kukaan osittaisella hoitovapaalla???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eli kuntapuolella olen töissä ja mietin osittaista hoitovapaata, onko kenelläkään kokemuksia käytännöstä eli kuinka paljon palkkanne tippunut, vaikuttaako lomapäiviin jne.

vaikuta loma päiviin kun teen kuus tuntia päivä viitenä pv viikossa. palkka tippu 400-500?kk..mutta jaksaa paremmin kotona lasten kanssa ja ei oo pienen hoitopäivä hurjan pitkä.. ja kelalta saa jotain 70? tukea tähä asiaan..

Mä tein vuosi sitten 50%sta työaikaa. Palkassahan se jo tuntui, käteen jäi verojen jälkeen 700-900 euroa vuoroista riippuen. Olen sairaanhoitaja, joten siitä tuo vaihtelu palkassa. Lomapäiviin (kertymiseen tai lomarahoihin) ei osittainen hoitovapaa vaikuttanut. Riippuu tieten paljonko aikoo töitä tehdä, että mitä jää käteen. Olen nyt vanhempainvapaalla ja meinaan jatkaa kotihoidontuella, en aio viedä lapsia vieraalle hoitoon. Mutta aion tehdä keikkaa aina kun sopii/jaksan/saan hoitajan järjestymään/mies on kotona.

hei, jos tekee 6 h päiviä niin onko siinä sääntöä että työaika on 8-14 vai voiko sitä itse suunnitella. nyt tällähetkellä teen 7.30-15.09 pvää eli olen aloitan työt 7.30 ja olen jakanut lyhennyksen joka päivälle, siksi tuntuu hullulta jos palkka pienenee kovastikin jos ajallisesti hyötyy vain tunnin verran pvässä...

Itse olen kunta-alalla ja teen tuota 30h viikko, mutta mulle suositeltiin, että kannattaa ottaa yksi vp viikossa eli tehdä neljän päivän viikkoja. mulla nuo kuuden tunnin päivät menis ihan hukkaan, kun useat kokouksetkin alkaa meillä klo 14. Eikä lapisakaan kannata hakea hoidosta heti kahden jälkeen. Iltavuorossa taas heitä on turha viedä hoitoon pariksi tunniksi. Kolmen-neljän päivän vapaa on hyvä ja varsinkin kesällä.

Yhteistyössä