Kukaan nostanut Clomi-annostusta

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2006 klo 10:00 riina kirjoitti:
Niin sä otit aamulla kokonaisen ja illalla puolikaan...? Mitenhän kävis, jos ottais kerralla aamulla tai illalla 1,5...mitähän mä oikein tekisin!
Nyt vois tehdä taas herkällä testillä (mulla on niitä muutama) rask. testin. Nyt olis viikko yrityksestä tasan.
Mitä jos nyt kuitenkin odottelisit niitä kuukautisia? Sulla sitäpaitsi vasta eka clomikierto, niin malttia nyt ystäväiseni. :hug: Älä nyt vielä stressaa ja heitä kirvestä kaivoon!
 
harmaana
uskon ettei ole merkitystä vaikka ottais koko määrän kerralla,just joko aamulla tai iltasella...kunhan tasaisin välein =) . Ja älä tosiaan vielä testaile, jos viikko mahdollisesta tärpistä, hyvinhyvin harvalla (jos kenelläkään)näkyy edes herkimmällä testillä edes haamunhaamua vielä tossa vaiheessa. Nyt istahdat ja hengähdät =) , ei liika hoppu hyvää tee =) , vauva tulee sitten kun tarkoitettu on, apukeinoilla tai ilman mutta liika stressi ei ainakaan edistä asiaa. Päivä kerrallaan =)
 
ajattelin vielä kirjoittaa omasta kokemuksestani...

Mulle gyne ainakin sanoi ohjeeksi, että 2 ekaa kiertoa annostuksella 1tbl x vrk kp 5-9 ja sen jälkeen kaksi seuraavaa kiertoa annostuksella 2tbl x vrk kp 5-9, jollei tärppiä tule...tablettipurkin kyljessä lukee että 1-2 tbl/vrk, kp 5-9...

Clomit ei kuitenkaan ole niin voimakkaita kuin niiden yleisesti ymmärretään olevan...tietenkin jokainen ihminen on yksilö, joten lääkkeet vaikuttavat jokaisella eri tavalla...mutta eihän se lääkärikään tiedä lääkettä määrätessään, miten se itse kullakin toimii :) Ovista en enää tikuttele, sillä se ei PCO:ssa ole kannattavaa. Viivat tulee minulla ainakin koko kierron ajan tikkuun...

Minulla on eka Clomikuuri nyt ohi ja etenen kohti tärppipäiviä. Alavatsaa juilii jo nyt lupaavasti, vaikka on vasta kp11...jotain toimintaa siis on :)

Niin joo, minulla menee Clomien rinnalla vielä Terolut kp 15-24.
 
maariak
Tuosta lääkkeiden otosta...
Mulle lääkäri sanoi, että kaikki saa ottaa samaan aikaan, koska niiden teho kyllä säilyy, eikä siksi oo mitään järkeä ottaa esim. toinen aamulla ja toin en illalla. Mutta tuskinpa siitä haittaakaan on :)
 
Trillian
Mulla käski lääkäri vuosia sitten nostamaan annostusta aina edellisen kuurin oltua turha. Lopulta söin 3 tablettia päivässä, ilman mitään apua. Mulla vaikea pco, ei tehnyt mitään haittaa...

Mutta konsultoi vaikka puhelimitse lääkäriä...
 
Kaikkia pillereitä ei saa puolittaa, koska se voi vaikuttaa siihen, miten pilleri vaikuttaa. Niissä mitkä saa puolittaa, on yleensä jakuurre. Kysykää nyt edes apteekista saako puolittaa ennen kuin teette mitään omia säätöjä. Lääkkeiden kanssa ei kannata leikkiä. vaikka kiusaus olisikin välillä kova.
 
No mitä menetettävää sitä on, jos hoidot ei tuota tulosta ja vaik viimeisistä clomeista nostaisi siihen kahteen, jos tietää, että esim. iän takia ei sen kummempiin hoitoihin enää ainakaan kunnalliselle pääse.
 
Hei vaan!
Mä olen tuo Annikki82

Poika nyt 1v4kk.

Kakkosta ollaan haaveiltu. 2 clomikiertoa oon syöny yhden pillerin päiväannoksella kierron 3-7 päivinä.
Ei ole tärppi käynyt.
Mulla alkoi 7kk päästä synnytyksestä menkat aivan luomuna. Mikä on siis mun tapauksena jo pieni ihme (pco ja ennen ei menkkoja ollenkaan).

Pillerit nyt loppu ja ois taas lääkärille soitettava.
 
Soitin kyllä lääkärille ja kysyin voinko ottaa yhden sijasta kaksi tablettia ja lääkärin asenne oli, että se on ihan sama otatko yhen vai kaks (muka sama vaikutus?!!!!?)...johon sitten totesin että aijaa...no siinä tapauksessa otan sen kaks. Ja vaihdoin lääkäriäkin siinä samassa...ärsytti sen asenne himppusen! No...eipä siitä sen enempää, eikä niistä clomeista kuiteskaan apua löytynyt edes suuremmalla annostuksella..ja enkä huomannut olossakaan eroa otti sitten sen yhen tai kaks.. :whistle:
 
muutenvaan
LÄÄKETTÄ EI SAA PUOLITTAA JOS EI OLE JAKOVIIVAA eli sitä uurretta keskellä. Clomeissa ei ole. Sitä ei saa puolittaa ihan siksi että imeytymisnopeus muuttuu kun pinta rikkoutuu.

Mutta pelkän soiton perusteella voi lääkäri antaa ohjeen varmasti, itse söin ihan lääkärin luvalla "haluamani" annoksen clomeja eli sain päättää itse 1 vai 2 tabua.
 
jappi
No voi elämän kevät, kannattaako tosiaan ottaa täältä netistä vinkkejä hormonilääkkeiden omapäiseen annosteluun. Hullua. Jos ei ovulaatiota tapahdu määrätyllä annostuksella niin sitten uudestaan lääkärin vastaanotolle tai edes soitto lääkärille. No, omalla vastuulla! :\|

Lääkkeiden puolittamiseen saa apteekista muuten sellaisia pillerinpuolittajia. Parilla eurolla. Ei tarvii haukkailla hampailla lääkkeistä palasia...
 
Heips!

Mulla pcos, mun lääkityksenä on ollut terolut kp 15-24 1tbl/1 x vrk, metforem 500mg 1tbl/2 x vrk ja Clomifen kp 3-7 2tbl/ 1 x vrk. Metforem kuulemma yhdessä clomien kanssa antaa parempia tuloksia. Mulla molemmilla kerroilla tärpännyt heti, kun on nostettu clomit 2tablettiin. Eka km rv 11+6, nyt menossa toinen raskaus rv5+3, nyt toivon parempaa onnea tällä kerralla.
 

Yhteistyössä