kukaan kieltäytynyt sokerirasituskokeesta?

• Viestiketjun aloittaja "salla"
  • Ensimmäinen viesti
Mä en ole kieltäytynyt ja kaksi kertaa oon saanut rd-tuomion. Kuitenkaan en oo koskaan tehnyt mtn ruokavaliomuutoksia, syönyt kuten ennekin, myös herkkuja, eikä kertaakaan kotiseurannassa verensokeri koholla, päinvastoin.

Tällä kolmannellakin kerralla aion mennä, mutta nyt en aio paastota. Voi kuulostaa tyhmältä, mutta mun elimistö ei kestä 12h paastoa, vaan vapauttaa varastosokeria ja tekee mulle jo lähtökohtaisesti korkeamman paastoarvon. 3-4h ateriavälillä mun vs laskee alle 4 mutta 12 tunnin paastolla arvo on jo yli 5. Eli nyt aion testata sen, minkä oon kahden raskauden aikana kropastani oppinut, eli sokeri on täysin normaali, vaikka söisin mitä, kunhan ateriaväli ei veny.

Helekutti
[QUOTE="MIKÄ";22430128]Niin kauheeta... Tsiisus oikeesti... Se on vauvan ja sun parhaaks...
[/QUOTE]

Minä en usko että minun monen päivän päänsärky ja pahoinvointi sen jälkeen on millään tavalla ainakaan lapsen parhaaksi. Minä kieltäydyin vaikka iän puolesta oli kuulemma melkein "pakko". Haistakoon veen, minä pyysin sen sijasta paastosokerin ja pitkän sokerin jotka kertovat oikeasti paljon paremmin missä mennään.

erratic
4-8 prosenttia, ja koko porukka testataan siksi.
Minusta se kyllä menee jo hysterian puolelle...
Hysteriaa? Joo RD voi tulla ihan normaalipainoiselle, terveellekin äidille. Liika sokeri voi saada lapsen kasvamaan liian isoksi, josta voi tulla synnytysongelmia, kuten vaikka hartiadystokia, johon lapsi saattaa pahimmassa tapauksessa jopa kuolla. Lisäksi äidin liian korkeat sokerit=sikiön liian korkeat sokerit, kun lapsi syntyy "tottuneena" liian korkeaan sokeritasoon on insuliinia paljon veressä -> synnytyksen jälkeinen hypoglykemia. Lisäksi RD tarkoittaa sitä, että äidillä on suurempi riski sairastua myöhemmin tyypin 2 diabetekseen.

Mun mielestä tässä on aika paljon panoksena, enkä todellakaan sanoisi hysteriaksi. 4-8% on aika paljon jos Suomessa on esim. 63 000 synnytystä per vuosi.

Yhteistyössä