskenmenoon vai synnytykseen?

Kaksi raskautta pillereistä huolimatta, reilut kymmenen vuotta näiden raskauksien välissä. Ekalla kerralla olin ottanut pillerin joka päivä, mutta ajankohta oli heitellyt. Joten laitoin raskaaksitulemisen sen piikkiin. Huomasin raskauden puuttuvista kuukautisista, kipeistä rinnoista ja 'oudosta olosta' eli aika nopeasti huomasin raskauden. Raskaus keskeytettiin.

Toisen kerran olin ottanut pillerit ajallaan (kerrasta oppii), en ollut ollut sairaana, tehnyt muutoksia ruokavalioon, ollut matkalla tai mitenkään muutenkaan muuttanut elämääni niin, että pillerien teho olisi voinut huonontua. Tämä raskaus päättyi lapsen syntymään. Tämän raskauden jälkeen mulle ei enää pillereitä suositella vaan ollaan kokeiltu muita, hormonaalisia ehkäsiyjä.

Eka kerta:
1) Yhdistelmä: Mercilon
2) Otin joka aamu
3) Samana päivänä kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa
4) selvät raskausoireet: rinnat aristivat ja oli pahoinvointia
5) vko 4
6) Keskeytys vko 6

Toinen kerta:
1) Sama Mercilon
2) Otin säännöllisesti
3) Ennen kuin kuukautiset edes olivat myöhässä
4) Pahoinvointi, turvotus, rintojen arkuus, vatsan nipistely
5) Vko 3-4 (ennen kuin ultrassa edes näkyi mitään)
6) Synnytykseen

Eka raskaudessa mulla oli ollut vastatautia ja epäilin raskautumisen syyksi sitä. Toisen kerran jälkeen en enää lähde pillerileikkiin, tarkoituksena kun oli elää lapseton elämä.

Yhteistyössä