Kukaan painonvartioissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kinuski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kinuski

Vieras
Miten laskette pisteet kotiruuasta? Siis ihan vaikka makaroonilaatikosta tai nakkikastikkeesta? Lasketteko pisteet myös kahvin sekaan laitetusta maidosta? Ja oliko niin että omenasta ja päärynästä ei mene pisteitä?
Kiitos jos joku vois auttaa!

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Miten laskette pisteet kotiruuasta? Siis ihan vaikka makaroonilaatikosta tai nakkikastikkeesta? Lasketteko pisteet myös kahvin sekaan laitetusta maidosta? Ja oliko niin että omenasta ja päärynästä ei mene pisteitä?
Kiitos jos joku vois auttaa!

Omenasta ei mene pisteitä, mutta päärynä oli mielestäni ainakin ananaksen ja banaanin kanssa pistehedelmiä.
Ruoka pitäisi osata kokonaisuutena mieltää onko siinä neljäsosa, puolet vai kenties huomisenkin päivän pisteet...Kannattaa tehdä Painonvartijoitten ohjeilla ruokaa.

Painonvartijoiden tietsikkaohjelmassa oli helppo laskea ihan oman reseptin pistemäärät, mutta nyt kun ei ole ohjelmaa käytössä, niin katson oppaasta tai yritän suunnilleen laskea pisteet, ja laitan ehkä vähän yläkanttiin pisteitä, ettei mene ainakaan yli.
Kahvimaidosta en laske, laitan niin vähän. Tuossa oppaassahan on hyvin laitettu pisteet eri ruoille,ja voi tehdä pv:n reseptikirjojen ohjeilla ruokia, jotka on valmiiksi pisteytetty.

omena ja päärynä 0 pistettä, kahvimaito tulisi laskea jos juo monta kuppia niin kyllä siitä ainakin desi jos enemmänkin yhteensä tulee..
makaronilaatikko 2dl 5 pistettä..

Mulla on se cd-romppu, mistä voi itse laskea, mutta siis täytyykö mun tosiaan mitata esim. jos teen kastiketta, niin siitä se öljy, vehnäjauhot yms ja sit muuntaa pisteiksi? Menee kyllä vaikeeksi, etenkin kun mies tekee ruuat mun ollessa iltavuorossa. Täytyy kai itse syödä vaan valmisruokia... Noi muut meidän perheessä on nirsoja, ja koska ne on kaikki alipainoisia niin ei ne syö noita mun kevyitä pöperöitä.

Yhteistyössä