Lomaraha / osittainen hoitovapaa / kvtes

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Osaisko joku nopeasti sanoa varmaksi tämän asian.

Eli, jos olen tehnyt 100% työaikaa samassa työpaikassa pian 2v ajan ja nyt anon osittaista hoitovapaata heinä-syyskuulle (eli 80% työaika), niin saanko lomarahat heinäkuussa koko vuoden keskitulosta vai siitä heinäkuun 80% tulosta laskettuna?

Ts. häviänkö paljon, jos olen heinäkuun osittaisella hoitovapaalla, vai kannattaisko mulla yrittää jotenkin järkätä lasten hoito heinäkuuksi ja aloittaa osittainen vasta elokuun alusta?

Nyt saatan puhua läpiä päähäni, mutta juuri (oman alan) tessiä lukiessani törmäsin tekstiin, joka ilmoitti, että lomaa EI KERRY osittaisella hoitovapaalla ollessa. Menee kyllä ihan ohi mun ymmärryksen, että miksi se ei muka kertyisi?? Mutta niin siellä vihkosessa luki ihan suoraan suomenkielellä! Liitolta pitäis asiaa tarkastelle, kuhan ehdin...

Pitäisin siis kesälomaa 3.-30.6. ja jäisin sitten osittaiselle hoitovapaalle 1.7.-30.9.

Sen tiedän, että meillä kunta maksaa lomarahan kaikille heinäkuun palkan yhteydessä riippumatta siitä, milloin loman pitää. Tuolla pykäläviidakossa puhuttiin siitä, että lomaraha määräytyy LOMA-AJAN palkan mukaan, eli minun tapauksessa kai sitten kesäkuun tulosta? Mutta kun kunnan linja on, että kaikille se maksetaan heinäkuussa, lasketaankohan se sitten heinäkuun tuloista? voi äh...

[QUOTE="vieras";28384802]Nyt saatan puhua läpiä päähäni, mutta juuri (oman alan) tessiä lukiessani törmäsin tekstiin, joka ilmoitti, että lomaa EI KERRY osittaisella hoitovapaalla ollessa. Menee kyllä ihan ohi mun ymmärryksen, että miksi se ei muka kertyisi?? Mutta niin siellä vihkosessa luki ihan suoraan suomenkielellä! Liitolta pitäis asiaa tarkastelle, kuhan ehdin...[/QUOTE]

Kyllä mulla täydet lomat,vaikka 10kk ollut osittaisella!